Auteur Topic: De set van Xander32  (gelezen 804296 keer)

Offline TurboMarco

• Global Moderator
  • Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • eMHa loudspeakers
Re: De set van Xander32
« Reactie #6465 Gepost op: juni 15, 2019, 01:44:30 »
  stupid
Primare SPA20+SPA21,eMHa One/C/S loudspeakers.ScanSp eak Opus,Onkyo BD-SP809.Chromecast audio,Ziggo Next.

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6466 Gepost op: juni 15, 2019, 12:30:49 »
Keurige en aardige meneer, in een keurige auto (Prius 🤔), keurig op tijd, met een echt nieuw waardig loopwerk. Ik kon niet zien of deze al dan niet uit de verpakking is geweest ... Het ding is nog fors zwaarder dan je zou verwachten, voelt solide aan. De verkoper stond er voorts op dat ik de speler even uit probeerde; feilloos.

De keurige meneer gaf aan dat hij ook een vintage Philips en een Sony ES loopwerk heeft, maar dat deze door de Audiolab eruit werden gespeeld. Zelf heeft hij nu een Primare loopwerk gekocht.

Uiteraard de beste man een kop koffie aangeboden en voor dat we het wisten waren we een uur verder. Toen heb ik hem maar de deur uitgegooid  :-D. Echter wel met het aanbod om een keer terug te komen om te luisteren.

De verkoper komt de speler m.o. zelf brengen, hij moet hier in de omgeving zijn voor iets anders. Dat is altijd beter dan als pakket via de post  :yes:.
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT
B&W P9 Signature  ||  Marantz HD-DAC1  ||  Bluesound Node 2

Offline TurboMarco

• Global Moderator
  • eMHa loudspeakers
« Reactie #6467 Gepost op: juni 15, 2019, 16:17:36 »
in een keurige auto (Prius 🤔), ...............
:schater:
Primare SPA20+SPA21,eMHa One/C/S loudspeakers.ScanSp eak Opus,Onkyo BD-SP809.Chromecast audio,Ziggo Next.

Offline Rob46

• Donateur!
  • Geen leven buiten Marantz
  • Muziek; 'taal der emoties'
« Reactie #6468 Gepost op: juni 15, 2019, 16:56:18 »
 :?
[ Naim Uniti Nova ][ AudioVector S3 Signatur ]

Offline Samro

• Houdt van Marantz
« Reactie #6469 Gepost op: juni 15, 2019, 17:27:17 »
Ziet er goed uit dat loopwerk. :angel: Handig dat de verkoper deze persoonlijk kwam brengen! Veel luister plezier ervan hello pompom
Keurige en aardige meneer, in een keurige auto (Prius 🤔), keurig op tijd, met een echt nieuw waardig loopwerk. Ik kon niet zien of deze al dan niet uit de verpakking is geweest ... Het ding is nog fors zwaarder dan je zou verwachten, voelt solide aan. De verkoper stond er voorts op dat ik de speler even uit probeerde; feilloos.

De keurige meneer gaf aan dat hij ook een vintage Philips en een Sony ES loopwerk heeft, maar dat deze door de Audiolab eruit werden gespeeld. Zelf heeft hij nu een Primare loopwerk gekocht.

Uiteraard de beste man een kop koffie aangeboden en voor dat we het wisten waren we een uur verder. Toen heb ik hem maar de deur uitgegooid  :-D. Echter wel met het aanbod om een keer terug te komen om te luisteren.

Offline jrm

• Marantz = emotie = genieten
« Reactie #6470 Gepost op: juni 15, 2019, 19:56:55 »
Dat is tenminste inderdaad een keurige meneer  :-D

Nu nog even wachten voor de eerste klanken, maar als die klinken zoals dit loopwerk eruit ziet, zit het wel snor  :yes:

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6471 Gepost op: juni 15, 2019, 21:25:33 »
Ja, hij was op weg naar Nijmegen, ons dorpje lag op de route. Van de keurige meneer heb ik een uitnodiging ontvangen om ook een keer bij hem te komen luisteren.

