De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

gerard

Hee even aan het klussen geweest? Leuk zo'n hobby  :wink:
Ziet er netjes uit met de nieuwe bekabeling  :-)

Citaat van: Marantz 81 op augustus 26, 2009, 20:47:04
kan niemand mij antwoord geven  :roll: betreffende het verbeteren van de speaker behuizing ,bitumen plakken is niet te doen kun je niet bij

en het filter ,hier staan foto,s ervan http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3145.15.html

Het bitumenplakken zou wel moeten lukken; in stroken snijden en eventueel verwarmen om het soepeltjes op de ronde binnenkanten te plakken.
Als het geen verbetering is, krijg je het er dan wel weer uit?  :?

In dat andere topic is een filteraanpassing besproken; dat wil je (nog) niet.
Wat voor dingen wil je dan "anders" aan het geluid van je speakers ?
Of ben je opzoek naar een ander geluid (= andere luidsprekers) ?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

haha ja zeker leuk beetje hobbien  :-D

ik vindt het hoog te scherp vandaar dat ik er koper in heb gemaakt ,is nu ook al wat beter geworden  :-)

heb in mijn auto 25 mm softdome van dls die klinken echt een stuk beter

bij de midden tonen vindt ik drumstellen te vlak/klein klinken of het als het ware alleen uit de tweeter komt

de lage bassen zijn er wel degelijk maar komen klankmatig niet los van de speaker zelf

het is nogal wat commentaar  redface en misschien kan ik wel beter gelijk andere speakers gaan kopen  :roll:

bitumen krijg je er niet meer uit ,gedeetelijk kan je het wel plakken ,maar niet op het grootste deel onder de onderste woofer dan moet heel de basspoort eruit

Marvin

weet niet waar je woont, maar ik heb hier nog een paar fijne Tannoy speakers in de berging staan die je mag proberen.
gewoon om te luisteren wat een andere speaker doet.
wil ze namelijk wél weer terug.....  :-D

Sensys dc2.

gerard

Citaat van: Marantz 81 op augustus 26, 2009, 22:24:25
haha ja zeker leuk beetje hobbien  :-D

ik vindt het hoog te scherp vandaar dat ik er koper in heb gemaakt ,is nu ook al wat beter geworden  :-)

heb in mijn auto 25 mm softdome van dls die klinken echt een stuk beter

bij de midden tonen vindt ik drumstellen te vlak/klein klinken of het als het ware alleen uit de tweeter komt

de lage bassen zijn er wel degelijk maar komen klankmatig niet los van de speaker zelf

het is nogal wat commentaar  redface en misschien kan ik wel beter gelijk andere speakers gaan kopen  :roll:

bitumen krijg je er niet meer uit ,gedeetelijk kan je het wel plakken ,maar niet op het grootste deel onder de onderste woofer dan moet heel de basspoort eruit

:-D tja ik vraag me af of je al die dingen kan veranderen aan je Q5  :roll:
Al eens wat demping uit de bovenste kamer gehaald?
Gewoon eens ff testen/experimenteren met minder/ander dempingsmateriaal, = hobby  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

ik woon vlakbij rotterdam ,maar dan wil ik ze daarlijk gelijk hebbu  :lol:  :-P ja ik weet het ook niet zou het wel kunnen proberen alleen heb ik voorlopig geen geld om andere speakers te gaan kopen wordt wel in de loop volgend jaar


@gerard

dat vraag ik me ook af ja ,als ik hoop geld uitgeef voor niks is het ook zonde vandaar dat ik het advies vroeg

heb ik al geprobeerd dempings materiaal verwijderd uit de bovenste unit maar toen vondt ik het beetje hol klinken
ander dempings materiaal heb ik nog niet geprobeerd ,het is wel meest basic wat erin zit

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marvin


Marantz 81

#52
ja de R55  :-D had ze ook al gezien op marktplaats maar zoals ik al zei geen geld anders had ik ze blind gekocht

heb zo,n beetje alles van dls in de auto gehad op de ultimate serie na

heb vandaag de andere speaker ook opnieuw bedraad en spikes onder speakers verwijder ,ja het klinkt nu wel beter maar of het gaat worden wat ik wil  :roll:  dls sound en marantz eindhoven zit in men hoofd  nopompom

Marvin


Marantz 81

ja dat klopt  heb ik ook al aan zitten denken ,maar ik kan daar geen verglijking mee trekken 2 dikke monoblokken en super goede voorversterker +SACD speler ,speakers zijn ook uit een heel andere klasse

heb wel meer merken waaruit ik een keuze zou moeten maken als ik andere speakers zou kopen

dls,tannoy, mordaunt short ,totem , dynaudio ,magnat , jamo ,audio physic

alleen zou je ze eerst moeten horen op je eigen apparatuur en das altijd het moeilijke eraan

Marvin

als ik zou moeten kiezen tussen de merken uit jouw lijstje dan blijven er 2 over.
maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.

Tannoy én Dynaudio.

Jeroen

#56
Onze Ken zei (tijdens de meeting bij Marantz) dat hij de Mordaunt-Short speakers voor zijn smaak te hard vond klinken dus hij zal zelf wel speakers hebben die wat meer ingetogen klinken dan de Mordaunt-Short speakers.

Volgens mij bied de importeur van DLS deze speakers zelf aan, dat is nog beter zelf want dan heb je altijd fabrieksgarantie.


Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Marantz 81

ja het is toch nogal persoonlijk wat je goed vindt klinken , en weet ook nog niet wat het nou gaat worden

die garantie is wel beter maar als die R55 zou kopen van die link die gerard gaf zou ik ze gewoon kopen ga ik geen 500 euro meer voor garantie betalen ,iemand die goed speakers 2 de hands verkoopt gaat er ook zo goed als altijd goed mee om

Maurice

Die R55 is echt een mooi klinkende speaker. Heb deze zelf ook goed beluisterd (bij Marco toen hij ze voor een test had staan). Is klankmatig een echte DLS (heb zelf 8 jaar DLS in de auto gehad).
Naar mijn mening is de R55 mooier dan de 66. Eventueel een keer een snelle sub erbij en je hebt echt iets moois staan.

Verder ga ik met Ken mee, de Mordaunts kunnen ook mij niet bekoren.
Onderschat Jamo trouwens ook niet, zeker als er Seas Excel units in zitten, dus dit idee:

Let op de koperen kegel ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

BernHardN

Ik denk dat wat je mist in de Q5 een beetje het karakter is van de Q5, heb destijds de Q1, Q5 en Q7 op een rij gehoord en vond de 5 eigenlijk de minste van de 3, het was wel een vrij lege ruimte maar toch de 7 klonk echt vol zonder gaten in diverse gebieden, net als de Q1 alleen minder vol (deze viel ook in mijn budget  :-D )
mijn buurman heeft de Q7 en wil nu ook meer... ik zij dat hij eerst die Yamahahaha weg moest doen en een echte Marantz moet aanschaffen.
  die stukken schuim doen het goed in een ruimte met veel galm. zoals bij m'n zwager die heeft de iQ3 en een grote beton woonkamer hij vroeg mij waarvoor die stukken schuim waren, ik zij voor deze ruimte.. :-P het klonk gelijk beter het geluid ging minder lang door en dus strakker.

In jouwn geval zou ik eens gaan luisteren naar een paar Q7's of de iQ1 2e hands niet zo duur meer, op het HT staan trouwens een paar xQ10's  :-o....... maar je had geen geld hè  nopompom