Auteur Topic: De set van Xander32  (gelezen 883482 keer)

Offline TurboMarco

• Global Moderator
  • Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • eMHa loudspeakers
Re: De set van Xander32
« Reactie #6720 Gepost op: december 22, 2019, 11:47:48 »
Wat is de hoogteverschil t.o.v de standaard voeten ? ,deze lijken zo op het oog namelijk veel hoger .
Primare SPA21,eMHa One/C/S loudspeakers.ScanSp eak Opus,Onkyo BD-SP809.Chromecast audio,Ziggo Next.

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6721 Gepost op: december 22, 2019, 11:59:15 »
Nihil verschil met de originele Tannoy voetjes, mm werk.

Wat is de hoogteverschil t.o.v de standaard voeten ? ,deze lijken zo op het oog namelijk veel hoger .
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT
B&W P9 Signature  ||  Marantz HD-DAC1  ||  Bluesound Node 2

Offline ranger

• Marantz Fan
  • **
« Reactie #6722 Gepost op: december 22, 2019, 12:05:19 »
Deze zijn 4,8 cm hoog de originele kwamen er zo'n 1,5 cm onderuit maar had je aan de bovenkant van de luidspreker de stelschroeven van de spikes in het zicht

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Offline TurboMarco

• Global Moderator
  • eMHa loudspeakers
« Reactie #6723 Gepost op: december 22, 2019, 12:14:16 »
Bedoel je dat het verschil 3.3 cm is ?
Primare SPA21,eMHa One/C/S loudspeakers.ScanSp eak Opus,Onkyo BD-SP809.Chromecast audio,Ziggo Next.

Offline ranger

• Marantz Fan
  • **
« Reactie #6724 Gepost op: december 22, 2019, 12:19:53 »
Als je de originele er net onder uit kwamen wel maar zetten je ze op het uiterste dan was het nagenoeg het zelfde het hart van de tweeter zit nu op 113,5 van de vloer precies op oor hoogte luisterpositie

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6725 Gepost op: december 22, 2019, 14:10:32 »
Die luxe van stelschroeven kennen de Tannoys niet, je kan er de originele spikes of pootjes onderschroeven, vastzetten met een stelmoertje en thats it 😏

Ik heb onder de Glenair heel ff Superspikes gehad, die waren wel een stukje hoger. Maar die brachten niets t.o.v. de originele spikes en het zag er m.i. nog bezopen uit ook.

Deze zijn 4,8 cm hoog de originele kwamen er zo'n 1,5 cm onderuit maar had je aan de bovenkant van de luidspreker de stelschroeven van de spikes in het zicht

Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT

Offline ranger

• Marantz Fan
  • **
« Reactie #6726 Gepost op: december 22, 2019, 14:16:58 »
De hoogte valt in werkelijkheid wel mee aangezien we een houten vloer hebben klinkt het stukken beter

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6727 Gepost op: december 23, 2019, 11:05:33 »
Het zou ook zuur zijn als de voetjes niets positiefs hadden gebracht, toch 🙂
En helemaal in jullie situatie, i.c.m. een houten vloer, kan ik het effect van ontkoppelen mij goed voorstellen.

Hier hebben we een pvc vloer op beton. Echter staan de speakers op een zware tegel, waaronder dik vilt zit, zodat ik ze weg kan schuiven wanneer ik een tijdje niet aan luisteren toekom. Daarnaast geven die tegels 5 extra hoogte hetgeen hier goed uitpakt en zijn ze een goede bescherming van de speakers bij onderhoud van de vloer (stofzuigen/dweilen).

Gisteren heb ik wederom een tijd geluisterd en alhoewel ik niet meer van het ‘technisch luisteren’ ben, viel de rust, de aanzienlijk betere plaatsing en de spreiding van het geluid mij op. Afzonderlijke stemmen, instrumenten en/of effecten zijn meer nadrukkelijk aanwezig/aanwijsbaar. Bizar het effect van deze ls.voetjes.

De hoogte valt in werkelijkheid wel mee aangezien we een houten vloer hebben klinkt het stukken beter

Offline ranger

• Marantz Fan
  • **
« Reactie #6728 Gepost op: december 23, 2019, 11:20:37 »
Nu was ik in november in het willem 2 stadion bij de iear show bij iear had ik enkele maanden geleden de focal speakers  gekocht nu was er op de beurs ook de demo van isoacoustics daar waar je het verschil mooi  kon horen

Offline renes59

• Eens buizen altijd buizen.
« Reactie #6729 Gepost op: december 23, 2019, 12:10:47 »
Het zou ook zuur zijn als de voetjes niets positiefs hadden gebracht, toch 🙂
En helemaal in jullie situatie, i.c.m. een houten vloer, kan ik het effect van ontkoppelen mij goed voorstellen.

