Auteur Topic: De set van Xander32  (gelezen 843796 keer)

Offline Nostra

• Houdt van Marantz
Re: De set van Xander32
« Reactie #6540 Gepost op: juli 11, 2019, 00:09:12 »
Ik geloof dat je dan zowel je hobby als dit forum om zeep helpt ;)
Hangt er vanaf in welk opzicht je dat bekijkt, ik ben rond op men dj kamer en beneden voor de luisterset heb ik nog 2 componenten nodig. Nadien zal het ook gewoon genieten zijn hoor ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Offline xander32

• Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • Not that serious!
« Reactie #6541 Gepost op: juli 11, 2019, 06:18:22 »
... er zullen altijd wel weer leden zijn die iets nieuws of iets anders aankopen. Of nieuwe leden die zich melden met vragen, al is dat laatste aan het teruglopen. Tegenwoordigs wil men er niet meer zo’n stapel zwarte of zilveren dozen met draden eraan hebben staan en over van die kamer ontsierende speakers zullen we het maar niet hebben.

Headfi, all-in-one systemen en/of actieve speakers, dat is de huidige toekomst. Daarnaast zullen er altijd wel een groepje hardcore hififossielen blijven bestaan, die zich op een forum als deze groeperen 🤓

Ik geloof dat je dan zowel je hobby als dit forum om zeep helpt ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT
B&W P9 Signature  ||  Marantz HD-DAC1  ||  Bluesound Node 2

Offline The Good Son

• Marantz Fan
  • **
« Reactie #6542 Gepost op: juli 11, 2019, 09:55:46 »
Jullie hebben allemaal gelijk, ik heb wel respect voor iemand die hier op dit forum enthousiast mee doet, maar 10 jaar lang niets veranderd aan zijn set. Zeker gezien de veranderingen afgelopen jaren.
 Daar ben ik enigzins jaloers op!

Hoewel ik afgelopen 2 jaar alleen nieuwe speakerkabels en een stofkap voor mijn platenspeler heb gekocht, heb ik wel wat meer geïnvesteerd in betere Masters, zowel op cd als op vinyl.
Maar daarvoor maak ik dankbaar gebruik van  het Steve Hoffman forum.

Een goede master opname levert meer op dan welke speakerkabels dan ook!

RICK

Marantz PM15/S2, Marantz CD5004, Bluesound Node2i, Pro-ject RPM1, Teufel Ultima 40MK2

Offline Brutus

• Donateur!
  • Marantzofiel!
« Reactie #6543 Gepost op: juli 11, 2019, 15:54:15 »
Dan zal er geen grote verandering meer plaats vinden bij jou thuis Robert (op hifi gebied), bij mij hetzelfde hoor mits een loterijtrekking gunstig uitvalt voor mij  :-D

Maar mocht dat niet zo zijn dan blijft mijn set zoals deze is. Waarbij de cd-speler en de speakers deze zomer ook al weer de 10 jaar aantikken.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6544 Gepost op: juli 13, 2019, 13:16:39 »
Op weg naar verdere aanpassingen van de akoestiek verfraaiing van het interieur, de raambekleding.
Bij de pui voor hadden we jaloezieën en die gaan er ook weer komen. Echter dit keer niet van hout, kunststof of alu, maar van stof. Zgn vlinder- jaloezieën. Verder gordijnen bij diezelfde pui en de pui achter. Die gaan we de komende week uitzoeken, evenals een nieuw karpet. Dan nog wat plantjes en verdere tierelantijntjes - maar dat is het domein van hare maje  :-).
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT

Offline Nostra

• Houdt van Marantz
« Reactie #6545 Gepost op: juli 13, 2019, 23:07:06 »
Op weg naar verdere aanpassingen van de akoestiek verfraaiing van het interieur, de raambekleding.
Bij de pui voor hadden we jaloezieën en die gaan er ook weer komen. Echter dit keer niet van hout, kunststof of alu, maar van stof. Zgn vlinder- jaloezieën. Verder gordijnen bij diezelfde pui en de pui achter. Die gaan we de komende week uitzoeken, evenals een nieuw karpet. Dan nog wat plantjes en verdere tierelantijntjes - maar dat is het domein van hare maje  :-).
Hare maje... Moet ik onthouden!

Goeike Xander!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Online jrm

• Geen leven buiten Marantz
  • Marantz = emotie = genieten
« Reactie #6546 Gepost op: juli 14, 2019, 09:11:07 »
Dat wordt fraai Robert!

