Goede deal?

Gestart door MadVillain, februari 11, 2007, 21:55:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadVillain

Afgelopen week had ik via hifi.nl een advertentie gevonden van 2x B&W DM601 s3 voor 175,-. Op hobo.nl worden ze nog aangeboden voor 200,- per speaker. Leek mij wel een goede deal want gister ochtend had ik ze opgehaald.
En ze zijn zelfs in absulute nieuwstaat. Iets wat ik totaal niet had verwacht.

Nu had de adverteerder ook nog de 2 grotere broers van de 600 series te koop staan (had ik niet in zijn advertentie zien staan). Namelijk de DM604, of het de s3 is weet ik alleen niet. Want ze hebben geen 2 aluminium conussen zoals op dit plaatje:



Maar gewoon 2 "standaard" zwarte conussen. 1 speaker heeft een lichte barst in de speaker. Maar zag er niet heftig uit. De adverteerder zei dat hij ze al 6 jaar in bezit heeft.
Ik heb ze gehoord/getest en ze klinken echt super, was geen gebrek aan op te merken.

Nu is mijn vraag:

Hij wilt in totaal nog 400 euro voor de speakers hebben. Zelf vind ik dat totaal geen geld voor zulke goede speakers. En de lichte beschadiging maakt mij niks uit.
De s4 wordt op bepaalde sites aangeboden voor 700,- per speaker. Maar duidelijk is dit niet de s3.
Is dan de 400,- nog een goede deal of niet?


[edit]

Na wat meer speurwerk ben ik erachter gekomen dat de man de s2 te koop heeft. Maar de huidige prijs kan ik niet vinden omdat het een ouder model is.

Maurice

Als ik jou was dan zou ik eens zoeken naar de juiste versie van de speaker, dan weet je direct een hoop meer.

En die barst? Zat die in de kast of in een konus?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MadVillain

Heb het juiste type gevonden. Het is de s2.
En de barst zit zeg maar in het kunstoffen gedeelte rechtsboven op de kast. Het is echt niet storend.

Als je naar het plaatje kijkt dan zit de barst zeg maar in het kunstof reli?f




De conussen zagen er allemaal nog piekfijn uit. Niks op aan te merken

TurboMarco

Of het een goede deal is bepaal je zelf of het voor jou plezierig in het gehoor ligt.
Bedenk wel dat je voor ?400,- een royaal aanbod hebt in 2e hands luidsprekers,mijn advies luid dan ook neem de tijd en ga vooral iets vooraf goed beluisteren op je eigen setup.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Citaat van: Marco op februari 12, 2007, 01:56:28
Of het een goede deal is bepaal je zelf of het voor jou plezierig in het gehoor ligt.
Bedenk wel dat je voor ?400,- een royaal aanbod hebt in 2e hands luidsprekers,mijn advies luid dan ook neem de tijd en ga vooral iets vooraf goed beluisteren op je eigen setup.

Niks aan toe te voegen!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4