De Set van bramdg

Gestart door bramdg, september 14, 2009, 23:03:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramdg

De toekomstige ruimte ....

Update vanaf 28/09  :-)

2 B Continued


10/10 ....Finally ...  :lol:


De Huidige Set: maart 2011

* Marantz PM17 - Marantz CD17mkII - Marantz ST17
* Logitech Squeezebox Classic
* Metrum NOS mini QUAD DAC

* B&W P5 speakers
* W&M LS 01 speakercable

* VDH D102mkIII > Cd speler
* VDH The Name > Squeezebox
* Apogee Wyde Eye coax cable



* PS Audio Quintet Power Center
* VDH The Mainstream Hybrid
* Kemp HI Power Cord > Pm17
* HMS - wandcontactdoos



Verleden < > Heden

Men eerste versterker was een sony TAF417R die speelde op philips FB815 luidsprekers samen met een sony CDP990 cd speler (1990)  :yes:
Was toen echt in een Sony tijd  redface kwamen nog cassettedeck met 3 koppen en dolby S (ja S) en 2x7 band digitale EQ bij.

Dan had ik men zinnen gezet op de ES serie van Sony en kocht me de FA30ES (in champagne) en icm B&W P5 speakers.
Had opeens veel meer power en vooral het geluid was veel stabieler
en dan dacht ik eraan een CDP-XA20ES cd speler te kopen met een Stabilisator die je steeds boven op de cd moest plaatsen. Dacht toen de ES serie - het beste ...dit moet samen klinken ...  frusty

Tot het moment dat de panasonic tv van men ouders in herstelling ging en in deze winkel hadden ze marantz staan.
Ik gewoon uit intresse "mag ik eens een goede set prijs-kwal horen"
De verkoper legde Sting - Fields of Joy The best Of op (die ik thuis ook had) en je hoorde het direct een mooiere warme sound en meer detail.

Het geluid liet me niet los en na paar weken ipv de Sony een cd6000ose (die zelfs goedkoper was) gekocht icm een PM8000, later een tuner ST 6000
Thuis vergeleken en ja ....  Veel mooier meer detail en vooral ook bij het regelen van de treble en bass vond ik dat er erg veel verschil was
De Sony klonkt vlak (soms plat) en als je een aanpassing deed van de bass hoorde je niet erg veel verschil ... bij de Marantz daarentegen  pompom

Wel enkele jaren tevreden met deze set gespeeld, tot ik hier het marantz forum  :-D ontdekte en gebeten werd door het virus (U zeker allen gekend).
Al snel werd ik verliefd op de serie 14,16,17 look en las hier dan ook dat deze ook helemaal niet mis klonken  :yes:

Zag in het begin 2dehands stuff zo niet zitten maar toen ik een PM17 als demotoestel van een winkel kon kopen (midden 2008) voor wel een heel mooie prijs, ik waagde het erop.
De wereld ging weer een beetje meer open en vooral meer detail en nog warmer (miss iets te hihi) .
.... WAW gevoel
Begin dit jaar kwam de cd17mkII erbij ....detail en veel meer detail  :kwijl:
en later dan toch nog een ST17 die ik puur toevallig tegenkwam als inruilverkoop op de site van een winkel.
Daar heb ik leren kennismaken met een buizenversterker: PrimaLuna Prologue One en Sonus Faber Speakers >>>> Dit blijft in men hoofd ronddwalen en denk wel dat dat men volgende koop zal worden (zeker de PrimaLuna).

In tussentijd kocht ik ook nog een Squeezebox classic, voor mij de ideale oplossing
om al de mp3kes af te spelen.
gebruik ik vooral als achtergrond muziek tijdens eten en als er bezoek komt.
De klank valt wel mee (het blijft mp3 hé) maar in Flac formaat klinkt het toch wel jammie.

