De set(s) van jrm

Gestart door jrm, mei 05, 2009, 20:40:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

... je hebt ook nog ff vakantie  :-D

Citaat van: jrm op mei 02, 2018, 08:37:03
Yep, zit nu op 30%  :-o

jrm

Citaat van: xander32 op mei 02, 2018, 19:07:02
... je hebt ook nog ff vakantie  :-D

Met dit weer de catamaran zeilvaardig maken en de buitenkozijnen schilderen 😁

jrm

Alle cd's zijn nu geript (ook de dubieuze, maar goed 2 Tb is nog lang niet vol).

Alleen de juiste covers wil nog niet goed lukken....(ben te ongeduldig, vrees ik)

Ook het delen van muziek op de computer, zelfde liedje, de mappen met cd's worden wel gezien, maar geen inhoud? 🤢

Ik zie waarschijnlijk nog iets over het hoofd  :|

jrm

Straks komen een paar forumgenoten, kijk er nu al naar uit!

jrm

En het is al weer voorbij gevlogen!

Mannen bedankt voor de gezelligheid!

xander32

... ff een heel korte impressie van deze gezellige dag in huize JRM en in Zandvoort.
@Rob46  zal een uitgebreide, gedetailleerde beschrijving verzorgen.  :-D

Bij huize JRM aangekomen, werd ik begroet door een kudde herten die een mooi begin hadden gemaakt aan het snoeiwerk in de voortuin van JRM z'n overbuurman. Binnen gekomen in de huiskamet, stond daar de set al te spelen, en oja, ook Bert zat er al in het hoekje.

Een klein uurtje later kwam ook Rob binnen.

De set van JRM speelt mooi vloeiend, ietwat aan de warme kant van neutraal (heerlijk 👍🏻). Het geheel klinkt lekker soepel, erg aangenaam. Een set waarmee het uren achtereen relaxed muziek genieten is 🎶.
En dat voor een relatief bescheiden budget.

Rob, Bert en Marcel, dank voor de gezellige dag en Marcel ook voor het rondje Zandvoort en de heerlijke lunch aan 't strand. Genieten!

jrm

#381
Dank je Robert, het was zeker gezellig!

Foto's van de herten?

Rob46

#382
Door omstandigheden was ik een uurtje later dan gepland bij Marcel in Zandvoort aangekomen. Ik werd door Marcel, Robert en Bert hartelijk ontvangen. De mannen waren bij binnenkomst al naar muziek aan het luisteren. Na een overheerlijk kopje koffie en wat lekkers eerst maar eens met Robert, Marcel en Bert bijgeklept. En ook bij deze M&G ging het niet alleen over audio en muziek, verschillende onderwerpen werden aangesneden. Ik vond het erg fijn om weer live contact met forumgenoten te hebben.

Naast het geouwebep natuurlijk ook naar muziek geluisterd. Ik ben jaloers op Marcel, laat ik hier maar eens mee beginnen als we het nu toch over audio gaan hebben. Waarom jaloers? Ten eerste omdat Marcel de rust heeft om niet snel van componenten te wisselen. Al had ik zelf maar een beetje van deze eigenschap :-D. Ten tweede begrijp ik nu wat Marcel al die tijd bedoeld heeft met zijn uitspraak: 'ik hoef niet te wisselen, het klinkt eiigenlijk best wel goed'. En hier doet Marcel zich eigenlijk tekort. Dat 'best wel goed' mag je ook verdomd goed van maken.

De set bestaat uit de Marantz 15 serie. Daarnaast een Bluesound Vault die als streamer dient waarbij de Vault van de DAC van de SA gebruik maakt. Na mijn audio sebattical ben ik ooit weer gestart met de Marantz 15 set. De PM en SA zijn mij niet vreemd. De set staat keurig opgesteld in een kast. De componenten staan niet direct op elkaar gestapeld, maar er zit voldoende ruimte tussen en staan separaat op aparte plankjes. Een fraai gezicht. De luidsprekers in deze bezetting zijn de Mordaunt Short MS 908 Avant. Deze staan statig op een tegel en op spikes naast de audio kast opgesteld. Ik denk dat de ruimte van de speakers naar de luisterpositie zo'n 3 meter betreft. De speakers staan een paar centimeter van de muur. De woofer bevindt zich bij beide speakers aan de zijkant. Wat mij gelijk opviel was de fraaie afwerking van deze luidsprekers. Alles netjes geplaatst, robuuste luidsprekeraansluitingen en een enigszins diepe kast. Voor de luistersessie waren de frontjes verwijderd.