Ziet er goed uit dat loopwerk. :angel: Handig dat de verkoper deze persoonlijk kwam brengen! Veel luister plezier ervan hello pompom
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT

Offline WilliamB

• Donateur!
« Reactie #6472 Gepost op: juni 15, 2019, 22:52:11 »
Heb je hem ook geattendeerd over het mooie Marantz- forum :-D
Veel plezier ermee  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1, NA8005/Audio Physic tempo VI
Marantz SR7009, MM7025, UD7006/ SVS PC13Ultra/ Sony HW50es 3d beamer isf /KEF IQ30 IQ10 IQ60c/
Set 2: PM7004, NA6005 / Dynaudio Focus 160 / Thorens TD 203

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6473 Gepost op: juni 16, 2019, 04:48:31 »
... hij heeft een KI Pearl versterker en sa cdp in bezit gehad; die vond hij ietwat saai klinken, m.n. de versterker. Niet direct een Marantz fan 🤨

Het plezier met het loopwerk gaat wel lukken, is het niet voor mij dan wel voor hare maje.

Heb je hem ook geattendeerd over het mooie Marantz- forum :-D
Veel plezier ermee  :yes:
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2019, 04:50:54 door xander32 »

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6474 Gepost op: juni 19, 2019, 20:56:13 »
Ik blijf nog ff in spanning betreft het presteren van het loopwerk. Vandaag is de pvc vloer gelegd; we zijn erg blij met het resultaat  :yes:. Je zoekt de vloer uit vanaf een sample van amper 1m2 en dan is het toch spannend hoe dat in jouw ruimte uitpakt. Het komende weekend kunnen we een klein deeltje van de huiskamer weer inrichten. De daarop volgende weekend is hare maje samen met vriendinnen op pad; dan ga ik wel in alle rust de set weer opbouwen. De week daarop zal wel al het nieuwe meubilair komen en komt dit project ten einde, blij toe 😏.

Offline WilliamB

• Donateur!
« Reactie #6475 Gepost op: juni 19, 2019, 23:40:46 »
Komende week erg spannend.
Ben erg benieuwd of er iets is veranderd akoestiek.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1, NA8005/Audio Physic tempo VI
Marantz SR7009, MM7025, UD7006/ SVS PC13Ultra/ Sony HW50es 3d beamer isf /KEF IQ30 IQ10 IQ60c/
Set 2: PM7004, NA6005 / Dynaudio Focus 160 / Thorens TD 203

Offline Vinyl_Fuchs

• Donateur!
  • Vinyl Forever
« Reactie #6476 Gepost op: juni 20, 2019, 01:00:33 »
Ik blijf nog ff in spanning betreft het presteren van het loopwerk. Vandaag is de pvc vloer gelegd; we zijn erg blij met het resultaat  :yes:. Je zoekt de vloer uit vanaf een sample van amper 1m2 en dan is het toch spannend hoe dat in jouw ruimte uitpakt. Het komende weekend kunnen we een klein deeltje van de huiskamer weer inrichten. De daarop volgende weekend is hare maje samen met vriendinnen op pad; dan ga ik wel in alle rust de set weer opbouwen. De week daarop zal wel al het nieuwe meubilair komen en komt dit project ten einde, blij toe 😏.
Heb je al ontwenningsverschij nselen?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: Denon HA-500 i.c.m. NAD PP2; Marantz ND8600; Luidsprekers: Klipsch La Scala ALK.

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6477 Gepost op: juni 20, 2019, 04:55:24 »
Zonder een vloerkleed, raambekleding en meubels (o.a. al het zitmeubilair moet nog komen), is daar nig weinig van te zeggen. Op dit moment is de het nog een galmbak., bak, bak, bak, bak, bak, bak, bak, bak, bak ...

Komende week erg spannend.
Ben erg benieuwd of er iets is veranderd akoestiek.

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6478 Gepost op: juni 20, 2019, 05:03:00 »
Ja, ik mis de tv en een bank om ‘s avonds op neer te ploffen. Die laatste moeten we nog een paar weken ontberen, maar de tuinstoelen zitten ook prima 🙂. De muziek nauwelijks; tijdens de mooie maanden van het jaar leven we altijd al meer buiten. Maar met het gecampeer onder de veranda van de afgelopen weken, ben ik nu wel klaar.

Heb je al ontwenningsverschij nselen?

Offline Rob46

• Donateur!
  • Muziek; 'taal der emoties'
« Reactie #6479 Gepost op: juni 20, 2019, 12:22:27 »
Zonder een vloerkleed, raambekleding en meubels (o.a. al het zitmeubilair moet nog komen), is daar nig weinig van te zeggen. Op dit moment is de het nog een galmbak., bak, bak, bak, bak, bak, bak, bak, bak, bak ...

Gaat ongetwijfeld helemaal goed komen. Meer 'bedekking' zal in mijn optiek tot en beter resultaat moeten leiden. Effe volhouden nog :wink:
[ Naim Uniti Nova ][ AudioVector S3 Signatur ]