Set van Totofan

Gestart door Totofan, augustus 29, 2009, 16:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Totofan

Het moet er maar eens een een keer van komen, een beschrijving van mijn set, en geschiedenis.

Mijn echte naam is Marcel, ben getrouwd en heb twee kinderen een meisje(jonge dame 19) en een zoon (17).
Ik ben van beroep metselaar, en mijn grootste hobby is muziek luisteren en cd's verzamelen.

Ik denk ongeveer begin jaren zeventig dat ik van mijn ouders een transistorradio heb gekregen voor mijn verjaardag, eindelijk naar de radio luisteren, een jaar later kreeg ik casseterecorder, daar heb veel muziek mee opgenomen, zeg de verzamelwoede van muziek was er toen al . Weer wat later kreeg ik een stereo pickup met twee speakers er bij, waren mijn ouders eindelijk van me verlost in de woonkamer.
Ik kocht toen ook mijn eerste lp Van Halen, en daar was die ouwe niet blij mee :evil: grijs gedraaid die plaat.
Na wat vakantie werk, heb ik mijn eerste stereoset gekocht van Akai met tweedehands speakers van een vriendje.
Een jaar later heb ik toen een paar Jamo speakers gekocht, en vele jaren plezier van gehad, ook in de begin jaren van mijn huwelijk. Verder door de jaren heen wat kleine stereo setjes gehad maar niet serieus naar nuziek geluisterd. Ik kocht nog wel eens een cd maar niet veel. Totdat ik van Kenwood een hele mooie set had gekocht, toen begon het muziek virus weer op te bloeien, ook veel plezier van gehad maar het vrouwtje vond het allemaal te groot al die componenten, en de set ingeruilt voor een surrond set van Akai we hadden toen een kleine kamer dus het ging wel, voor films mooi maar muziek :no: ze hadden me er voor gewaarschuwt, deze set staat nu bij mijn zoon op de slaapkamer. toen we de kamer hadden verbouwd was deze set veel te klein, en hebben toen een grotere set gekocht van LG voor films prachtig maar muziek een drama, en mijn vrouw kon er niet mee overweg, en zelf vond ik het ook een onding erg gebruiks onvriendelijk.  Tot vorig jaar ik zei, als ik een set ga kopen moet het maar eens goed, weer losse componenten, ben toen aan het rond kijken geweest en kwam op Marantz uit.
Dus vorig jaar deze set gekocht met mooie speakers van paradigim, en ben er nog steeds erg content mee.

Ik luister zelf naar allerlei soorten muiziek, maar mijn voorkeur gaat uit naar, pop/rock/ heavy metal.











Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Jeroen

Hè Marcel

Leuke set man, ik heb die PM7001 ook gehad en daar ik best veel plezier aangehad. De opstelling ziet er chic uit en ik ga ervan uit dat je het stereomeubel zelf hebt gemaakt (als metselaar ben best wel handig toch?). Al met al kun je best tevreden zijn.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Totofan

Citaat van: Jeroen op augustus 29, 2009, 16:31:03
Hè Marcel

Leuke set man, ik heb die PM7001 ook gehad en daar ik best veel plezier aangehad. De opstelling ziet er chic uit en ik ga ervan uit dat je het stereomeubel zelf hebt gemaakt (als metselaar ben best wel handig toch?). Al met al kun je best tevreden zijn.

Gr. Jeroen

Klopt ik heb de stereomeubel zelfgemaakt, een hoop werk maar het resultaat mag er wezen.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

xander32

#3
Mooie set met bijzondere speakers  hello.

Betreft de W&M speakercable: mooie kabels(afwerking) en kwalitatief ook oke(heb zelf recent 2x W&M hdmi en een subcable aangekocht).
Ik zou je ook willen wijzen op Canare speakercable (o.a. bij Hifisupply.nl). Denk dat je voor minder meer kabel hebt (en je kan deze zelf configureren zoals jij deze hebben wil; exacte lengte / bananstekkers / spades / bare / snakeskin / krimpkous / ...)

Sander.

Stadium III

Ziet er zeer goed uit !!!

