De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

heb zelf ook al 6 jaar DLS in de auto ,er zitten units uit dezelfde serie in mijn auto als in de R55 ,alleen die in de R55 zijn nog beter 28 mm UPC1 tweeter en zwaardere woofers met grotere spreekspoel ,wat ook in die test stond over die R55 dat ze echt veel honger hebben naar veel vermogen ,weet nog wel toen ik een echt goede 4 kanaals uit de reference serie voor de compo zetten  notworthy

seas en scan speak heb ik ook veel goeds over gelezen , die jamo zijn ook mooie speakers en weet dat ze goed zijn sommige mensen denken dat het disco speakers zijn  :lol:

ik mis idd karakter in de Q5 ondanks dat het toch wel een hele goede speaker is  ,voor mij geen kef meer  :wink:

momenteel heb ik niet zoveel te besteden en andere dingen (men motor) dus moet ook eerst die kef,s kwijt en dan koop ik die DLS R55 of ik ga eens op mijn gemak luisteren bij hobo hifi  :-)

Marantz 81

ik heb besloten om de aankoop van andere speakers uit te stellen tot volgend jaar ,omdat ik toch speakers wil hebben uit een hogere klasse en kan ik een tijdje gaan sparen ervoor :wink: en tegen het einde van het jaar eens op mijn gemak gaan luisteren naar verschillende merken/speakers groot/klein/sub bij hobo hifi kan ik het ook gelijk beluisteren op de apparatuur die ik nu heb staan

ga dan ook gelijk goede interlinks en speaker kabels erbij aanschaffen  :yes:

Tigger

Heel verstandig ;) Beter iets langer te wachten en te kunnen kopen wat je ècht wil :)



Goede interlinks en ls-kabels is absoluut een aanrader! Ik heb daar (hele) goede ervaringen mee..... Misschien dat Hifisupply je kan helpen hiermee (daar koop ik tegenwoordig al m'n kabels, evenals ik bij Hobo al mijn apparatuur koop).
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marantz 81

ja vondt ik ook  :wink:

goeie tip ,ging even kijken en toen oooohh mooie spullen  :schater:

dus heb ik wat spulletjes besteld

interlink is een audioquest G-Snake geworden voor de Cd speler ,als die bevalt komt er nog een bij voor de Tuner  :yes:  wat ik nog meer besteld heb is een verassing  :lol:

Tigger

Je hebt Peter toch wel de groeten gedaan van mij???  :-D

Yep, hij heeft zeker hele mooie spullen staan! Ik moet me altijd inhouden als ik de site bekijk....

Ben benieuwd naar je ervaringen met de kabel(s) en wat je natuurlijk nog meer hebt gekocht ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marantz 81

uhhh nee  clown1  geen erg in gehad  :-P

loop ook nog met het idee rond om toch de kef,s te gaan beplakken met bitume beter dempwol en filterupgrade   :roll: :roll:

gerard

Citaat van: Marantz 81 op september 16, 2009, 22:54:47
loop ook nog met het idee rond om toch de kef,s te gaan beplakken met bitume beter dempwol en filterupgrade   :roll: :roll:

:schater:  Gewoon doen!!!  Leuk en leerzaam tijdverdrijf en wie weet klinkt het beter  :-D
Mijn MA zijn ook niet heilig, na een beetje met de demping te hebben gespeeld vind ik ze ook beter  :-)
En, ik loop ook wel eens met de gedachte om m'n filter's eens te bekijken en evt. te upgraden   :lol:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

#67
ik heb me audio apparatuur verplaatst om een beter geluid te krijgen

eerst stond er een kledingkast tussen en een kolom van schoorsteen ,en kon de speakers er ook niet voor plaatsen en ze stonden in een dode hoek en te ver uit elkaar 3,5 meter ,dus heb ik mijn kamer opnieuw ingedeeld

het verschil is duidelijk hoorbaar ,beter stereo beeld en meer diepgang , geen doodslaande of overheersende bassen meer  hello de speakers staan nu ook 1 meter van de wand af  en 2.3 meter uit elkaar

als ik ga luisteren hang ik een doek over de tv heen en in de toekomst nog eens een echt audio rack  :wink:

HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op september 20, 2009, 22:29:47
ik heb me audio apparatuur verplaatst om een beter geluid te krijgen

eerst stond er een kledingkast tussen en een kolom van schoorsteen ,en kon de speakers er ook niet voor plaatsen en ze stonden in een dode hoek en te ver uit elkaar 3,5 meter ,dus heb ik mijn kamer opnieuw ingedeeld

het verschil is duidelijk hoorbaar ,beter stereo beeld en meer diepgang , geen doodslaande of overheersende bassen meer  hello de speakers staan nu ook 1 meter van de wand af  en 2.3 meter uit elkaar

als ik ga luisteren hang ik een doek over de tv heen en in de toekomst nog eens een echt audio rack  :wink:



Mooi Arjan

Zo zie je maar weer eens wat een enorm verschil de opstelling kan maken , vooral niet vergeten die doek over je tv heen te hangen als je gaat luisteren ( wat jezelf al aangeeft ) .



Groeten   EDWIN  B

Marantz 81

ja das zeker waar  :-)

gisteravond toen ik klaar was ,was het al te laat om hem wat harder te zetten ,en heb denet nog een paar cd,s gedraaid die ik goed ken ,en het verschil is zelfs nog groter als dat ik dacht  :yes: :-D

nu wachten op de spullen van hifisupply ,en de kef,s nog verbeteren  byebye

cheese

nu toch wel nieuwsgierig wat je nog meer gekocht heb :evil: :evil:

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

gerard

Nette opstelling arjan  :yes:

Dat is echt bijna het voornaamste om een goed resultaat te krijgen.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

xander32

Citaat van: Marantz 81 op september 21, 2009, 19:05:04
ja das zeker waar  :-)

gisteravond toen ik klaar was ,was het al te laat om hem wat harder te zetten ,en heb denet nog een paar cd,s gedraaid die ik goed ken ,en het verschil is zelfs nog groter als dat ik dacht  :yes: :-D

nu wachten op de spullen van hifisupply ,en de kef,s nog verbeteren  byebye
Mooie opstelling zo: wonderlijk he hoe je zonder `n euro uit te geven het geluid toch dramatisch kan verbeteren hello.


Sander.

Totofan

Mooie opstelling zo, en ziet maar dat je door wat te veranderen dat je dan een beter geluid krijgt.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Marantz 81

spullen zijn onderweg   :roll:  :yes:

ik had er nooit bij stilgestaan dat ik het ook zo kon indelen , en idd zonder een euro uit te geven en behoorlijk grote verbetering  met name ook dat het nu veel opener en neutraal klinkt

vindt het zelf ook mooi staan zo , heb alles precies opgemeten vanuit de zij en achterwanden en dat het meubel precies in het midden staat  :wink: