peakweergave sr 5600

Gestart door erwin, februari 14, 2007, 11:00:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom

pre-out zat dat overal maar op  nopompom nopompom nopompom

erwin

ja dat pure direct verhaal klopt wel,maar als ik in deze modus draai dan staat mijn sub weer buiten spel.
en die wil ik toch echt niet missen.
ik ben al hard op zoek naar een stereo versterker pm66,pm68,pm80,pm84.
en deze dan inderdaad combineren met de sr 5600.

groetjes erwin.

HB HB HB HB HB HB HB HB HB HB HB
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

thom

Citaat van: erwin op februari 25, 2007, 11:19:30
ja dat pure direct verhaal klopt wel,maar als ik in deze modus draai dan staat mijn sub weer buiten spel.
en die wil ik toch echt niet missen.

maakt het geen verschil als je in het menu, bij de bass both of mix verandert.
je hebt dan veel meer bas bij de sub

erwin

in de mix stand springt mijn sub uit,dus heb hem altijd in both staan.

erwin
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

thom

Citaat van: erwin op februari 25, 2007, 11:53:05
in de mix stand springt mijn sub uit,dus heb hem altijd in both staan.

erwin
maakt het verschil met wat je had aan bas of niet???

Stadium III

Als je de stand mix gebruikt en je speakers staan op large dan schakelt de sub zich uit jah behalve als je een .1 codeering pakt zoals DTS en DD
Als je de stand both gebruikt dan wordt de subwoofer altijd gebruikt als je de front op large hebt staan,verder kun je dan ook aangeven hoe de rest moet zijn dus center en rear op large of small
Verder als je alles op small zet doet de sub natuurlijk altijd mee.

In mijn situatie is dat ik de instelling op mix heb staan
Verder alles op large
Dan de stadium en strata via high input het exacte signiaal laat pakken en dat gebruik bij muziek en film
Het LFE gebruik ik alleen bij de stadium

Verder kan ik je wel adviseren dat als je front tot een 50 hz kunnen weergeven om de cross in je reciever op 80 hz te zetten
Als je dan je subwoofer goed hebt afgesteld wordt de bass onplaatsbaar!
Bij een keuze van 100hz is dit stukken moelijker

Dan zie ik ook al vragen komen van jah maar mijn LFE signiaal loopt tot 120hz
Is allemaal mooi maar de overige informatie van 80 tot 120 hz kan makkelijk door je speakers worden weergegeven

Stadium III 
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Citaat van: thom op februari 25, 2007, 12:12:10
Citaat van: erwin op februari 25, 2007, 11:53:05
in de mix stand springt mijn sub uit,dus heb hem altijd in both staan.

erwin
maakt het verschil met wat je had aan bas of niet???

Ow jah ff antwoord geven  8-)

Als je both en large hebt staan heb je meer bass omdat het volledige signiaal ook de de woofers van je front gaan + subwoofer

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

minguel

Ik ga van de week een setje rothwell attenuators aanschaffen om het peakweergave "probleem" op te lossen. Ik lees hier zowel pos als neg berichten over, ben dus benieuwd. Ik heb van de week geluisterd naar het verschil tussen analoog of coxiaal aansluiten van mijn cd speler. Het verschil is voor mijn oren niet dermate dat ik nu mijn cd speler coxiaal ga aansluiten.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Darkman

Ik heb exact hetzelfde met een CD5001 op een SR9600 a/v receiver van Marantz. Ik was al bang dat er iets kapot is, niet dus aangezien ze het allemaal lijken te hebben. Verder lijkt het mij ook niet veel kwaad te kunnen omdat je toch geen vervorming hoort, maar het is wel super irritant dat het lampje steeds opspringt. Source Direct lost het inderdaad op , maar daarmee schakel je wel het bass management uit want de SR9600 receiver en ik veronderstel ook meerdere Marantz receivers doen al hun bass-management in het digitale domein. Dus zodra je source direct inschakelt houdt ie geen rekening meer met mijn kantelfrequentie van 80 hz en dan krijgen je actieve speakers niets meer gevoerd via de sub ingang, waardoor je dus naar geluid zonder laag zit te luisteren. ( Ik heb MS 500 THX speakers).  Mede daarom vind ik de source direct modus niet klinken en dus geen optie.

Binnenkort gaat de cd5001 echter naar de slaapkamer en komt er een DV7001 voor terug, zodra leverbaar, maar daarbij verwacht ik niet dat het probleem zal worden opgelost, dus dat wordt eventueel toch digitaal aansluiten( terwijl ik grootste plannen had met analoge interlinks)

minguel

Heb de Rothwell inmiddels binnen en speel toch weer met pure direct mode. Klinkt op zich niet verkeerd, peakindicator blijft uit, en het volume kan je verder open draaien. Moet ze misschien langer er tussen laten, maar ben blijkbaar al gewend aan het geluid van de pure direct mode en geef daar toch de voorkeur aan.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

thom

ik vindt ook dat pure direct mooi geluid geeft, klinkt lekker zuiver. aleen soms mis je de wat zwaardere bass wel nopompom

minguel

Citaat van: thom op maart 11, 2007, 14:06:43
aleen soms mis je de wat zwaardere bass wel nopompom

Daar heb ik de rel Q200 voor  :-D :-D
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

thom

ja, maar je moet hem wel veder opendraaien. want als je hem laat staan zoals die  staat als die niet op pure direct staat heb je toch een stuk minder bas. en ik vindt dat als je de sub verder opendraait als de rest van je speakes met minder vermogen worden aangespeelt, dat de bass van de sub wat dreunend kan overkomen. maar dit verschild denk wel per sub en hoe die is ingestelt.

ik heb zelf de ht-eq aanstaan, maar ik nu net effe luister en probeer hoe die klink als het uit staat laat ik heb toch maar uit staan clown1. hij kinkt hoog een stuk minder helder als die aan staat.  nopompom

Stadium III

HT-EQ is soms alleen leuk met films verder altijd af laten staan !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

Citaat van: Stadium III op maart 11, 2007, 19:01:27
HT-EQ is soms alleen leuk met films verder altijd af laten staan !

Stadium III
ja baas