peakweergave sr 5600

Gestart door erwin, februari 14, 2007, 11:00:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

heej dat is mijn menig ! leerling !! :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom


Mrwhoopie

Citaat van: Darkman op februari 27, 2007, 14:20:16
Ik heb exact hetzelfde met een CD5001 op een SR9600 a/v receiver van Marantz. Ik was al bang dat er iets kapot is, niet dus aangezien ze het allemaal lijken te hebben. Verder lijkt het mij ook niet veel kwaad te kunnen omdat je toch geen vervorming hoort, maar het is wel super irritant dat het lampje steeds opspringt. Source Direct lost het inderdaad op , maar daarmee schakel je wel het bass management uit want de SR9600 receiver en ik veronderstel ook meerdere Marantz receivers doen al hun bass-management in het digitale domein. Dus zodra je source direct inschakelt houdt ie geen rekening meer met mijn kantelfrequentie van 80 hz en dan krijgen je actieve speakers niets meer gevoerd via de sub ingang, waardoor je dus naar geluid zonder laag zit te luisteren. ( Ik heb MS 500 THX speakers).  Mede daarom vind ik de source direct modus niet klinken en dus geen optie.

Binnenkort gaat de cd5001 echter naar de slaapkamer en komt er een DV7001 voor terug, zodra leverbaar, maar daarbij verwacht ik niet dat het probleem zal worden opgelost, dus dat wordt eventueel toch digitaal aansluiten( terwijl ik grootste plannen had met analoge interlinks)


Dan hebben we dezelfde plannen  :wav:

Mrwhoopie

Ik speel de cd's in source direct(is hetzelfde als pure direct,alleen blijft het screen on)

En ik denk....(buiten de aktieve luidsprekers om) dat je in source direct eigenlijk het mooiste geluid moet hebben.Als dat niet is is er iets mis in de set.



erwin

Citaat van: Mrwhoopie op maart 11, 2007, 23:11:27
Ik speel de cd's in source direct(is hetzelfde als pure direct,alleen blijft het screen on)

En ik denk....(buiten de aktieve luidsprekers om) dat je in source direct eigenlijk het mooiste geluid moet hebben.Als dat niet is is er iets mis in de set.



dit is natuurlijk wel smaakgebonden,de een luistert graag laag de ander weer hoog,
dit is erg persoonlijk vind ik
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

BernHardN

Hoi allen,
lees dit draadje net en ook hier het ATT probleem, (heb net pagina 2 en 3 over geslagen) maar dit probleem is alleen bij annaloog aansluitingen, op zowel m'n CD5400 als de Denon DVD2800 heb ik het.
zag net ergens staan "dan heb je geen vervorming, maar dit is er wel. wat gebeurt er! je ingangs spanning is te hoog op bepaalde momenten en om geen schade aan te richten wordt er boven en onder een stukje van de sinus afgehaald, dus je mist een stukje geluid,
heb nu m'n cd speler aangesloten met Adioquest sidewinder en heb het probleem niet meer, dit is een analooge kabel die opgebouwd is als een digitale.


Bernhard

Mrwhoopie

Citaat van: erwin op maart 12, 2007, 00:40:19
Citaat van: Mrwhoopie op maart 11, 2007, 23:11:27
Ik speel de cd's in source direct(is hetzelfde als pure direct,alleen blijft het screen on)

En ik denk....(buiten de aktieve luidsprekers om) dat je in source direct eigenlijk het mooiste geluid moet hebben.Als dat niet is is er iets mis in de set.



dit is natuurlijk wel smaakgebonden,de een luistert graag laag de ander weer hoog,
dit is erg persoonlijk vind ik

Als je fronts laag aankunnen gaan ze dan toch laag krijgen??Ik speel in mijn fronts met b&w en ik kan echt niet klagen over het laag in source direct :-D.
Dus in dit geval zijn dan de speakers ms te zwak om goed stereo te pelen zonder hulp van de sub?
Is verder niets mis mee natuurlijk.