De set(s) van jrm

Gestart door jrm, mei 05, 2009, 20:40:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenGRT

mooie cd speler! De SA15S2 is toch net nieuw?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de verschillen tussen de PM15 en PM68...die laatste heb ik zelf ook gehad....heb je wel eens een a/b vergelijk gedaan?

jrm

Klopt, S2 is nieuwste versie....
Had eerst via internet contact met een aantal aanbieders die claimen de beste of de laagste prijs te kunnen geven.
Had de vraag gesteld of ik mijn NAD kon inruilen, een aanbieder ging daarin heel ver....

Toevallig was ik in de MM en daar stond deze in de juiste kleur, e.e.a. gevraagd en eventuele inruil.
Dat ging moeilijk (doen ze natuurlijk niet aan, aan 2e hands...) dus ik bedankte de verkoper vriendelijk voor zijn uitleg en gaf aan dat ik dan naar zijn collega ging.

Kom hij na een tijdje achter mij aan en vroeg naar mijn prijs, die gaf ik hem en hij vroeg, kom even mee, dan kijk ik in de computer en geef mijn prijs.  :-D

Zie daar het resultaat, ik hoef niet 200 km heen en 200 km terug te rijden en kon die dag gebruikenom een extra plank in het dressoir te maken.


Ik heb inderdaad de PM-68 en de PM-15S1, het verschil is hoofdzakelijk (mijn ervaring, mijn oortjes...) in detaillering en zuiverheid, dat de 15 beter presteerd. En de looks  :-D

JeroenGRT

Dat heb je goed geregeld! Ben ook wel benieuwd naar de PM15S2, deze is ook net nieuw en heeft een power amp direct functie, zodat je met 1 druk op de knop hem kunt schakelen als eindversterker.

JohnWx

plank is ook erg mooi geworden

notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: jrm op april 04, 2010, 13:27:14
Klopt, S2 is nieuwste versie....
Had eerst via internet contact met een aantal aanbieders die claimen de beste of de laagste prijs te kunnen geven.
Had de vraag gesteld of ik mijn NAD kon inruilen, een aanbieder ging daarin heel ver....

Toevallig was ik in de MM en daar stond deze in de juiste kleur, e.e.a. gevraagd en eventuele inruil.
Dat ging moeilijk (doen ze natuurlijk niet aan, aan 2e hands...) dus ik bedankte de verkoper vriendelijk voor zijn uitleg en gaf aan dat ik dan naar zijn collega ging.

Kom hij na een tijdje achter mij aan en vroeg naar mijn prijs, die gaf ik hem en hij vroeg, kom even mee, dan kijk ik in de computer en geef mijn prijs.  :-D

Zie daar het resultaat, ik hoef niet 200 km heen en 200 km terug te rijden en kon die dag gebruikenom een extra plank in het dressoir te maken.


Ik heb inderdaad de PM-68 en de PM-15S1, het verschil is hoofdzakelijk (mijn ervaring, mijn oortjes...) in detaillering en zuiverheid, dat de 15 beter presteerd. En de looks  :-D

Ik zei het al. Heeeeeeeel verstandig, met gedult en lef gehandelt. Hulde pompom
Heb fun met je fantastische set.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm

Bedankt, allemaal voor jullie reacties!

Het klinkt echt weer een stuk lekkerder...

Het is detail rijker, de diverse verschillende instrumenten en stemmen komen nu los van elkaar  HB

Heb ook het advies van BerHardN opgevolgd en iedereen onderdeel zijn eigen drager gegeven hello

mahansz

erg mooi hoor jrm, persoonlijk vind ik champagne veel mooier dan de zilveren versies, goed gedaan!! nu nog een st-15s1?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Martin

Citaat van: mahansz op april 05, 2010, 17:23:30
erg mooi hoor jrm, persoonlijk vind ik champagne veel mooier dan de zilveren versies, goed gedaan!! nu nog een st-15s1?

Dat vindt ik nou ook ;)

Mooie set hoor.

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

jrm

Tsja, ik vind deze kleur ook  :wav:

Maar een st-15, ik vind deze 'old skool' 2100 met z'n passende blauw kleur ook niet gek staan.
En het geluid is ook nog eens lekker.....

Bedankt, in ieder geval voor de positieve reacties!

viceadmiraal61

het gerucht ging al op de circle percussion show..en here it is.....de tuner houden hoor!!!!!!!!

jrm

Tuurlijk blijft de tuner, ik vind hem gewoon  :angel:

jrm

Pfffttt, van 't weekend kwam een (ander) forum lid langs met wat kabels.....
Normaal ben ik hier snel klaar mee, maar verdraaid, elke aanpassing (interlink en stroomkabel) werd het geluid toch anders :?

Op een gegeven moment was het geluid breder en hoger en detail rijker, het is dat we het beide hoorden, anders twijfel ik nog steeds aan mijzelf.

De combinatie die het leukste klonk was:

Nordost shiva stroomkabel en een crystal piccolo interlink.

Tsja, stroom is stroom en hoe weten die stroomdeeltjes nu wat beter klinkt :?

Via internet ben ik nu op zoek naar soortgelijke 'verbeteraars' in mijn set, maar dan niet voor de hoofdprijs (genoemde kabels zijn boven de 300 euro geloof ik)
Dus wordt vervolgd...

MadVillain

Probeer eens een 2e hands John van Gent. Je komt ze regelmatig tegen, soms voor 100-150 voor 80cm stereo interlink.


jrm

Nadat een collega forumlid (zie een paar posts terug) bij mij was geweest met zijn kabels en dit (ondanks mijn sceptische houding) toch wel een positief resultaat gaf, ben ik op zoek gegaan naar dit 'soort' kabels. In eerste instantie richt ik mij op de interlink tussen versterker en sacd-speler. De gehoorde interlink was een piccolo van crystal cable.



De kabel is flinterdun en bestaat uit een legering van zilver en goud, maar presteerd beduidend beter dan mijn zelf gemaakte interlink van neutrik plug met van den hul C5 kabel.

 

Echter een lange speurtocht op internet leverde niets concreets op. Dus dan maar zoeken op zilveren of verzilverde kabels zoeken. Hierop kwam ik terecht op de site van nonocables.com.

Na wat vragen gesteld te hebben aan NoNo cables (Arjen de Boer) ben ik in den wagen gestegen en naar het hoge Noorden gereden. Tijdens mijn bezoek legde Arjen uit waarom hij tot deze werkzaamheden is gekomen en wat hij zoal doet. Hij raadde mij aan om zijn koper met zilver kabel te nemen (Op de site: de interlink van Cu/Ag met furutech 126g) Zie foto:



Ik heb deze (met de goudkleurige pluggen) aangeschaft en met verbazing heb ik zitten luisteren.

Als eerste een cd van Yello (Baby) opgezet en daarna Roger Waters (amused to death), deze laatste cd is opgenomen met Q-sound (zie wikipedia) en inderdaad de stemmen waren naast mij te horen, het hondje blafte achter mij.....zo had ik het alleen bij Fritz gehoord!

Het geluid komt meer los van de speakers en dat niet alleen, ik had (vond ik) eigenlijk wel al een aardig geluid, het kwam nu als totaalbeeld een stuk breder en hoger op mij af! Daarnaast leek het net of er een vitrage voor de speakers werd weggehaald, waardoor het geluidsbeeld zuiverder in het hoog en strakker qua bas klinkt! Ik heb wel 20 keer mijn eigen kabel teruggeplaatst, maar iedere keer hoorde ik het hiervoor geschreven verschil terug. Hoe dit komt? Het interesseert mij totaal niet, ik geniet met volle teugen weer met het opzetten van mijn cd-collectie die daardoor als nieuw klinkt!

Kortom dit was een zeer geslaagde upgrade!
HB HB