Auteur Topic: De set van joep -over op Accuphase- en weer terug!  (gelezen 672811 keer)

Offline joep

• Geen leven buiten Marantz
  • I was born like this i had no choice.
Re: De set van joep -over op Accuphase- en weer terug!
« Reactie #5175 Gepost op: februari 10, 2019, 10:10:16 »

Ik weet wat mijn volgende bestelling gaat worden maar of het een lp of cd gaat worden?

Beide is leuk. Er zijn goede en slechte cd's, goede en slechte lp's. Ze vullen elkaar een beetje aan.
Mijn voorkeur gaat uit naar de cd. Maar zolang er hele mooie lp's zijn met muziek welke niet op cd's zijn uitgegeven blijft de hang naar een draaitafel aanwezig. Voor bedieningsgemak ga je naar de cd voor het romantische en mooie artwork ga je naar de lp. Bij lp's zoek ik naar de 180 grs persingen en bij cd's naar sacd's.

Zit nu te kijken naar een buizenbakkie met een hele fijne draaitafel. Ook niet goedkoop je kunt voor die centjes ook makkelijk een PM/SA 10 kopen. Maar wel iets wat me helemaal gelukkig zou kunnen maken. Maar of dat gevoel er na een maand ook nog is? Misschien maar eens bij die Vinyl_Fuchs gaan luisteren. Waar woont hij ergens?

Heb in het verleden al de nodige draaitafels in huis gehad. Maar wortel hebben zo nooit geschoten. Mogelijk dat streamen zeker op 192 Mhz een vervanger voor beide gaat worden wat de kwaliteit betreft maar zeker niet de romantiek van de lp zal kunnen vervangen. Het ene hoeft het andere ook niet uit te sluiten.
Ik hou het simpel: Marantz PM/SA-11s3, Node 2i en B&W 804D2.

Without music life would be a mistake.  ~Friedrich Wilhelm Nietzsche~

Offline renes59

• Eens buizen altijd buizen.
« Reactie #5176 Gepost op: februari 10, 2019, 10:16:10 »
Ik vond de uitvinding van de cd-speler heel plezierig. Ik was het getikt, het afstellen, het zo voorzichtig doen met LP's, het schoonmaken enz, enz helemaal zat. De cd was de uitkomst, cd erin en spelen maar, niet na 25' omdraaien en je hoeft er niet aan te denken om de cd speler uit te zetten. Kwam ooit terug van 14 dagen vakantie stond de Thorens nog te draaien met naald op de plaat.
Geluidskwaliteit?, tot nu toe 1 LP die beter klinkt dan een cd die ik heb, dat is de 1e van Andreas Vollenweider.
Draaitafels zijn wel mooie apparaten om te zien, zou graag een Thorens 125 willen hebben of een jaren 70 Yamaha met witte mat.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT

Offline Vinyl_Fuchs

• Donateur!
  • Marantzofiel!
  • Vinyl Forever
« Reactie #5177 Gepost op: februari 10, 2019, 14:50:59 »

Ik weet wat mijn volgende bestelling gaat worden maar of het een lp of cd gaat worden?

Beide is leuk. Er zijn goede en slechte cd's, goede en slechte lp's. Ze vullen elkaar een beetje aan.
Mijn voorkeur gaat uit naar de cd. Maar zolang er hele mooie lp's zijn met muziek welke niet op cd's zijn uitgegeven blijft de hang naar een draaitafel aanwezig. Voor bedieningsgemak ga je naar de cd voor het romantische en mooie artwork ga je naar de lp. Bij lp's zoek ik naar de 180 grs persingen en bij cd's naar sacd's.

Zit nu te kijken naar een buizenbakkie met een hele fijne draaitafel. Ook niet goedkoop je kunt voor die centjes ook makkelijk een PM/SA 10 kopen. Maar wel iets wat me helemaal gelukkig zou kunnen maken. Maar of dat gevoel er na een maand ook nog is? Misschien maar eens bij die Vinyl_Fuchs gaan luisteren. Waar woont hij ergens?

