De set van Gerrald

Gestart door Gerrald, juni 17, 2016, 23:33:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerrald

#30
Citaat van: bas focal marantz op augustus 22, 2016, 19:11:48
Optima: Peerless midbas en focal tweet.
Reference: Seas midbas en een ?ferrofluid dometweeter Seas? tweet.

De klank van beide speakers zullen hoogstwaarschijnlijk erg verschillen.

Enorm! Vond de Optima's al goed klinken maar omdat ik destijds het budget niet had ben ik niet naar duurdere speakers gaan luisteren. (had de Reference tijdens opendagen al wel gehoord  HB )

Citaat van: Zep op augustus 22, 2016, 10:44:52
Bevalt de  Onkyo 609 niet helemaal?

Nog geen idee, zal een deze dagen afgeleverd gaan worden, misschien ben ik er wel helemaal blij mee? Maar een voor eind van Marantz is toch wel de bom hoor!
Maar zoals mijn vrouw zei....: ga eerst maar eens kijken hoe vaak je er gebruik van gaat maken daar op zolder en dan kun je er meer geld in gaan stoppen.... (ik haat verstandige vrouwen ;-)  violent1 )


Citaat van: WilliamB op augustus 22, 2016, 10:27:22
Mooie plannen  :yes:

:yes:
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Zep

Citaat van: Gerrald op augustus 24, 2016, 12:35:23
(ik haat verstandige vrouwen ;-)  violent1 )

Haha, verschrikkelijk is dat.....dat wordt mijn nieuwe quote   :-P
Thx  notworthy
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Gerrald

En na de vakantie van de firma JK acoustics waren de speakers binnen (in onbehandeld esdoorn).
Wat een prachtkasten  notworthy

Nu heb ik sowieso al een zwak voor zo'n beetje alles wat van echt hout is gemaakt

Afgelopen week heb ik ze onder handen genomen:
- Eerst vochtig gemaakt
- Schuren met korreltje 180 tot je een ons weegt
- Watergedragen beits licht eiken kleur er over
- Beschermlaag die de speakers in de zelfde kleur laat maar water afstotend maakt er over(spulletje gaat ook over onze parketvloer een keer per 2 maand)

Morgenochtend mogen ze gevuld gaan worden met filter en speakers

Zeer tevreden met het resultaat!!!
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

xander32

Idd. heel erg fraai geworden :yes:. Ik heb dat net zo met hout; ls. met echt hout fineer genieten duidelijk m`n voorkeur boven van die (zwarte of witte) hoogglans glim zuilen.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Gerrald

Speakers klaar alleen het onder plaatje van de stands nog...
Weet nog niet of ik deze stands er wel onder laat, misschien vind ik recht-op-staande wel mooier.....

Heel blij met het eind resultaat!!  HB
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Zep

Superstrak, echt heel mooi  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Mooi hoor :yes: ook weer eens wat anders.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Oliver


Gerrald

Dank u allen!
Heb toch twee lindehouten latten om en om verlijmd aan elkaar laten maken en die als 8x8 cm poten er onder gemaakt.
Iets hoger (wat het geluid ten goede komt vind ik). Nu staan ze nog in de naturel hout kleur maar wil ze mat zwart gaan (of laten) spuiten.

En die sound, tja dit is toch echt wel mijn geluid. Misschien eind van het jaar met de eindejaarsuitkering een losse voor eind versterker set en dan zou mijn ideale set er als volgt uitzien:
JK voor eind (welke moet nog even bepaald worden)
Marantz (mogelijk een cd16 of cd17) cd-speler
JK phono stage

En dan zal het allemaal even op een lager pitje komen te staan..... er meld zich begin volgend jaar een nieuwkomer in de familie aan (een mini Marantz liefhebber in wording ;-)  )  :gaap:
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

pameijer

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten dan, 1 op een stand en de ander nog onzichtbaar. Mijn ervaring trouwens met kleine kinderen en speakers op stands: slechte combi! Maar het duurt nog wel ff voor je je daar druk om moet gaan maken gelukkig.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

WilliamB

Citaat van: Gerrald op oktober 06, 2016, 08:57:38
Dank u allen!
Heb toch twee lindehouten latten om en om verlijmd aan elkaar laten maken en die als 8x8 cm poten er onder gemaakt.
Iets hoger (wat het geluid ten goede komt vind ik). Nu staan ze nog in de naturel hout kleur maar wil ze mat zwart gaan (of laten) spuiten.

En die sound, tja dit is toch echt wel mijn geluid. Misschien eind van het jaar met de eindejaarsuitkering een losse voor eind versterker set en dan zou mijn ideale set er als volgt uitzien:
JK voor eind (welke moet nog even bepaald worden)
Marantz (mogelijk een cd16 of cd17) cd-speler
JK phono stage

En dan zal het allemaal even op een lager pitje komen te staan..... er meld zich begin volgend jaar een nieuwkomer in de familie aan (een mini Marantz liefhebber in wording ;-)  )  :gaap:
Gefeliciteerd Gerrald. Een mooie tijd, maar hou je baspoorten in de gaten want dat zijn leuke verzamelboxen voor speelgoed
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zep

Citaat van: WilliamB op oktober 06, 2016, 11:42:25
maar hou je baspoorten in de gaten want dat zijn leuke verzamelboxen voor speelgoed

Haha, gelukkig heb ik gesloten kasten  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*