Daar dat filtering en beveiliging ook belangrijk zijn kocht ik onlangs nog een PS Audio Quintet Power Center 
wat veel meer rust bracht in het beeld (en een veiliger gevoel  :yes:)
daar kwamen dan nog een VDH Mainstream Stroomkabel bij en een Kemp stroomkabel voor de PM17

Eind Sept zijn we dus verhuisd naar onze nieuwe woning en daar een HMS Stopcontact voorzien
met een aparte 5G2.5mm² kabel naar een aparte zekering in de meterkast

Nu alles aangesloten is en uitgetest is ben ik wel best tevreden van het geluid.
De speakers staan opsteld ongeveer 3 meter van elkaar (ipv 5 meter vroeger)
in een rechthoekige ruimte (living) en hebben wel heel veel meer ademruimte en heb nu
echt geen last meer dan de dreunende wollige bass.
De vloer is natuursteen (leisteen, kalksteen) ipv linolium vloerbekleding op een houten ondergrond.
Onder de standaard spikes zitten nu voorlopig 2 eurocentjes (opwaardering van de speakers hé)
De volumeknop kan echt een stuk hoger met dito bass instelling

De plafond zijn gewoon beton predallen (niet geplakt, wel gewoon geschilderd)
en nog geen matjes en gordijnen enzo aanwezig maakt dat de akoestiek niet optimaal is,
speakers beter plaatsen enz ... maar aan dit alles word gewerkt  :-P
Natuurlijk blijft het plafond zo, omdat we dat mooi vinden zo wat ruw (met zuurstofgaatjes in het beton en de V gleuven tss 2 dallen)

Kan nu echt eens gerust in men zetel zitten midden de speakers en zo genieten (wat ik vroeger echt niet kon).

Zo hier een beetje een verhaal van men laatste jaren muziekbeleving  pompom .. damn veel te lang geworden

Genieten en nog eens genieten is waar het om draait hé
en vooral tevreden zijn met wat je hebt en een beetje verder dromen naar wat miss kan komen  :roll:

de kleine droompjes zijn betere speakerkabel en een siemens buiszekeringhouder voor in de kast
de grote dromen zijn dus de PrimaLuna buizenversterker en andere speakers dan.
Als er een flatscreen (aan de muur) komt (als de huidige de geest geeft) komen er wel aparte meubeltjes voor audio en video denk ik dan, dat alles wat strakker toont en meer gescheiden is
en nog paradijsdromen ... een clearaudio draaitafel  :roll:
Maar dit alles is nog zeker niet voor direct  :no:



Groetjes

Bram




PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

WimPeu

Ziet er goed uit jongen... HB  En gelijk een radiotje er in. Cool.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

gerard

Mooie ruimte met veel licht.  :-)

Nadeeltjes; veel glas + plavuizen => veel reflecties => veel plezier met schuiven dempen ed.  :schater: :-D
(heb ik zelf ook, kan best:wink:
Vloerverwarming?

Ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

MadVillain

dat zal wel goed tekeer gaan zo!


Is wel leeg zo. Wil je je set niet op een meubel plaatsen? 8-)

bramdg

@ Gerard
ook al aan gedacht aan die dingen
....maarja bouwde niet alleen hé (zo absorberende platen en speciale wanden was geen optie  :no:)

Dus heb ik een extra kring (vloerverwarming) voorzien om door men speakers te laten lopen om zo aan een warmere klank te geraken   :-D

@ WimPeu

ja dat is de installatie van men vriendin  :lol: (van het merk daewoo)
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

Citaat van: MadVillain op september 14, 2009, 23:31:38
dat zal wel goed tekeer gaan zo!


Is wel leeg zo. Wil je je set niet op een meubel plaatsen? 8-)

geld is op  :-)
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

gerard

Citaat van: bramdg op september 14, 2009, 23:39:17
@ Gerard
ook al aan gedacht aan die dingen
....maarja bouwde niet alleen hé (zo absorberende platen en speciale wanden was geen optie  :no:)
Een paar gordijnen doet ook al wat, hoef je niet eens van die dikke; gewoon iets wat zij mooi vind  :wink:

Citaat van: bramdg op september 14, 2009, 23:39:17
Dus heb ik een extra kring (vloerverwarming) voorzien om door men speakers te laten lopen om zo aan een warmere klank te geraken   :-D
Aha ! vandaar die warme klank bij mij thuis  :-D
Maar ehh, vloerverwarming is zoooooooooooo lekker en comfortabel... :-)  Wij willen nooit weer zonder.

