Hulp ivm stereo weergave SR4600

Gestart door MadVillain, februari 11, 2007, 19:33:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadVillain

Ben nu een jaar in bezit van de SR4600. In surround is het gewoon een superlekkere receiver.
Maar als ik cd's luister dan klinkt het allemaal net iets te zwak naar mijn smaak aangezien ik de speakers ook eens aangesloten heb gehad op een echte stereo versterker(pm4400).
En zoals verwacht klonk dat stukken beter en voller, zelfs met loudness uit.


- Kan ik het oplossen door de receiver te vervangen voor een hoger type receiver? Maar qua surround ben ik wel tevreden met de receiver.

- Of kan het opgelost worden door misschien een eindversterker aan te schaffen? Of blijf je toch het platte geluid in stereoweergave houden?

Binnenkort worden de Celestions wel vervangen door de B&W DM 604S3 en de DM 601S3.
De B&W DM 604S3 kan ik dan biwiren. Maar zou dat dan veel verschil uitmaken in stereoweergave?


Heb zelf al geprobeert een antwoord te vinden door verschillende fora te bezoeken/lezen. Maar ben niet een duidelijk antwoord tegengekomen.


Alvast heel erg bedankt....

Stadium III

ik zou eerst eens wachten op je speakers

Daarna zou ik eens een tijdje gaan luisteren op je nieuwe opstelling en kijken wat er met het geluid gebeurt

Daarna als het nog niks is kun je een losse eindversterker erop zetten of een zwaarder type SR pakken

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

MadVillain

Op zich duurt het zeker nog een half jaar voordat die grote b&w's hier op mijn kamer staan. Eind volgende maand heb ik ze wel al. Maar heb ze tijdelijk aan m'n ouders uitgeleent omdat hun infinity's (kappa 8 voor de liefhebbers) aan refoaming toe zijn.

Dus wachten op de speakers is wel een logisch antwoord maar een fanatiek luisteraar zoals ik kan weleens ongeduldig zijn. Wat de upgrade zal zijn, een verbetering is het denk ik toch wel (?)

joep

Welke interlink gebruik je voor de dvd speler en welke voor de cd speler?
Wat als je een cd op de dvd speler zet? Is er een groot verschil met de cd speler?
En welke spullen heb je nou eigelijk? De dvdxxx ken ik echt niet.

MadVillain

Als interlink voor de dvd speler gebruik ik gewoon een optische kabel en voor cd ook.
Ik merkte met de cd speler dat als ik een analoge interlink gebruik van mastercable dat het geluid redelijk zacht en minder gedetailleerd klinkt.


En over die dvxxxx  :lol: ik ben er nog niet uit wat voor type ik uiteindelijk wil aanschaffen. Ik zie en wil zoveel maar m'n portemonee is jammer genoeg niet onuitputtelijk  clown1

TurboMarco

Hoi,
Ik denk dat jouw luidsprekers de overhand voeren wanneer het om de zwakste schakel gaat,maar mischien is er nog het een en ander te verbeteren in de afstelling van je receiver?,de celestion's zijn niet bepaald lastige spekers om aan te sturen dan denk ik dat een eindversterker aangesloten op de receiver niet het grote verschil gaat maken.
Je zou dit uit kunnen ondervinden door wat verschillende luidsprekers uit te proberen,doe eens een voorstel bij een lokale hifiwinkel om wat luidsprekers uit te proberen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)