Auteur Topic: De set van Xander32  (gelezen 713077 keer)

Offline marvin

• Zou door Marantz gesponsord moeten worden
Re: De set van Xander32
« Reactie #6225 Gepost op: februari 13, 2019, 23:38:59 »
Theoretisch zou ik dit weleens willen meemaken, maar praktisch gezien krijg ik denk geen verlof.
Maar als het zo ver komt en ik mag als derde wiel aanschuiven, reserve keeper zegmaar. 
Dan hou ik me aanbevolen. 
Toevallig net een bericht van de uitvaartverzekering, ik mag een mooie kist uitzoeken.
Komt goed uit, dat familiegraf in jouw huiskamer lijkt me wel wat. 

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6226 Gepost op: februari 14, 2019, 06:37:31 »
... daar waar er vijf personen passen in een graf, passen er ook zes denk ik dan  :yes:. Maar een consequentie daarvan is dat er van serieus luisteren weinig terecht zal komen, want daarvoor blijft er onvoldoende ruimte over.

Dat is voor mij geen enkel issue, daar M&G’s waar stoffige mannetjes op een rij in opperste concentratie zit te luisteren naar de meest afgrijselijke tingel tangel muziek, waar je een kwade blik ontvangt wanneer je die grafstemming probeert te doorbreken en er aansluitend een discussie volgt over de voetjes waarop de componenten staan op basis van argumenten, niet (meer) aan mij besteed zijn  :-P.

Wat stel ik er mij dan wel bij voor; een gezellige (middag-)dag, met goede, gevarieerde muziek (zelf aan te dragen) en onderwijl ouwehoeren over onze gezamelijke hobby en onze aller voorganger Maurice , onder het genot van een hapje en een drankje.

Theoretisch zou ik dit weleens willen meemaken, maar praktisch gezien krijg ik denk geen verlof.
Maar als het zo ver komt en ik mag als derde wiel aanschuiven, reserve keeper zegmaar. 
Dan hou ik me aanbevolen. 
Toevallig net een bericht van de uitvaartverzekering, ik mag een mooie kist uitzoeken.
Komt goed uit, dat familiegraf in jouw huiskamer lijkt me wel wat. 
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1
B&W P9 Signature  ||  Marantz HD-DAC1  ||  Bluesound Node 2

Offline marvin

« Reactie #6227 Gepost op: februari 14, 2019, 14:08:59 »
We gaan het zien!

Offline renes59

• Geen leven buiten Marantz
  • Eens buizen altijd buizen.
« Reactie #6228 Gepost op: februari 14, 2019, 14:55:38 »
...Dat is voor mij geen enkel issue, daar M&G’s waar stoffige mannetjes op een rij in opperste concentratie zit te luisteren naar de meest afgrijselijke tingel tangel muziek, waar je een kwade blik ontvangt wanneer je die grafstemming probeert te doorbreken en er aansluitend een discussie volgt over de voetjes waarop de componenten staan op basis van argumenten, niet (meer) aan mij besteed zijn  :-P.
Ik heb meerdere muziek/luisterdagen en M&G meegemaakt maar dat heb ik nog nooit gezien. Meestal wordt dat heel serieus luisteren naar bijbehorende muziek gelijk de kop ingedrukt. Serieus luisteren lukt niet daar zijn er teveel mensen voor aanwezig, ook zijn het er maar 2. Hoeft ook niet want wat voor verschillen wil men horen. Ik zie ook wel foto's waarop men heel aandachtig aan het luisteren is, ik vind het jezelf voor de gek houden. Sowieso naar 2 x luisteren naar muziek die jouw smaak niet is ben je er wel flauw van en klinkt alles slecht.
Een jaar of 10 terug wilde men nog wel eens naar een stekkerblok, voetjes van masterbase of exotische kabels gaan luisteren. Die tijd is wel een beetje voorbij, nu zijn de voedingen onder de aandacht, vliegt ook weer over.  Natuurlijk zijn er mensen die verschillen horen die blijven er altijd, het zijn wel niet technische mensen.
Tijdens een M&G ga je heen om iemands spul te bekijken en te beluisteren. De enige conclusie die je trekken kunt is dat je het mooi vindt klinken of dat je het toch liever anders hoort en dan puur voor jezelf. Waar je naar luistert is naar iemands set en die klinkt voor de eigenaar altijd goed anders had die het niet zo staan.
Luidsprekers vergelijken is wel mooi er zijn dan duidelijke verschillen maar wat men nu de mooiste vindt blijft vaak in het midden, zoveel luidsprekers zoveel smaken.
M&G zijn voor de gezelligheid en om nieuwe muziek te ontdekken, sociale muzikale bezigheid. Soms lees je dat men een eerlijke mening geeft en zegt het niet mooi te vinden, ja en?, de eigenaar weet dan dat iemand anders het niet mooi vindt, erg belangrijk want die ander luister er nooit weer naar.
Veel plezier en muzikaal genot, dat moet lukken met een stel van die Tannoy's.
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2019, 16:00:06 door renes59 »
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6229 Gepost op: februari 14, 2019, 19:10:59 »
 :gp:

Online Vinyl_Fuchs

• Donateur!
  • Marantzofiel!
  • Vinyl Forever
« Reactie #6230 Gepost op: februari 14, 2019, 21:15:13 »
Ben al aan het voorproeven.

notworthy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: Denon HA-500 i.c.m. NAD PP2; Luidsprekers: Klipsch La Scala met Alkengmod.