ps. als je je set op de vloer zet is 'ie alvast opgewarmd als je wilt luisteren  clown1  :schater:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Totofan

Dat ziet er mooi uit, z'n kamer allen voor je zelf :kwijl:
Maar je zal een hoop werk hebben om de akoestiek goed te krijgen, maar dat is het leuke van een hobby.
Je kunt er in ieder geval iets heel moois van maken.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

bramdg

@ Gerard

Ja besparingen hé kan ik alle stekkers savonds uittrekken en alles blijft mooi warm  :-D
Ja juist weekje droogprogramma doorlopen en alles is heel erg ok en voelt vooral heel erg goed aan
blijkbaar wel opletten dat de dag en nacht temp niet teveel verschilt (max 3 graden) of je betaald je blijkbaar blauw ?....

@ Totofan

Nee zo een luxe is het niet hé  :| is onze living iets van 45m² met keuken inclusief  ....ben al erg tevreden daarmee
heb geen zin om boven te gaan kruipen op een kamer of ik zit daar constant (en dat zal men vriendin heel leuk vinden  :no:)
Hopelijk krijg ik al een beetje mooi beeld door het gewoon plaatsen van kast meubels matteke ea ...
Nu klinkt het echt nog gelijk in een echoput  :|
Ben al heel blij dat ik eindelijk ga af zijn van de vinyl vloerbekleding en daar dikke natuursteen/kalksteen heb
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Totofan

Okee ik dacht dit is een aparte ruimte aan de achterkant van je nieuwe huis frusty
Maar goed dan kun je toch nog iets moois van maken :yes:
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

gerard

Citaat van: bramdg op september 15, 2009, 10:47:02
Ja juist weekje droogprogramma doorlopen en alles is heel erg ok en voelt vooral heel erg goed aan
blijkbaar wel opletten dat de dag en nacht temp niet teveel verschilt (max 3 graden) of je betaald je blijkbaar blauw ?....

:yes:
Een (te) koude vloer opwarmen duurt uren en kost veel energie.
Ik laat 'm rustig ( = zuinig) in stapjes opwarmen in de loop van de dag (klok thermostaat)  en 's avonds na 20:00 uur op de "nacht temperatuur", idd zo'n 2,5 graad lager dan overdag. Is voor mij comfortabel en het voordeligst.
Straks je temp. instellen op "wat lekker aanvoelt" en niet kijken naar getalletjes ( 18, 20 of 22 graden etc.)
Qua energie verbruik schijn je de vloer ook wel op dagtemperatuur te kunnen houden, dan hoeft 'ie steeds maar een beetje bij te verwarmen, neemt maar weinig extra.

Nou heeft je vriendin straks nooit meer koude voeten  shutup  :-D
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

xander32

Mooie lichte ruimte. De vloer is ook :kwijl:.

Sander.

bramdg

Citaat van: xander32 op september 15, 2009, 12:24:22
Mooie lichte ruimte. De vloer is ook :kwijl:.

Sander.

Thx, licht geeft ruimte hé  :-D
en ja erg tevreden van de vloer, het is zo kalk/leisteen zoiets gelijk kerktegels in 56x56 (dikte 2 cm) (men rug  :-()
heel erg leuk om te leggen (hol, bol schuin  :-D) dan nog 6-7 cm shape en paar cm witzand/cement mortelbed...
Gekozen omdat het blijft leven van kleuren (nu nog erg gevoelig voor vlekken ed) en vooral voor de prijs, was echt veel goedkoper dan een keramische die ik kan mooi vond
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

heel netjes :yes:  hoe lang duurt het nog voordat je erin trekt ?  :-)

bramdg

Citaat van: Marantz 81 op september 15, 2009, 17:10:04
heel netjes :yes:  hoe lang duurt het nog voordat je erin trekt ?  :-)

geplande data verhuisfirma : ma 28/09 maar de audio spullen vervoer ik wel zelf  :-D in hun originele verpakking
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart