De set(s) van jrm

Gestart door jrm, mei 05, 2009, 20:40:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

Ik hou het gewoon bij mijn SA7001, cd erin en muziek.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Niets mis met het in stand houden van een stukje hifi historie.

Citaat van: renes59 op april 13, 2018, 11:50:41
Ik hou het gewoon bij mijn SA7001, cd erin en muziek.

xander32

#362
Marcel, ik ken de frustratie van het niet naar wens functioneren van een streaming apparaat, maar onderwijl heb ik er verschillende gehad en ze uiteindelijk altijd zelf aan het werk gekregen zoals ik het wou. Dat ondanks dat ik echt een ict noob ben.

In jouw geval zou ik zelf helemaal opnieuw beginnen: fabrieks reset en cd voor cd rippen. Dat neemt enige tijd in beslag, maar je kan er net zolang over doen als je wil. Of wellicht ook even de content op de externe hdd nazien; hoe heb je deze gerippt? Allen op dezelfde wijze met dezelfde soft- en hardware en allen opgeslagen in eenzelfde extensie?

Indien de met de Vault gerippte albums allen wel probleemloos spelen, ligt het m.i. niet aan de Vault  :roll:.


De Node hangt hier probleemloos in het wifi en de NA11 aan het ethernet. En ook het streamen vanaf een device gaat probleemloos. Streamen kan echt net zo probleemloos functioneren als een vertrouwde cdp.

Marvin

Downloaden gaat sneller dan zelf rippen, en als je EAC pakt zit alle informatie erbij.
Je zou eens een test download kunnen doen om te zien of je machientje het dan wel allemaal ziet.

xander32

Klopt betreft de snelheid, maar ik heb desondanks al mijn ruim 800 cd's zelf gerippt, allen op eenzelfde wijze, gerubriceerd naar een beperkt aantal genres, allen met dezelfde taggs, allen met eenzelfde extensie en grootte album cover ... Ik ben er van overtuigd dat het streamen mede daardoor bij mij redelijk probleemloos verloopt. Ongeacht of het een SBT, Node of de NA11 betreft.

jrm

Citaat van: xander32 op april 13, 2018, 17:39:33
Marcel, ik ken de frustratie van het niet naar wens functioneren van een streaming apparaat, maar onderwijl heb ik er verschillende gehad en ze uiteindelijk altijd zelf aan het werk gekregen zoals ik het wou. Dat ondanks dat ik echt een ict noob ben.

In jouw geval zou ik zelf helemaal opnieuw beginnen: fabrieks reset en cd voor cd rippen. Dat neemt enige tijd in beslag, maar je kan er net zolang over doen als je wil. Of wellicht ook even de content op de externe hdd nazien; hoe heb je deze gerippt? Allen op dezelfde wijze met dezelfde soft- en hardware en allen opgeslagen in eenzelfde extensie?

Indien de met de Vault gerippte albums allen wel probleemloos spelen, ligt het m.i. niet aan de Vault  :roll:.


De Node hangt hier probleemloos in het wifi en de NA11 aan het ethernet. En ook het streamen vanaf een device gaat probleemloos. Streamen kan echt net zo probleemloos functioneren als een vertrouwde cdp.

:gp:

Klopt, de zelf geripte cd's met de Vault gaat goed en van de zeg maar 150 gekopieerde cd's van mijn hdd naar de Vault werken er een stuk of 10, terwijl alle cd's wel zichtbaar zijn via map, zelfs de files, maar afspelen hi maar  violent1

Maar inderdaad geduldig nu een voor een de cd's rippen  :-D

xander32

Dit gaat echt goed komen  :yes:.

Marvin

Als je dat geduld kan opbrengen, zeker doen ja!
Je hebt de zekerheid dat alles op de juiste wijze wordt weergegeven en ook zo speelt.
En inderdaad, cd'tje voor cd'tje.
Dan bouw je die collectie langzaam maar zeker op.

Misschien wel een terechte vraag;
Wat doet die Vault anders, en wat als je straks een andere streamer op de kop tikt...!?
Kan je dan weer alles gaan rippen omdat die speler deze indeling van de Vault niet begrijpt?
Zou voor mij wel een reden een andere oplossing te zoeken.

Moet bekennen dat ik me niet verdiept heb in dit apparaat, geen idee wat de mogelijkheden zijn. 
Zou ik misschien eens moeten doen voor de gemeenschap, ik ben namelijk géén ICT-noob. 🧐

jrm

Dit is al een heel mooi apparaat voor de gemiddelde audio liefhebber, bij Leo en bij mij (bescheiden setje) klinkt het erg fraai.

Marvin

Ja dat geloof ik, maar zo'n apparaat heeft niet het eeuwige leven.

Brutus

Klopt, daarom is het ook wijs een back up te maken op een andere externe HDD, wanneer de ene de geest geeft, je niet helemaal opnieuw hoeft te beginnen.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marvin

Ja ik neem aan dat dat niet eens gemeld hoeft te worden. [emoji4]

jrm

Citaat van: marvin op april 14, 2018, 17:33:55
Ja ik neem aan dat dat niet eens gemeld hoeft te worden. [emoji4]

:gp:
Inderdaad, 2 back up schijven....

xander32

... en op dit moment alle tijd om die te vullen  :yes:. Het weer is toch pet.

Citaat van: jrm op mei 01, 2018, 19:45:42
:gp:
Inderdaad, 2 back up schijven....

jrm

Citaat van: xander32 op mei 01, 2018, 19:55:52
... en op dit moment alle tijd om die te vullen  :yes:. Het weer is toch pet.

Yep, zit nu op 30%  :-o