Mooie ruimte voor surround  :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Totofan

Citaat van: xander32 op augustus 29, 2009, 16:55:23
Mooie set met bijzondere speakers  hello.

Betreft de W&M speakercable: mooie kabels(afwerking) en kwalitatief ook oke(heb zelf recent 2x W&M hdmi en een subcable aangekocht).
Ik zou je ook willen wijzen op Canare speakercable (o.a. bij Hifisupply.nl). Denk dat je voor minder meer kabel hebt (en je kan deze zelf configureren zoals jij deze hebben wil; exacte lengte / bananstekkers / spades / bare / snakeskin / krimpkous / ...)

Sander.

Bedankt voor de tip, ik zal er over na denken.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Totofan

#6
http://www.hifimuseum.info/oranje%20molen.jpg

Nostalgie, die dingen kon je ook opstapelen, volgens mij heb ik er toen een stuk of 5 van gehad.

En hier de link naar mijn eerste stereoste van Akai  http://www.hifimuseum.info/tn_AM-U11c.JPG

En platenspeler ook Akai http://www.hifimuseum.info/tn_AP-B110.jpg
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

pg

mooi set mijn heb je heb wel met zo'n set.
speakers zijn ook mooi.

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Heh heh eindelijk totofan z'n set... :-D

Ziet er allemaal strak uit Marcel.  HB
Die PM en SA heb ik vorig jaar ook nieuw gekocht en toen is bij mij het virus ook weer toegeslagen. Omdat ik meer een surround iemand ben heb nu wat anders maar dat lag niet de spullen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Totofan

Het is de bedoeling dat ik hier jaren mee doe, ik zelf ben meer een stereo fan.
Ook omdat ik meer cd,s en sacd's luister, dan films kijk op dvd of blue ray, maar je weet maar nooit shutup
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Roland65

Citaat van: Totofan op augustus 29, 2009, 17:07:09
http://www.hifimuseum.info/oranje%20molen.jpg

Nostalgie, die dingen kon je ook opstapelen, volgens mij heb ik er toen een stuk of 5 van gehad.

En hier de link naar mijn eerste stereoste van Akai  http://www.hifimuseum.info/tn_AM-U11c.JPG

En platenspeler ook Akai http://www.hifimuseum.info/tn_AP-B110.jpg

Dat is grappig. Ik heb bijna dezelfde akai set gehad.
Alleen had ik volgens mij de AM-U01.
Zal ergens eind jaren 70 geweest zijn?

Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

gerard

Ziet er netjes uit allemaal! Ook de combi van PM7001/SA7001/ST6001 vind ik een mooie stereoset.
Leuk om te zien dat er toch nog meer zijn die veel plezier aan stereogeluid beleven ipv alles via zo'n surround setje :roll:
Die luidsprekers hebben een mooie lichte houtfineer, mooie kleurcombinatie met de rest van het interieur;
was de keuze van je vrouw?  :wink:  :-D
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Totofan

Citaat van: gerard op augustus 30, 2009, 23:05:39
Ziet er netjes uit allemaal! Ook de combi van PM7001/SA7001/ST6001 vind ik een mooie stereoset.
Leuk om te zien dat er toch nog meer zijn die veel plezier aan stereogeluid beleven ipv alles via zo'n surround setje :roll:
Die luidsprekers hebben een mooie lichte houtfineer, mooie kleurcombinatie met de rest van het interieur;
was de keuze van je vrouw?  :wink:  :-D

Ja  redface  redface redface dat was de keuze van mijn vrouw :-P, die weet altijd het beste bij elkaar te zoeken, daar heeft zij een neusje voor, is ook altijd bezig in huis. :roll:
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Totofan

Citaat van: Roland65 op augustus 30, 2009, 22:28:01
Dat is grappig. Ik heb bijna dezelfde akai set gehad.
Alleen had ik volgens mij de AM-U01.
Zal ergens eind jaren 70 geweest zijn?

Roland

Ja dat klopt wel eind jaren 70, en vriend van me had deze set toen ook, ik vond het toen zo mooi, en ben er voor gaan sparen. En veel plezier van gehad, behalve de buren :schater:
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next