De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Ik wil die Rel Q50 voor de centerspeaker gaan gebruiken, -en dan iets van een Q200 voor de fronts.
Liever nog grooter, het moet eigenlijk een echte dikke aanvulling worden voor de 15" frontspeakers.
Maar ik heb geen haast hoor, het effect van de center met sub heb ik al geprobeerd. Magnefiek.
Dan zou je zeggen, zet hem nu op small dan en laat de .1 sub het overnemen.
Maar dat is dan weer niet mooier dan large, met een geheel eigen sub is dat vele malen beter.
Als alle speakers vanaf 20hz beginnen te zingen kan je ook zeggen dat het een compleet ultra fullrange systeem is.

Ook leuk, toch?!  :-D

lo

Pas maar op dat de muren er niet uit vallen straks  :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Dit soort aanvullingen hoor je gelukkig als het zacht staat ook heel erg duidelijk.
Maar inderdaad, hard blaast het aardig ja.  :roll:

WimPeu

Krijgen surrounds en center überhaupt in een 5.1 mix wel sub lage tonen aan geleverd? Dacht dat altijd dat in de mix al het laag naar het .1 kanaal werdt gestuurd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Nee, daar zit soms een behoorlijk diep laag in verwerkt. Dat is één van de redenen dat velen de speakers op small hebben staan. Er zijn maar weinig speakers die echt 20hz weergeven, dat is wel het uitgangspunt van een large instelling.
Waarschijnlijk ook de reden dat audesseyeijfniakjfoiajfoij vaak de speakers op small zet, ze halen die beoogde 20hz niet.
Hoeveel er gebruik gemaakt wordt van dik laag is uiteraard geheel afhankelijk van de mix.
Maar er zijn er toch een hele hoop waar het wel in zit.

En dan is het leuk dat ook goed te horen....  :-D

audiof. zonder budget

Citaat van: marvin op april 29, 2011, 15:15:44
Ik wil die Rel Q50 voor de centerspeaker gaan gebruiken, -en dan iets van een Q200 voor de fronts.
Liever nog grooter, het moet eigenlijk een echte dikke aanvulling worden voor de 15" frontspeakers.
Maar ik heb geen haast hoor, het effect van de center met sub heb ik al geprobeerd. Magnefiek.
Dan zou je zeggen, zet hem nu op small dan en laat de .1 sub het overnemen.
Maar dat is dan weer niet mooier dan large, met een geheel eigen sub is dat vele malen beter.
Als alle speakers vanaf 20hz beginnen te zingen kan je ook zeggen dat het een compleet ultra fullrange systeem is.

Ook leuk, toch?!  :-D

Misschien is de Sony SA-WX900 iets voor je... echt een krachtpatser voorzien van 2x 12 inch lange slag woofer. Yamaha YSTW-SW800 is ook een serieuze SW.... kunnen prima mee in je set-up....

Zo zijn er nog wel zat te noemen (maar de meesten zijn gelijk veel duurder). Leuk detail is dat Sony is gestopt met de SA-WX900 omdat er dik verlies op geleden werd :yes: :yes:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Marvin

Ik denk niet dat ik nog een Sony erbij wil hebben, speakers horen niet uit Japan te komen.  :-D

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op mei 03, 2011, 15:55:52
Ik denk niet dat ik nog een Sony erbij wil hebben, speakers horen niet uit Japan te komen.  :-D
Sony heeft ook modellen die zijn aangepast aan de Engelse smaak, meneer Tannoy.  :yes:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marvin

#368
En daar is de sushi ook niet lekker door geworden.  :-D


(Dat moet natuurlijk 'lekkerder' zijn).  :-)

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op mei 03, 2011, 16:00:06
En daar is de sushi ook niet lekker door geworden.  :-D
:schater:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marvin

Ik moet wel even melden dat de gebruiksaanwijzing van die Japanners erg netjes is en compleet is, het apparaat opzich ziet er ook niet verkeerd uit. Maar ik geloof niet dat ik daar nog de ruimte voor heb.

audiof. zonder budget

Citaat van: marvin op mei 03, 2011, 16:08:27
Ik moet wel even melden dat de gebruiksaanwijzing van die Japanners erg netjes is en compleet is, het apparaat opzich ziet er ook niet verkeerd uit. Maar ik geloof niet dat ik daar nog de ruimte voor heb.

Ik heb  ook van Klipsch de KSW-15 gehad... ondanks dat deze tot de budget-serie hoort van Klipsch had deze sub een prima prestatie... de Sony WX-900 ging daar nog eventjes dunnetjes overheen, of beter gezegd, onderdoor.... echt heerlijk (afgrond)laag met een behoorlijke druk.

Echter heeft hier de welstandscommissie ingegrepen vanwege de afmetingen. :-( :-( :oops: :cry:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Marvin

Voor het lfe gebruik ik nu ook al een 15"sub, Engels wel te verstaan...  clown1

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op mei 03, 2011, 16:21:28
Voor het lfe gebruik ik nu ook al een 15"sub, Engels wel te verstaan...  clown1
Ik zou toch eens aan een 18 inch gaan denken..., van het continent...
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

audiof. zonder budget

#374
Citaat van: f.luisteraar op mei 03, 2011, 16:24:02
Ik zou toch eens aan een 18 inch gaan denken..., van het continent...

Misschien eens denken aan een infra sub... dan ga je door tot 8 Hz :-o :-o

http://www.bagend.com/infrasub18.htm
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df