Succes met de ‘aankleding’  :-D

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6547 Gepost op: juli 20, 2019, 11:16:00 »
Een cdtje aan het spinnen, de eerste, vlugge ndruk is dat dit enerzijds wat rustiger klinkt dan een stream, maar anderzijds ook meer gesloten, compact. Het klinkt ontspannen, maar daarentegen ook minder levendig, minder spannend.

De stream is in mijn set betreffende de dynamiek en detaillering duidelijk de cd de baas. De stream trekt mij meer in de muziek  :yes:.

Neemt niet weg dat het nu lekker weg luistert  🎶.

Offline marantznovice

• Marantz Fan
  • **
« Reactie #6548 Gepost op: juli 21, 2019, 21:02:37 »
Is het verschil in geluidskwaliteit dat je ervaart tussen streamen en cd hier alleen afhankelijk van de fysieke geluidsdrager (dus NAS tegenover cd)? Of zou de kwaliteit van het cd-loopwerk hierin ook een rol in kunnen spelen? Anders geformuleerd: stel dat je een topklasse cd-loopwerk zou aansluiten op de NA11S1, is het dan denkbaar dat de balans dan weer omslaat in het voordeel van de cd? Bits zijn natuurlijk bits ...

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6549 Gepost op: juli 21, 2019, 22:03:12 »
Zou heel goed mogelijk zijn :yes:.

Maar voor het geld is de Audiolab een fraai en degelijk stukje techniek en ik ben ook positief verrast door de geluidskwaliteit. En deze 1 op 1 vergelijken met een zes maal duurdere streamer is wellicht ook niet fair. Alhoewel de Audiolab gebruik maakt van de NA11 als dac ...

Is het verschil in geluidskwaliteit dat je ervaart tussen streamen en cd hier alleen afhankelijk van de fysieke geluidsdrager (dus NAS tegenover cd)? Of zou de kwaliteit van het cd-loopwerk hierin ook een rol in kunnen spelen? Anders geformuleerd: stel dat je een topklasse cd-loopwerk zou aansluiten op de NA11S1, is het dan denkbaar dat de balans dan weer omslaat in het voordeel van de cd? Bits zijn natuurlijk bits ...

Offline renes59

• Eens buizen altijd buizen.
« Reactie #6550 Gepost op: juli 21, 2019, 23:18:29 »
Wat op de NAS staat is er toch op gekomen via een cd speler?, of is dat downloaden van het net.
Ik luister Spotify via mijn laptop/koptelefoon en ervaar de muziek die ik ook via cd beluister als iets aangezet alsof de loudness knop op 1 staat inplaats van op 0, niet veel wel iets.
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2019, 23:22:47 door renes59 »
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6551 Gepost op: augustus 16, 2019, 07:32:37 »
De verbouw/herinrichting kamer gaat naar de afronding toe. Wachtende op de raambekleding (dikke overgordijnen en vlindergordijnen). Wanneer die er hangen nog één laatste stukje aankleding van de ruimte, een vloerkleed.

Benieuwd ben ik welk een effect bovenstaande nog weer op de akoestiek gaan hebben  :yes:. Op dit moment is er t.o.v.  oude situatie, nog veel nagalm. Maar dat kan ook niet anders met twee kale glaspuien.
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2019, 07:34:20 door xander32 »

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6552 Gepost op: augustus 16, 2019, 07:45:52 »
Herkenbaar betreft Spotify; deze klinkt idd ietwat aangezet, wat voller. Maar ik blijf er positief over, vind Spotify erg goed te verteren. Echter wel duidelijk minder dan dezelfde content vanaf cd of als flac vanaf de nas. Desondanks maken wij er veelvuldig gebruik van  :yes:.

Wat op de NAS staat is er toch op gekomen via een cd speler?, of is dat downloaden van het net.
Ik luister Spotify via mijn laptop/koptelefoon en ervaar de muziek die ik ook via cd beluister als iets aangezet alsof de loudness knop op 1 staat inplaats van op 0, niet veel wel iets.

Offline Rob46

• Donateur!
  • Simplicity at its best
« Reactie #6553 Gepost op: augustus 16, 2019, 12:34:57 »
Ik heb hier onlangs Spotify weer eens naast Tidal vergeleken. Het klopt wat je schijft, TIDAL blijf ik de streamingsdienst vinden die CD kwaliteit als beste behaald.....
[ Naim Uniti Nova ][ AudioVector S3 Signatur ][Purecable Nano Ultimate ]

Offline Brutus

• Donateur!
  • Marantzofiel!
« Reactie #6554 Gepost op: augustus 16, 2019, 14:07:06 »
Ik houd het gewoon op Spotify, lekker als je aan het werk bent. Wil ik een nieuw album even horen dan eerst ff via Spotify, is deze echt goed dan koop ik hem op cd en rip hem voor op de Nas.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20