Dan even terug komen op de uitspraak 'best wel goed'. Diverse muziekstukken hebben wij gehoord, ik heb deze dit keer niet opgeschreven, wellicht dat de anderen dit kunnen aanvullen. Daarbij komt nog dat ik eigenlijk te kort heb kunnen luisteren. Dit kwam door de uitgebreide lunch die wij van Marcel kregen aangeboden (waarvoor dank!) en dat we naast muziek luisteren ook veel hebben gepraat. Maar hoe kan ik deze set dan beschrijven?

Direct bij binnenkomst viel mij de rust op. Niet upfront, geen laag wat nababbelt en een zeer fraai hoog- middengebied. Het geheel klinkt transparant en fijntjes. Robert maakte een passende opmerking: 'geen dekentje waarneembaar'. Een mooie staging en dito plaatsing van de instrumenten. Opvallend mooi werden de cello en viool neergezet. Klassiek zal het goed doen in deze setup. Maar ook stemmen werden mooi weergegeven. Geen scherpte of andere opvallende (afwijkende) zaken waren hoorbaar. De keten klopt ook hier, en ondanks het feit dat deze set en die van anderen die ik heb gehoord op basis van persoonlijke 'instellingen' en keuzes zijn opgebouwd, is het voor mij mogelijk om onvermoeid te kunnen blijven luisteren. De set nodigt je uit om de ene na het andere muziekstuk te gaan luisteren.

Dus ja beste forummers, ik begrijp nu heel goed waarom Marcel geen drang tot veranderen heeft. Naast het feit dat hij deze drang goed onder controle heeft, is een wijziging eigenlijk in mijn optiek helemaal niet nodig. En dat siert Marcel, en de set.

Het was wederom een hele gezellige M&G! Bedankt voor de uitermate tot in de puntjes geregelde gastvrijheid Marcel. Fijn Robert en Bert om jullie ook weer eens gezien en gesproken te hebben.

'Rare mensen die audiofielen', maar een pret dat we hebben!  :-)

jrm

 :gp:

notworthy bedankt Rob!

Ik vond het ook erg gezellig.

Muziek o.a. van George Michael - Older, Céline Caïro - idem, William Bell - this is where i live, Michael Kiwanuka - cold little heart, Sophie Zelmani - Sing and dance en de USB stick van Robert....

WilliamB

Mooi verslag van een geslaagde M&G  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pameijer

Klinkt beregoed en -gezellig!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pietjepc

Mooi verslag van een geslaagde m&g :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

bert50

Gisteren voor het eerst naar Marcel in Zandvoort gereden na een rit van 1.15 minuten aangekomen in een leuke wijk. Na een hartelijke groet werd ik gelijk op koffie met wat lekkers voorzien en kon ik de mooie set aanschouwen.
Het klonk al gelijk lekker in mij oren met George Michael op de achtergrond.
Even later kwam Robert aan en was het  leuk om Robert weer eens te zien na een tijd en bij te kletsen,Na een uurtje kwam ook rob aan maar die had ik een paar weken geleden gezien bij hem thuis.
Het is een heerlijke set om naar te luisteren heel relax met meer dan voldoende resolutie en laag. Ik had een paar jaar geleden ook een set Mordaunt Short 906 gekocht voor mijn dochter met een Pm8004 dus ik wist een beetje wat ik kon verwachten.
Na een heerlijke lunch op het koude strand hebben wij nog lekker geklets over alles en nog wat dat is toch heel leuk van zo M&G.
langs deze weg wil ik Marcel nog bedanken voor de leuke dag en de heerlijke lunch en Robert en Rob voor het gezellige gezelschap.
Gr Bert
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Vanaf de usb stick o.a. Rodrigo Y Gabriella, Jodymoon, Glen Hansard, Ben Caplan, Paul Weller en Candy Dulfer. Die laatste twee betroffen fraaie live opnames.


Citaat van: jrm op januari 26, 2019, 20:08:59
:gp:

notworthy bedankt Rob!

Ik vond het ook erg gezellig.

Muziek o.a. van George Michael - Older, Céline Caïro - idem, William Bell - this is where i live, Michael Kiwanuka - cold little heart, Sophie Zelmani - Sing and dance en de USB stick van Robert....

xander32

... en hoe kan ik hem vergeten, onze vriend van Madrugada


https://youtu.be/_gLeAlP2ALE