Deal of geen Deal

Gestart door Stadium III, februari 04, 2007, 08:47:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Ik was gister bij TQS een hifi shop om te kijken naar een extra sub voor de rear aan te vullen ( rel quake II )

Na wat te hebben geouwehoerd over vanalles zag ik dat hij alles in de opruiming had
Nu begon in intresse te krijgen en vroeg hem wat ik hij voor me kon betekenen als ik mijn stadium III zou inruilen op een R505?
Hij begon te rekenen en hij kwam op een bedrag uit van 250 euro dat ik moest bij betalen.

Hier zijn wat spec's van de subs en wat zouden jullie doen als je de keuze had?



Nu zit er in de 505 :

500w rms class D versterker een 12 inch driver
Freq roll off van 25 tot 100 hz en zijn diepte punt is onbekend



Nu zit er in Stadium III

200w rms versterker mosfet en een 10 inch volt driver
Freq roll of is van 24 tot 106 hz en in room response is 12 hz

Verder is de nieuwprijs van de apparaten : Stadium III : 2699
                                                         R505 : 1999 euro

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

hij is wel weer wat sterker dan je standium, maar het  berijk in hz is wel weer minder. en als je kijkt naar de prijs zouw je zegge dat je stadium beter zouw moeten zijn. dus als ik jouw was zouw ik maar wat anders van dat geld kopen.

Stadium III

ik heb wel eens een 305 aan de gang gehoord en het was wel anders als de stadium maar voor muziek moest ie het afleggen.

Ik zal nog een wat gaan brainwaven

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Ik zou gewoon bij de Stadium blijven, R505 is zo'n rare nickname  shutup

De ST serie van Rel is altijd de muzikale serie geweest. Vermogen wilt niet altijd wat zeggen, het gaat om het hele concept.

Bij deR505 is de driver weer groter, maar meestal resulteert dit ook in een "trager" laag (massa = traag, grotere luchtweerstand). Daarnaast geeft een grotere driver ook meestal weer meer druk in het laag.

Maar die Stadium is goed, en ontwikkeling op subgebied gaat volgens mij niet zo hard meer. Lekker die Stadium houden!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Rob,
Vraag of je de sub een tijdje thuis mag proberen.
Dan kan je ze goed vergelijken en aan de hand daarvan kan je een doordachte keuze maken.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Weet je wat et is marco ze lenen hem niet uit om thuis te proberen

En dat vindt ik jmmr

Verder klopt het verhaal wat maurice zegt wel,alleen een vernieuwing is ook wel gaaf hello

Maar goed het 2e wat me steekt is eigenlijk waarom is de stadium nog steeds duurder dan een 505 met meer vermogen en een grotere driver

Verder is het interesant wat jullie menig hierin is om een peiling te maken voor mijzelf

Bedankt allen

Stadium III (R505  :-P)
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Stadium III op februari 04, 2007, 12:59:54
Maar goed het 2e wat me steekt is eigenlijk waarom is de stadium nog steeds duurder dan een 505 met meer vermogen en een grotere driver
Ik heb >>hier<< een nog grotere driver gevonden, met meer vermogen dan de stadium. En voor het geld kun je er bij elke speaker ??n neerzetten  clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Stadium III op februari 04, 2007, 13:55:31
link werkt niet !
Hmm, bij mij wel...

Maar zoek op http://conrad.nl op bestelnummer 341123 - 89
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

hahaha in nog geen 179 jaar dat ik zon 1tje in huis haal  :-D of 4!!

laat de stadium maar blijven en als jullie komen dan hoor je het wel  :wink: pompom

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Citaat van: Stadium III op februari 04, 2007, 12:59:54
Weet je wat et is marco ze lenen hem niet uit om thuis te proberen

En dat vindt ik jmmr



Stadium III (R505  :-P)
Dan zou ik het zowiezo laten nonono,een beetje hifizaak geeft je de tijd om iets te proberen in je eigen omgeving.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Dat dacht ik ook maar helaas

Ik blijf gewoon bij de stadium III als ik de berichten zie hier en op het HT forum dan weet ik genoeg
En ik kan dan wel concluderen dat ik met de stadium III een bijzondere subwoofer heb

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4