Set van Totofan

Gestart door Totofan, augustus 29, 2009, 16:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard

Citaat van: Totofan op augustus 31, 2009, 18:26:05
Ja  redface  redface redface dat was de keuze van mijn vrouw :-P, die weet altijd het beste bij elkaar te zoeken, daar heeft zij een neusje voor, is ook altijd bezig in huis. :roll:

Daar zijn vrouwen over 't algemeen toch veel beter in, die interieur dingen  :-D
Wij zijn weer beter op andere gebieden, muziek spulletjes bij elkaar zoeken bijv.  :wink:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Totofan

Zo is dat, ieder zijn ding in een relatie :-D
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Totofan

Zijn er mensen hier de ervaringen hebben met deze subwoofer van JBL Northridge E150P.
Ik overweeg om deze sub aan te schaffen over een maandje of twee dan ben ik jarig.
De sub wil ik gebruiken in mijn stereo set, allen om iets meer bas te krijgen.

Hier de specs op de JBL site:
http://www.jbl.com/home/products/product_detail.aspx?prod=E150P/230&Language=ENG&Country=NL&Region=EUROPE&cat=CLA&ser=NRE
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

xander32

#18
Citaat van: Totofan op september 05, 2009, 11:18:25
Zijn er mensen hier de ervaringen hebben met deze subwoofer van JBL Northridge E150P.
Ik overweeg om deze sub aan te schaffen over een maandje of twee dan ben ik jarig.
De sub wil ik gebruiken in mijn stereo set, allen om iets meer bas te krijgen.

Hier de specs op de JBL site:
http://www.jbl.com/home/products/product_detail.aspx?prod=E150P/230&Language=ENG&Country=NL&Region=EUROPE&cat=CLA&ser=NRE
De JBL subs bieden relatief veel waar voor het geld. Echter staat JBL bekent om hun commercieele sound en dito producten, zeker hun instap series. Betreffende sub valt daar m.i. ook onder en is denk ik meer geschikt voor film dan een waardevolle aanvulling met muziek.

Ik weet niet wat die moet kosten maar bij de buren (HT-forum) komt er /staat er een BL xls 300 te koop,
voor €300,- ... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91851.msg1518163#msg1518163

Sander.

Stadium III

Marcel

Zoek eens een kleine rel Quake II

Die is via high level idiaal te integreren bij je speakers en zal een beter plaatje wegzetten als de JBL

Of kijk idd voor een leuke BK die te koop staat

http://link.marktplaats.nl/274264486
http://link.marktplaats.nl/274044321 Dit is een gesloten systeem en zeker een zeer mooie aanrader
Snel voor muziek en zeer goed bij je set in te stellen

En vor de prijs eigenlijk een No brainer !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Totofan

ik heb ook bij rel gekeken, dat gaat eigenlijk een beetje boven mijn budget :|
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Marvin

op marktplaats staan er een paar.....

Stadium III

Citaat van: Totofan op september 05, 2009, 16:34:14
ik heb ook bij rel gekeken, dat gaat eigenlijk een beetje boven mijn budget :|

Wat wil je uitgeven ?

Ik zou wel iets anders gaan zoeken als een JBL
want dan kun je beter je speakers houden en geen sub bijzetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Totofan

Ik heb ook verder gekeken, er is genoeg, ik ongeveer €250,00 uitgeven.
Maar ik heb de tijd. Er zijn ook andere merken in die prijs klasse zoals Magnat, Jamo, Infinity.
Misschien zijn die beter.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

gerard

Je hebt voorlopig even extra vrije tijd las ik  nopompom  :wink:
Heb je mooi de tijd om veel gebruikservaringen te lezen van de verschillende merken en zien waar "men" vaak tevreden over is, ook onder de goedkopere subs zitten vast wel betere.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

de northridge serie zal geen aanvulling zijn voor een (mooie bass ),gaat wel heel diep en klinkt zeker niet slecht ,maar echt muzikaal is het niet  :wink:

misschien kun je hier eens naar kijken of dit wat is  http://www.hobo.nl/default.aspx?page=product&id=5746&title=S8.3

ik kan het je zelf niet vertellen wat hiervan de geluidskwaliteit is ,wel dat je snel 600 tot 800 kwijt bent voor een echt goede actieve sub

daarom misschien beter een 2de hands kopen ,en misschien wat meer geduld tot je 100 euro meer te besteden hebt  :-)


Stadium III

Ik denk dat ie met de subwoofer van hobo ook geen gewenst resultaat zal behalen

Ik zou op MP eens gaan zoeken en geduld hebben en dan kun je mooie sub's vinden
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

kijk eens naar een Tannoy ts8.

een klein lief gesloten subje van 8" en de grote van een koektrommel.
niet met neutrik aan te sluiten, maar o zo muzikaal dat ding.

RonaldW

Geinig om te horen dat na jaaaaaaaaren stilstand ( lees achteruitgang hahaha) het audio virus
weer is toegeslagen ! Bij mij is het niet anders, en zoals je merkt is dit het begin van iets waar geen
eind aan komt.
Het ziet er allemaal wel top strak uit en geniet van het uitzoeken wat voor sub je wilt das namelijk een leuk onderdeel van je audio verslaving !
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

Totofan

Dat word nog een hele klus dat uitzoeken van een sub word het een tweedehands Rel Quake of toch een nieuwe :?
Het word pas november eerder niet, maar heb ik wel de tijd om info te vergaren.
Ik heb ook nog een Yamaha sub gezien type YST-SW515
Kost ongeveer €269,00 op internet, en heeft goede referenties voor zover.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next