Hier hebben we een pvc vloer op beton. Echter staan de speakers op een zware tegel, waaronder dik vilt zit, zodat ik ze weg kan schuiven wanneer ik een tijdje niet aan luisteren toekom. Daarnaast geven die tegels 5 extra hoogte hetgeen hier goed uitpakt en zijn ze een goede bescherming van de speakers bij onderhoud van de vloer (stofzuigen/dweilen).

Gisteren heb ik wederom een tijd geluisterd en alhoewel ik niet meer van het ‘technisch luisteren’ ben, viel de rust, de aanzienlijk betere plaatsing en de spreiding van het geluid mij op. Afzonderlijke stemmen, instrumenten en/of effecten zijn meer nadrukkelijk aanwezig/aanwijsbaar. Bizar het effect van deze ls.voetjes.
Is dat niet het gevolg van extra aandachtig luisteren in vergelijking hoe je normaal luistert? Want ik kan mij niet indenken dat alles wat jij noemt, opname dingen, ineens anders zijn door een paar voetjes. Heb ik ook als ik aandachtig luister dan heb ik vaak van "verrek wat hoor ik nu", dat heb ik bij vluchtig luisteren niet.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2019, 12:14:12 door renes59 »
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6730 Gepost op: december 23, 2019, 13:02:09 »
Je mag er zelf van denken wat je wil Rene, maar ik hoor wat ik hoor; de positieve wijzigingen door de voetjes zijn fors te noemen.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2019, 13:04:23 door xander32 »

Offline bert50

• Marantzofiel!
« Reactie #6731 Gepost op: december 23, 2019, 13:07:54 »
En ik kan dat ook beamen hier onder de Harbeth’s .
Je moet het horen om te geloven maar het is wat het is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Harbeth 30.2 met Tontrager stands
Versterker Accuphase E650 klasse A
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Offline renes59

• Eens buizen altijd buizen.
« Reactie #6732 Gepost op: december 23, 2019, 13:21:28 »
Je mag er zelf van denken wat je wil Rene, maar ik hoor wat ik hoor; de positieve wijzigingen door de voetjes zijn fors te noemen.
Ja dat begrijp ik, ik hoor ook wat ik hoor zonder wat te veranderen. Ik hoor wat er aan geluid al was maar door aandachtiger te luisteren dringt het nu tot mij door.
Een hele tijd terug zaagde men van die stuiterballen doormidden en legde men die overal onder en dat gaf toen voor heel veel mensen een hele grote verbeteringen in het geluid. Ronde kant naar onderen en op de platte kant het apparaat/luidsprekers. Optimum was een stukje Masterbase en daar de halve stuiterbal op.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2019, 13:44:38 door renes59 »
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6733 Gepost op: december 23, 2019, 13:46:59 »
Het is goed dat je kritische vragen stelt Rene 👍🏻

Echter, die vragen stel ik mijzelf ook steevast. Wat ik al aangaf; ik zie mijzelf als een nuchter en rationeel persoon en waai zeker niet met iedere wind mee. Veranderingen overweeg ik immer, ik lees mij in, ik verdiep mij, ga op onderzoek uit en neem een besluit. Ik ben zuinig op m’n euri’s, zelf een beetje een ‘kniepert’ zoals ze dat in de Achterhoek plegen te zeggen 😄

De impact van de Gaia’s ervaar ik als fors, direct duidelijk hoorbaar. Wanneer ik daar maar enige twijfel over zou hebben, deelde ik mijn ervaring zeker niet hier in het openbaar.

En wanneer ik iets in huis heb gehaald waarbij ik amper/geen effect hoor, ben ik daar ook eerlijk over. Een tijd terug heb ik een Kemp SNS plug gekocht, die zit in mijn stekkerblok, maar of en wat deze doet in mijn set: ik hoor geen verschil. Hetzelfde met een AQ Jitterbug. Die dingen kosten geen drol, heb er eentje tweedehands overgenomen en in de Na11 en Node gehad; mijn ervaring met het ding is hetzelfde als met de Kemp plug  :roll: De Jitterbug zit nu achter in de nas, blaat het niet dan schaapt het niet.

Zonder ze zelf gehoord te hebben in een set, kan men vanaf afstand van alles (be)denken, maar het betreffen dan slechts aannames, niets meer, niets minder.

Ja dat begrijp ik, ik hoor ook wat ik hoor zonder wat te veranderen. Ik hoor wat er al was maar door aandachtiger te luisteren dringt het nu tot mij door.
Een hele tijd terug zaagde men van die stuiterballen doormidden en legde men die overal onder en dat gaf toen voor heel veel mensen een hele grote verbeteringen in het geluid. Ronde kant naar onderen en op de platte kant het apparaat/luidsprekers. Optimum was een stukje Masterbase en daar de halve stuiterbal op.

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #6734 Gepost op: december 29, 2019, 17:55:32 »
https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,16807.msg331397.html#msg331397

... in de wandelgangen heb ik vernomen dat er spoedig twee maal externe auditeurs langs gaan  komen 😱