Marantz M-CR502

Gestart door Johan, maart 15, 2009, 16:23:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johan

Heel erg veel weet ik niet van audiotechniek af, maar ik wilde toch graag een een goede audioset hebben. Nu is mijn bestedingsruimte niet heel groot, en om die reden heb ik vanwege de goede naam van Marantz en de aantrekkelijke prijs de M-CR502 aangeschaft. Daar heb ik Mordount-Short 902i-speakers op aangesloten; ik maak gebruik van bi-amp. Deze complete set kostte mij (set + speakers) € 399,-. Volgens mij is dat heel goedkoop: elders zag ik namelijk uitsluitend de receiver voor die prijs.

Websites:
Marantz M-CR502: http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Product&cont=eu&bus=hf&prod_id=3800
Mordaunt Short Avant 902i: http://www.mordauntshort.com/summary.php?PID=47

Het enige dat ik mistte, waren speakerkabels. Nu had ik nog speakerkabels van mijn vorige set (Technics) en die heb ik hierop aangesloten. Deze kabels zijn alleen niet zo dik. Maakt dat veel verschil voor het geluidsresultaat of is dat (gezien mijn relatief eenvoudige set) niet erg van invloed?

Persoonlijk ben ik erg tevreden over deze set: het is helemaal compleet, vooral de USB-mogelijkheid is handig. Sticky erin en klaar is kees, mp3's met een 320-BR komen heel goed tot hun recht in mijn optiek, al realiseer ik me dat de echte 'audiofiel' gecomprimeerde muziek zou afwijzen. Ik zou het leuk vinden als iemand met 'verstand van zaken' iets kan zeggen over deze keus, de prijs/kwaliteit-verhouding en mijn vraag over de bekabeling.

Johan

... misschien is het voor een goed oordeel zinvol om ook nog een plaatje van de achterkant van de M-CR502 toe te voegen: bijgaand!

Stadium III

Ha die Johan welkom op het Marantzforum

Je bent al begonnen met een leuke set ! pompom

Bekabeling is helemaal aan jezelf wat je er aan kunt/wilt hangen en wat je buget is/toelaat

Ik speel zelf met van den hul en ben er tevreden over !

Wat je eventueel wel kunt doen op de weergave optimaal te krijgen is er een actieve subwoofer met de tijd bij te zetten

Je hebt hiervoor een apparte uitgang op je marantz zitten

Verder zijn foto's altijd welkom en mag je in de sets van leden altijd een topic openen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Johan

Bedankt Stadium III, da's een mooie opsteker! Een subwoofer lijkt me op zich wel heel mooi, maar ik woon in een hoekwoning en heb dus buren... in mijn vorige woning (dat was een goedkope huurflat, in die zin gaat het vergelijk niet helemaal op) had ik veel last van de lage tonen van buren. Is er een manier om die tonen zo te dempen dat ik ze wel hoor, maar dat de trilling wel wat wordt gedempt en de buren dus niet mee hoeven te genieten? Kun je bijvoorbeeld het volume van een subwoofer apart regelen?

En waar ik ook nog wel benieuwd naar ben voordat ik er een vermogen besteed: je geeft aan dat het aan jezelf is welke kabel je gebruikt, maar kan het 'uit' om nieuwe kabels te kopen? Hoor ik dat verschil daadwerkelijk of schiet ik er niet zoveel mee op? De set is 2x 50W, maar zoals ik al aangaf zijn de kabels vrij dun (zeker in vergelijking met de kabels die aan het showmodel in de winkel hingen).

Stadium III

Als je een subwoofer pakt die je kwa volume fase en crossover kunt regelen dus een actieve kun je heel veel doen zonder dat je buren er last mee krijgen
Ik zit zelf ook in een huurflat helemaal rondom buren en tja van mij hebben ze wel last maar goed geven en nemen

Ga eventueel eens kijken naar REL of BK subwoofer

Verder kun je in bekebeling zeker wel een verschil opmerken maar grooste verschillen maak je toch met reciever en speakers
Ik zou eens gaan kijken naar monster/vdh/canare of zelfbouw

Zoek hier op het forum maar eens wat topics door en je komt al een heel eindtje !

Verder is wattage niet belangrijk voor de kabels want geluid moet er toch doorheen als het nu 500w of 50w is !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4