Heb in het verleden al de nodige draaitafels in huis gehad. Maar wortel hebben zo nooit geschoten. Mogelijk dat streamen zeker op 192 Mhz een vervanger voor beide gaat worden wat de kwaliteit betreft maar zeker niet de romantiek van de lp zal kunnen vervangen. Het ene hoeft het andere ook niet uit te sluiten.
:gp:

Ik ben geen tegenstander van cd's en ook niet van andere, hoge kwaliteit digitale muziekbestanden (zeker niet na een bezoek aan Bert)
Juist de luxe/ mogelijkheid om te switchen tussen verschillende bronnen vind ik prettig. Net waarvoor ik in de mood ben en als ik muziek op de achtergrond wil horen, gebruik ik HT of HEOS. Ben echter niet iemand die puur en alleen voor het gemak gaat. Het mag best een beetje moeite kosten, waarbij het totale proces mij tot het "ultieme" muziekgenot brengt.
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2019, 15:09:41 door Vinyl_Fuchs »
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: Denon HA-500 i.c.m. NAD PP2; Luidsprekers: Klipsch La Scala met Alkengmod.

Offline joep

« Reactie #5178 Gepost op: februari 11, 2019, 12:14:00 »

Kijk hier heb ik wel interesse in.
Voor nog geen €500,- een platenspeler welke ook jouw lp's op usb kan schrijven.

https://www.denon-hifi.nl/nl/designseries

Offline Vinyl_Fuchs

• Donateur!
  • Marantzofiel!
  • Vinyl Forever
« Reactie #5179 Gepost op: februari 11, 2019, 13:19:18 »
Ziet er designtechnisch niet verkeerd uit. Past natuurlijk optisch goed bij jouw set. Over kwaliteit kan ik je weinig zeggen. Foto is echter van DP-400. Waarom zou je USB willen?
Vriend van mij heeft DP-300F, die nu echter wel defekt is. Heeft PM11 s3 een goede phonoversterker?

Ik zou persoonlijk eerder voor zoiets gaan.

https://link.marktplaats.nl/m1373624804
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: Denon HA-500 i.c.m. NAD PP2; Luidsprekers: Klipsch La Scala met Alkengmod.

Offline xander32

• Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • Not that serious!
« Reactie #5180 Gepost op: februari 11, 2019, 19:21:08 »

Kijk hier heb ik wel interesse in.
Voor nog geen €500,- een platenspeler welke ook jouw lp's op usb kan schrijven.

https://www.denon-hifi.nl/nl/designseries
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1
B&W P9 Signature  ||  Marantz HD-DAC1  ||  Bluesound Node 2

Offline Vinyl_Fuchs

• Donateur!
  • Marantzofiel!
  • Vinyl Forever
« Reactie #5181 Gepost op: februari 11, 2019, 20:52:45 »
 :-D
Main set up:

Offline joep

« Reactie #5182 Gepost op: februari 14, 2019, 17:59:46 »
Merkambassadeur Ken Ishiwata laat aan de start van de technische sessie geen twijfel bestaan: het is weer tijd dat Marantz iets echt high-end neerzet. En hij bedoelt daarmee duidelijk nog een heel stap hoger dan de al zeer goede PM11S3-versterker die de laatste jaren bij het merk de rol van topmodel opnam.

Dus de PM-11s3 is niet high-end?   :|

Offline bert50

• Marantz Loony!
« Reactie #5183 Gepost op: februari 14, 2019, 18:00:38 »

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Harbeth 30.2 met Tontrager stands
Versterker Accuphase E650 klasse A
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Oak en Fire

Offline Vinyl_Fuchs

• Donateur!
  • Marantzofiel!
  • Vinyl Forever
« Reactie #5184 Gepost op: februari 14, 2019, 19:45:35 »
Merkambassadeur Ken Ishiwata laat aan de start van de technische sessie geen twijfel bestaan: het is weer tijd dat Marantz iets echt high-end neerzet. En hij bedoelt daarmee duidelijk nog een heel stap hoger dan de al zeer goede PM11S3-versterker die de laatste jaren bij het merk de rol van topmodel opnam.

En dat is dan de pm10 of komen ze met een dikke mono ev/ vv versterker en bijpassende NA11 s2?
Main set up:

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #5185 Gepost op: februari 15, 2019, 08:15:56 »
... klinkt de 11 anders nu je dat ergens gelezen hebt, zijn de prestaties afgenomen?

