Interlink lagere prijsklasses, zoveel keuzes..

Gestart door alibabba, juli 09, 2009, 14:40:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alibabba

Ik ben opzoek naar een mooie analoge interlink. Versterker is PM7003.

Budget max 30/35 euro. Voor velen misschien niet veel, maar verder wil ik echt niet gaan :-) Ik twijfel een beetje tussen een Audioquest G-snake a 30 euro, en een Profigold a 20 euro. Andere suggesties ook uitermate welkom, zou er wel graag een kleine toelichting bij zien, hoe subjectief het misschien ook is!

joep

Voor dat geld heb ik nog wel een setje MONSTER CABLE Interlink 400 voor je liggen.

TurboMarco

Ik vind dat profigold in de eerder genoemd prijsklasse een slechte kabel is,en dan doel ik voornamelijk op de slechte contact,ik heb al meerdere malen meegemaakt dat de connectoren loskomen van de aansluitpunten  nopompom

Ik zou voor 2e hands kabels gaan met goede connectoren zoiets als WBT en wat daar op lijkt,dan is er ook nog de optie om nieuwe connectoren te nemen ( a €5,- pst) en bv microfoonkabel te nemen dan ben je wel klaar voor ca €30,-
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

alibabba

Ik zal de 2e hands markt in de gaten houden, dat is wel een goed idee ja. Overigens, heeft deze Audioquest een bepaald nadeel? Ik lees over dat merk wel veel goeds, vandaar ook dat ik bij dit kabeltje uitkwam.

Ps. De aansluitingen op mijn PM7003 zitten redelijk dicht bij elkaar viel mij op, vermoedelijk passen niet alle pluggen daarop? Ik bedoel dat ze dan tegen elkaar aan gaan komen, de plugjes. Lijkt me niet de bedoeling dat ze contact maken, of is dit niet erg? Op mijn cd speler zitten deze aansluitingen veel verder van elkaar, waardoor enig contact onmogelijk is.

jrm

De interlinks horen niet met elkaar in contact te komen :no:

Wat Marco ook al schreef, koop een goed stuk kabel (liefst 75 ohm) en soldeer daar goede connectoren aan en je bent voor 15 - 20 € klaar en je hebt een hele beste kabel.

HiFi gek

De goedkopere interlinks van VAN DEN HUL staan ook vaak goed aangeschreven .

En dat merk heeft ook een specifieke warme en sprankelende klankkleur die je enkel tegenkomt bij VAN DEN HUL .



Groeten  EDWIN  B 

Jeroen

Citaat van: jrm op juli 09, 2009, 17:31:08
De interlinks horen niet met elkaar in contact te komen :no:

Wat Marco ook al schreef, koop een goed stuk kabel (liefst 75 ohm) en soldeer daar goede connectoren aan en je bent voor 15 - 20 € klaar en je hebt een hele beste kabel.

Wat is het voordeel van een 75ohmige kabel? Ik heb zelf nog meters coax kabel liggen en daar kan natuurlijk een subwoofer kabel van maken en een paar interlinks.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

TurboMarco

Het nadeel van coax kabel zoals die veel voor tv/tuners gebruikt worden is dat ze erg stug zijn,verder is de signaaloverdracht wel ok,zelf prefereer ik microfoonkabel omdat deze heel soepel is.

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

gerard

Eén voordeel is dat je de 75 ohm kabel ook voor digitale aansluitingen kunt gebruiken.

Er zijn veel soorten coax, ik heb het eens met antennekabel geprobeerd maar was daar niet helemaal tevreden over. Volgens mij komt dat oa door de verschillende soorten mantel/aarde die per coax verschillend zijn.

Lees ook eens: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2161.0.html
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Maurice

Hier een link voor het zelfbouwen van interlinks: http://platenspeler.com/diy/uk_index.html#interconnects
Kan echt voor weinig geld en kan zeker tippen aan duurdere fabrieks kabels.

Anders is 2ehands natuurlijk een goede optie.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Slashhead

Ik heb zelf, als muzikant, ervaring met patch kabels. Op zich zou je dat toch ook kunnen gebruiken voor audio.

http://www.bigone.nl/cms/publish/content/showpage.asp?pageid=919

Type kabels zijn: George L  (de pluggen moet je apart kopen, normaal is dat dus jack maar cinch moet ook kunnen)

De George L is een beetje stug, maar veel soepeler dan COAX. Ik heb wel eens een lange effecten keten gehad en dan moet je de effecten onderling doorlussen. (zeg maar zoals kerstverlichting van de kerstboom, alleen is een lampje dan een effect) Je hoort dan heel erg goed de impact van de kabel op het eindresultaat, mits je een goede basversterker installatie hebt. Op mijn huidige Glockenklang set hoor ik het heel goed, terwijl ik het op mijn eerdere Trace Elliot nauwelijks hoorde. Een slechte kabel vrat dynamiek en levendigheid op. Ik gebruik nu al een paar jaar deze George L kabels en die zijn echt rete goed voor hun geld.
De George L kabels zijn bedoeld om patch kabels te maken, zonder te solderen. Dus je schroeft de Jack plug er gewoon op. Maar je kun natuurlijk ook gewoon Cinch pluggen erop solderen. Ik wil hier altijd nog mee experimenteren voor audio.

BernHardN

Kijk hier eens
hier komt mijn kabel vandaan en is vrijwel indentiek aan een volgens mij v/d Hull of een andere duure kabel!

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES


alibabba

Alles bekeken en heb nog een vraagje; zit er eigenlijk wel verschil tussen een Alpha Snake en een G snake van Audioquest? De beschrijvingen zijn 100% identiek en het plaatje met de doorsnede ook, er zit precies hetzelfde in.

Is de G snake niet gewoon een Alpha snake met een blauw manteltje ipv een zwart plastic manteltje?