Sub upgrade/mijn oordeel REL/B&W

Gestart door Canule, september 12, 2009, 16:25:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shepherd Moon

ik moet ook eerlijk toegeven dat ik nog niet veel beter heb gehoord van B&W dan m'n eigen REL R-505 op dit moment en m'n vroegere mini REL Q150r...
Maar zoals iedere sub toch goed plaatsen, maar zodra ze in een hoek staan is er eigenlijk niet veel werk meer aan de winkel.

Die speakon aansluiting is echt een heel toffe optie.
Die gebruik ik zuiver voor stereo toepassingen, want die crossover kan je geheel appart instellen functionerend als zuivere aanvulling van je luidsprekers wanneer die beginnen af te zwakken in hun lage tonen bereik. En is ook veeel natureller qua geluid.

Dan de lowlevel input zuiver voor Films en Surround met de crossover etc... door de reciever ingesteld.

Nu is het zelfs zo dat de speakon op de marantz versterker aangesloten is en de lowlevel op de Denon reciever voor filmtoepassingen.

Beide tegelijk gebruiken heeft eigenlijk echt geen zin.
Als je de reciever pakt nu op 80Hz crossover insteld en je speakon crossover op 40Hz die zowiezo parallel over je fronts staat, heeft die speakon geen functie aangezien onder de 80Hz van je reciever niets meer doorgegeven wordt.

Tenzij je ze insteld op Large, maar dan wordt het echt een hoopje vind ik persoonlijk.
Want als je delays etc... nog eens goed ingesteld zijn heeft de sub normaal ook een bepaalde vertraging in z'n geluid van de reciever. Als die op afstand staat tenminste.
En daar krijgt de sub nog eens een totaal niets vertraagt exact zelfde signaal binnen via de speakon. En je fronts proberen ook nog eens full range sommige scenes mee te brullen (want die krijgen nu toch de volle lading te verduren)

Echt really messy als je het mij vraagt  :wink:

Dus best speakon en low level voor gescheiden toepassingen gebruiken lijkt me  :-)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Marvin

alles 'Large' en gewoon 2 subwoofers...  :angel:
(3e baby opkomst).

Stadium III

Hier voorstander van high en low level tegelijk  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

jij hebt toch ook gewoon alles op 'Large' staan Rob?

Stadium III

Jup

Maar met de high en low tegelijk MOET de front op large
Rest zou nog op small kunnen

Maar large geet in mijn situatie gewoon het breedste spectrum
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Shepherd Moon

Citaat van: Stadium III op februari 22, 2010, 16:54:46
Jup

Maar met de high en low tegelijk MOET de front op large
Rest zou nog op small kunnen

Maar large geet in mijn situatie gewoon het breedste spectrum

En waarom lukt het bij jou wel goed op beide en geeft het bij mij een rommeltje?  :|
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Stadium III

Omdat het inregelen best wel nou komt va high en low tegelijk !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4