De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bramdg

Citaat van: MadVillain op april 14, 2009, 14:32:21
Ik denk zelfs dat hij qua sound niet ver onder de pm14 zit.

Volgens Baerke65 moet de pm14 toch ietsjes beter klinken, meer detail ed. En dat geloof ik ook wel als ik naar zijn set kijk  :-)

Dus prijs kwaliteit is het zeker dan een topper  :roll:
daar er voor een Pm14 nog erg veeeel geld gevraagd word...(soms wel echt veel te veel)

damnnn zal ik toch nog dit jaar door men knieeën gaan en een pm16 kopen  :-P
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

@Bram 

ja das echt een hele mooie cd speler ,maar kan wel bezig blijven he  :wink: en heb nog meer hobbie,s

zwemmen/fietsen , Karpervissen *dure hobbie* , af en toe uitgaan of circuit bezoeken , en ga motorrijden  pompom

@ Edwin

dank je wel ben er echt heel blij mee en dat ben ik niet zo snel  :wink:

groeten Arjan






gerard

Mooie set zo met de pm7001 en cd5001, ziet er strak uit.

Eigenlijk mooier/moderner dan de oude premium serie. :roll:

De pm17/cd17 zijn wel redelijkplat, maar die ronde hoeken... :|
De pm16 vind ik eigelijk maar een lompe bak shutup
en nu wegduiken...


Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

MadVillain



Shit net mis  :wink:


Dus de pm14 vind je ook niet om aan te zien?



bramdg

#19
Citaat van: Marantz 81 op april 14, 2009, 17:00:18
@Bram 

ja das echt een hele mooie cd speler ,maar kan wel bezig blijven he  :wink: en heb nog meer hobbie,s

zwemmen/fietsen , Karpervissen *dure hobbie* , af en toe uitgaan of circuit bezoeken , en ga motorrijden  pompom

@ Edwin

dank je wel ben er echt heel blij mee en dat ben ik niet zo snel  :wink:

groeten Arjan


Je hebt gelijk GENIETEN en GELUKKIG zijn met wat je hebt  ... meer moet dat echt niet zijn hé  hello  hello
en vooral genieten genieten en nogmaals genieten van je nieuwe stereoset YES YES YES
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Dennis E36

#21
Citaat van: gerard op april 14, 2009, 17:03:09
Mooie set zo met de pm7001 en cd5001, ziet er strak uit.

Eigenlijk mooier/moderner dan de oude premium serie. :roll:

De pm17/cd17 zijn wel redelijkplat, maar die ronde hoeken... :|
De pm16 vind ik eigelijk maar een lompe bak shutup
en nu wegduiken...




Ik moet gerard wel gelijk geven dat de nieuwe premium serie er een stuk mooier uit ziet en zeker niet
zal onder doen voor de PM16 (PM15) en PM14 (PM11). Zo vergelijk ik ze even kort door de bocht.
Als ik genoeg €€€ over zou houden dan had hier echt al wel een PM11 met SA11 gestaan :-D

De PM7001 (de hele Range reeks) oogt gewoon erg strak, maar IK vind PERSOONLIJK mijn nieuwe combi mooier ogen dan de PM7001 met de SA7001. Over het verschil qua geluid hoef ik denk ik niks te zeggen :angel:

Ieder zijn smaak gelukkig!!!
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

MadVillain

Citaat van: gerard op april 14, 2009, 19:46:50
Mis hè hè

:-D :-D  Ik kan het niet helpen maar als ik dit zie:
http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.ArchProduct&cont=eu&bus=hf&prod_id=499&arch=1

moet ik denken aan:
http://www.scarlet.nl/~ivo/photo_ROSIE.html
en
http://www.poppetjeswereld.nl/grote%20foto%20pagina's/suske%20en%20wiske/grote%20foto%20pagina%20suske%20en%20wiske%2012.htm
:schater:   sorry :oops:

De nieuwe serie vind ik wel mooi  8-)

Gelukkig dat smaken verschillen ;)

Persoonlijk vind ik de nieuwe serie er zeker mooi uit zien. Maar vergelijk ik het met de oude premium reeks dan vind ik ze wat kitsch en maar tijdelijk uitzien (je bent er snel op uitgekeken, net zoals de nieuwe bmw-look).
De oude oogt imo wat tijdlozer.

Kijk voor de gein eens naar Nagra, spuuglelijk en prijzen die gelijk staan aan een zwart gat in je beurs. Het zal wel goed klinken, maar ik heb het nog nooit gehoord.


nopompom nopompom

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op april 15, 2009, 00:42:29
Gelukkig dat smaken verschillen ;)

Persoonlijk vind ik de nieuwe serie er zeker mooi uit zien. Maar vergelijk ik het met de oude premium reeks dan vind ik ze wat kitsch en maar tijdelijk uitzien (je bent er snel op uitgekeken, net zoals de nieuwe bmw-look).
De oude oogt imo wat tijdlozer.

Kijk voor de gein eens naar Nagra, spuuglelijk en prijzen die gelijk staan aan een zwart gat in je beurs. Het zal wel goed klinken, maar ik heb het nog nooit gehoord.


nopompom nopompom


Dat ding ziet er echt niet uit .


Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81


Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81


Marantz 81

nu ik de PM7001 een paar weken heb kan ik er een goed oordeel over vellen  :-)

en ben echt superblij ermee ,hij ze echt een mooi stereo beeld neer zeker als je kijkt naar de prijs van de versterker en stuurt men KEF speakers met gemak aan genoeg reserve waardoor het heel stabiel en diep klinkt

ook als het gewoon op een laag niveau staat klinkt het al heel mooi zoals muziek hoort te klinken ,waardoor je ook helemaal niet de neiging hebt om hem hard te zetten om te horen wat je wilt horen  :wink: niet dat ik het nog niet hard heb gezet hoor want dan is het echt genieten  :-D

heb ook nog beetje gespeeld met source direct en dat verschilt een beetje per CD of het beter klinkt of niet

groeten Arjan

Marantz 81

#29
heb vandaag de SR5002 verkocht en een ST6001 wezen kopen  :-) valt me gelijk op dat het geluid gelijk een stuk beter is  :yes: als de tuner die in de 5002 zat

zo staat het er nu bij  pompom