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6231 Gepost op: februari 15, 2019, 08:10:11 »
Prima speakers, al krijg ik jeuk van de muziek  :-).

Offline renes59

• Eens buizen altijd buizen.
« Reactie #6232 Gepost op: februari 15, 2019, 09:46:17 »
Tegen zulke muziek kunnen die Tannoy's niet, die gaan spontaan over tot zelfvernietiging.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6233 Gepost op: februari 16, 2019, 10:35:00 »
Die van mij staan er nog, zo op het oog ongeschonden. Ik zal vanmiddag er eens voor gaan zitten, horen of ze intern ook geen beschadiging hebben opgelopen.

Tegen zulke muziek kunnen die Tannoy's niet, die gaan spontaan over tot zelfvernietiging.

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6234 Gepost op: februari 16, 2019, 10:45:03 »
https://www.alpha-audio.nl/review/multitest-lichtnetfilters/6/

Zo’n ding gekocht  :roll:, zal ergens de komende week wel worden geleverd.

Voor het geld nog een keer leuk om uit te proberen. Ik ga hem in het stekkerblok prikken, tussen de NA11 en alle vervuilers (?) die daarna komen (BS Node2, HD-Dac1, de Pioneer bd speler en de oled tv).

Iets met >>>

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6235 Gepost op: februari 16, 2019, 16:55:04 »
Vanmiddag al een tijdje van muziek aan het genieten via de Kensingtons.

Direct al bij de eerste tonen is het weer duidelijk dat die echt verder gaan dan de Glennies betreffende diens oplossingsvermogen, diens resolutie. Voorts klinkt het geheel ook ietwat meer crisp dan met de Glennies. Meer verfijning. Dat terwijl de Glennies steevast mij al zo’n muzikaal plezier gaven.

En nog steeds heb ik niet veel energie gestoken in de opstelling (lees: niet hoeven te steken). Ze staan iets breder dan de Glennies en iets minder ver van de achterwand af. Zo verkrijg ik een goede tonaliteit en een mooi afgetekend stereobeeld. Ze zijn schijnbaar eenvoudig plaatsbaar.

Offline jrm

• Donateur!
  • Marantz = emotie = genieten
« Reactie #6236 Gepost op: februari 17, 2019, 10:25:14 »
Vanmiddag al een tijdje van muziek aan het genieten via de Kensingtons.

Direct al bij de eerste tonen is het weer duidelijk dat die echt verder gaan dan de Glennies betreffende diens oplossingsvermogen, diens resolutie. Voorts klinkt het geheel ook ietwat meer crisp dan met de Glennies. Meer verfijning. Dat terwijl de Glennies steevast mij al zo’n muzikaal plezier gaven.

En nog steeds heb ik niet veel energie gestoken in de opstelling (lees: niet hoeven te steken). Ze staan iets breder dan de Glennies en iets minder ver van de achterwand af. Zo verkrijg ik een goede tonaliteit en een mooi afgetekend stereobeeld. Ze zijn schijnbaar eenvoudig plaatsbaar.

Ben reuze benieuwd, vooral naar het "middengebied"!

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6237 Gepost op: februari 17, 2019, 12:33:26 »

Een tweak waarbij ik met mijn beperkt technisch inzicht, de werking en daarmee het nut (?) nog enigzins kan voorstellen. Maar of deze een hoorbaar verschil gaat geven 🤔. We’ll see  :yes:.

Leuk om zelf uit te proberen, zelf te gaan ervaren. En brengt de SNS plug een positief verschil, dan is dat wederom een stukje finetuning van de in basis al prachtige set (lees; een set die in dienst van de muziek staat en mij daarin weet te betrekken).

https://www.alpha-audio.nl/review/multitest-lichtnetfilters/6/

Zo’n ding gekocht  :roll:, zal ergens de komende week wel worden geleverd.

Voor het geld nog een keer leuk om uit te proberen. Ik ga hem in het stekkerblok prikken, tussen de NA11 en alle vervuilers (?) die daarna komen (BS Node2, HD-Dac1, de Pioneer bd speler en de oled tv).

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6238 Gepost op: februari 17, 2019, 12:40:28 »
Het middengebied is het deel van het frequentiespectrum waar stemmen en natuurlijke instrumenten tot uiting komen; m.i. zit vooral ook daar de kracht van de Tannoy dc units uit de Prestige lijn. Units met minimaal een 8” diameter, met als basis papier, een natuurlijk materiaal, voor de cone. Maar je mag jouw eigen conclusies gaan trekken  :yes:.

Ben reuze benieuwd, vooral naar het "middengebied"!

Offline jrm

• Donateur!
  • Marantz = emotie = genieten
« Reactie #6239 Gepost op: februari 17, 2019, 23:41:18 »
Het middengebied is het deel van het frequentiespectrum waar stemmen en natuurlijke instrumenten tot uiting komen; m.i. zit vooral ook daar de kracht van de Tannoy dc units uit de Prestige lijn. Units met minimaal een 8” diameter, met als basis papier, een natuurlijk materiaal, voor de cone. Maar je mag jouw eigen conclusies gaan trekken  :yes:.

:gp:

Gaan we doen  8-)