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #5186 Gepost op: februari 15, 2019, 08:31:00 »
Zelf zie ik Marantz sowieso niet als een ‘high end’ merk, ongeacht of ze componenten in hun assortiment gaan opnemen met prijzen vanaf > 8 mille (om maar wat te noemen). Maar wat is high end, wat verstaan we daar onder, hebben we het over hetzelfde  :roll:

En als ik al zoveel geld te besteden had/uit zou willen geven aan audio componenten, dan ging het geen Marantz worden. Echter bleef ik hoogstwaarschijnlij k wel trouw aan Tannoy (GRF). Wat maakt dan het verschil? Niet enkel het prijskaartje voor mij. Veel meer het gevoel dat je iets bijzonders, iets exclusiefs in huis haalt. En dat heb ik veel meer bij bv Tannoy ls uit hun Prestige lijn, dan bij Marantz Premium componenten.

Offline joep

« Reactie #5187 Gepost op: februari 15, 2019, 10:03:42 »

Heel juist Xander wat is Hi-End? Voor mij is het allemaal haantjes gedrag. Die van mij is mooier beter en groter dan de jouwe. Daar kijkt hier toch niemand naar. Maar ik krijg nu nog steeds te horen ben jij echt van Accuphase terug naar Marantz gegaan? Het antwoord is eenvoudig JA. Waarom? Omdat ik Marantz fijner vond klinken. Maar… nee niets te marren, voor mij klonk Marantz PM-11s3 beter. Voor jou misschien niet. Maar heb jij beide echt maanden en maanden zo niet jaren in huis hebben staan gehad dat jij er over kunt oordelen? Ik wel! Heb je ze beide echt ooit wel eens beluisterd laat staan in huis gehad of is het tijdschriften wijsheid welke je zit te verkondigen?
Het gaat om zaken welke bij mij binnen staan en waar ik naar wil luisteren en welke ik het fijnst vind klinken. Punt uit. Wat een ander fijn vind klinken moet een ander weten en bij hem thuis binnen zetten zodat hij zelf kan luisteren naar wat hij het fijnste vind. Simpel toch?
Gisteren zat ik bij een Hi-Fi winkel te luisteren naar een nieuwe Sonos Amp. Net een week op de markt en als je naar de mogelijkheden kijkt een erg leuk ding. Heb nog geen oordeel kunnen vormen maar misschien is dat ook wel Hi-End. Voor €699 een versterken met ongekende mogelijkheden voor de Sonos liefhebber wie weet.

Offline renes59

• Eens buizen altijd buizen.
« Reactie #5188 Gepost op: februari 15, 2019, 11:18:18 »

Het begrip zegt mij helemaal niets, flauwekul. High-End maak je er zelf van, te meten is het niet. Ook de mensen die recensies schrijven maken het ervan, dat zijn heel vaak gewoon liefhebbers maar dat zijn wij ook. Soms zoek ik uit wie dat dan wel niet zijn die recensenten. Liefhebbers die iets goed kunnen opschrijven met vriendjes bij de bladen/websites waarvoor ze dan gevraagd worden. Heel vaak totaal geen technisch inzicht, ze weten niet waar ze over schrijven, "ik hoor het toch dat is voldoende" is hun boodschap. Voorbeeld?, Hifi.nl.
Dat verhaal van KI is grote Kwatsch, wil hij beweren dat Marantz, dus hijzelf ook, de laatste decennia niet de bedoeling heeft gehad om het beste neer te zetten wat ze kunnen. Zo niet dan moeten ze een schop onder de kont hebben want ze hebben wel de hoofdprijs er voor gevraagd. Je zult je toch bekocht voelen door die opmerking. Nu gaan we iets echt goeds maken, ja ammehoela.
KI kan het sowieso niet beoordelen want die is te oud om het te horen en heeft ook te vaak in een lawaaierige omgeving doorgebracht, zijn oren zijn niet meer High-End. Oren, van wie ook, zijn niet High-End dat is het grote probleem.
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2019, 14:05:31 door renes59 »
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT

Offline Rob46

• Donateur!
  • Muziek; 'taal der emoties'
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2019, 14:24:24 door Rob46 »