Ervaringen met Audyssey EQ/XT32 en Audyssey App

Gestart door dmeerpa, juni 11, 2009, 20:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

dmeerpa

Citaat van: Djanssen op juni 16, 2009, 00:06:24
Als je de Xover op 80Hz zet, heeft 't dan nog zin de speakersize op 'small' te zetten, daar ie zich toch als klein zal gedragen, niet?

Jawel,

Bij small zal alle laag onder de Xover naar de sub gestuurd worden.
Bij Large heb je dat het laag onder de Xover zowel naar sub als naar de speakers wordt gestuurd, je hebt dan nog de keuze tussen Both en Mix.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Djanssen

Beste,

Als ik nu een automatische set-up heb gedaan en opgeslagen, hoe moet ik dan achteraf de speakersize en crossoverfrequency veranderen en dat opslaan?

Alvast bedankt

Daniel

dmeerpa

via de remote klik je op AMP, daarna klik je links op de knop menu.
Dan kan je kiezen voor speaker setup. Het gemakkelijkst is om de monitor out van je receiver aan een TV te hangen, kan kan je de menu opties mooi aflezen op je TV ipv het kleine schermpje van de receiver.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Djanssen

Bedankt. Dan nog een vraagje, misschien hoort het niet exact in deze topic. Ik heb een PS3 die ik via HDMI aan de Marantz zal aansluiten. Wanneer ik nu in de setup speaker size small en Xover 80Hz heb gekozen en ik wil een CD beluisteren in stereo, maar met de subwoofer (2.1 dus), zal de versterker dit automatisch doen? En wanneer je direct mode/source kiest, kunnen dan de fronts alles aan (daar in de setup ze small zijn)? Komt er dan ook Bass uit hen? En als ik stereo muziek enkel door de frontluidsprekers wil, wat moet ik dan instellen?
Alvast bedankt

Daniel

Stadium III

Als je naar een DIRECT mode gaat dan wordt automatisch je speaker grote voor L&R op large gezet en dan moet je kijken hoe de bassmix staat voor de subwoofer

Verder kun je wel stereo luisteren maar dan laat je de reciever op auto staan
Zo kiest ie zelf wat voor een signiaal hij binnen krijgt en verwerkt

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Djanssen

Hallo,
Maakt de lengte v/d bekabeling uit, meer bepaald dat bv de kabel naar de center stukken korter is dan naar de fronts, naargelang de afstand luidspreker A/V reciever? Ik wil nl niet zo'n kluwen draden, dus zo lang als maar moet.

Alvast bedankt

Daniel

Stadium III

bekabeling L&R evenlang als het kan en van de rears ook

Mocht dit niet kunnen ook geen ramp

Het belangrijkste is dat afstanden goed staan en de volume's goed gezet zijn
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

#22
Dat audyssey in HT een winst is hoef je mij niet te vertellen maar dat wanneer het in stereo een winst wordt zegt dat meer over de rest van de hele set(up) dan over audyssey. Met mijn Cambridge stereo set over dezelfde speakers en in de zelfde akoestische ruimte als de receiver met Audyssey was echt mooier in stereo. Ook blijf ik erbij dat het bij mij thuis stereo over de receiver in de pure stand het op alle vlakken wint van de stereo met Audyssey. Het blijft gewoon een EQ die je er tussen zet. Welliswaar een moderne maar blijft EQ. Als je dat mooier vindt prima. Maar je kleurt het geluid enorm.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

moet je anders zien denk ik wim:

hij kleurt waar nodig of waar het beter van wordt.. 
beetje als tv calibratie neem hij ook kleur weg waar het te fel is
en dat gebeurt voor alle speakers weer anders & meerbandig

met als uitgangspunt een mooie freq respons realiseren bij een zekere geluidsdruk (75db) full band

:wink:

dit alles via een complexe EQ die in pincipe een nieuw filter berekent voor de aangeschakelde speakers
check de bekomen vlakke respons op de uitdraaien van theo..

zo zie ik dat: benieuwd wat ron hiervan denkt..
mss wel eens de moeite om een ADSY topic aan te maken => & daar eens tot het gaatje te gaan..  :angel:




The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Audyssey topic is prima.

Het hele audyssey stereo gebeuren komt op mij nogal berekend over. Alles wordt maar vlak getrokken en rechte curves worden aangemaakt. Technisch gezien allemaal prima. Maar toch komt er zoveel meer bij kijken. Als we in stereo van het audyseey principe zouden uit gaan dan kon je ook bereken wat voor kabels je moet gebruiken en wat voor vermogen versterker in wat voor kamer en ga zo maar verder. Wiskunde audio. Puur stereo gaat uit van geen kleuring 'what so ever'. De sport is juist om met die technische achterstand (als je het zo wilt noemen) toch een zo perfect mogelijk geluid te creëren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

#25
Oud topic maar weer leven in blazen.

Mooi om te lezen hoe oudgedienden als rob en Theo er tot voor kort over dachten.. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

#26
 8-)

mss theo's topic opschonen & overhevelen hierheen wim ?

Citaat van: WimPeu op juli 29, 2011, 11:58:46

Mooi om te lezen hoe oudgedienden als rob en Theo er tot voor kort over dachten.. :-D

gaan ze vast met de glimlach teruglezen..   :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juli 29, 2011, 11:46:35
Audyssey topic is prima.

Het hele audyssey stereo gebeuren komt op mij nogal berekend over. Alles wordt maar vlak getrokken en rechte curves worden aangemaakt. Technisch gezien allemaal prima. Maar toch komt er zoveel meer bij kijken. Als we in stereo van het audyseey principe zouden uit gaan dan kon je ook bereken wat voor kabels je moet gebruiken en wat voor vermogen versterker in wat voor kamer en ga zo maar verder. Wiskunde audio. Puur stereo gaat uit van geen kleuring 'what so ever'. De sport is juist om met die technische achterstand (als je het zo wilt noemen) toch een zo perfect mogelijk geluid te creëren.

Audyssey is ook bezig in auto's gsm's tv daar denk ik wel dat er een vorm van EQ word gedaan denk ik

alleen Ron heeft het een keer gezegd wie bepaald die instellingen in Stereo zijn dat alleen de makers of in combi met merken of ook met de software industrie


En het kan ook maar zo zijn dat de die hard stereo mensen het te makkelijk vinden en dus kan het niet met een programmaatje  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Mooi is dit om idd terug te lezen dat ik nu 180 graden gedraaid ben
Verder is en blijft het standaard systeem dus niet de XT gewoon rommel
Heb van Ron toen ook vernomen dat Marantz het pas goed doet met de Sr 7005 en de andere apparaten die de Pro versie hebben
Ook de XT 32 en de gewone XT is al stukken beter en die goed ingeregeld net als bij Wim moet er zeker wel lekkere winst te boeken zijn  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Is er niet ergens een DEMO met Audyssy bij een show winkel ? en dan niet dit is de stand met en deze zonder ?



Of is Ron binnenkort nog ergens bij een Audioclub
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.