De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Vanavond weer lekker muziek geluisterd via de set.
Muziek kiezen van de Aries gaat nu zeer vlot door de intern ssd.
Alleen jammer dat je naast de album cover bijna geen extra info ziet over het album of songteksten.

Dus overgeschakeld naar iPeng en op die manier muziek gestreamd.
Kan je, als die info op het web aanwezig is, muziekteksten lezen, extra album info opzoeken en nog meer.

Wat ik eerst wel vreemd vond was dat er nu meer albums instonden dan ik op de server heb staan.
Eerste reactie was: huh?
Toen een album geopend en op more info gedrukt. Was dus een album via Spotify.

OK. Dus de integratie van LMS met Spotify is nu dus beduidend beter geworden na de upgrade naar LMS 8.x. Top.


Alleen jammer dat je nog niet direct kan zoeken in Spotify.
Dat moet je nog steeds doen via de Spotty app in LMS. 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32

Integratie van Spotify met de cd ripps zou voor mij een no go zijn. De reden is dat dit voor mij twee verschillende werelden zijn aangaande de geluidskwaliteit. Wanneer ik er echt 'voor ga zitten' dient het de muziek in flac te zijn  :yes:

Spotify gebruiken we hier voornamelijk als muzikaal behang of om nieuwe muziek te ontdekken.


jowa

#977
Kan de integratie nog altijd met één druk op de knop uitzetten.

Voor echt muziek luisteren gebruik ik nu toch meestal de Lightning DS app voor de Aries-mini. 

Ik zit wat LMS betreft meer te kijken naar wat je er allemaal mee kan doen: heel veel [emoji16]

Je kan als je wil ook andere streaming diensten die wel highres streamen integreren. 

LMS vind ik, omdat het opensource is met veel actieve ontwikkelaars, een beter uitgangspunt dan Roon wat closedsource is en best wel prijzig.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

#978
Zat eerst te denken om de Auralic Aries Mini en de Chord Mojo beide weg te doen en een andere streamer te kopen welk minimaal op geluidsniveau zit van de Chord en qua mogelijkheden op niveau van de Aries Mini.

Ik zat al met een schuin oog naar een Auralic Altair G1 en een Linn Akurate DSM/1 streamer te kijken.
Alleen wordt je van die prijzen niet vrolijk.

Bij de buren kwam opeens een Chord Poly (een watte??) te koop.
Dit zorgt er voor dat de Chord Mojo verandert van een DAC naar een volwaardige Wifi streamer die je als endpoint kan gebruiken via iPeng en SpotifyConnect.
Hij wordt nl een LMS endpoint en dan kan je er alles naar streamen en dat is precies wat ik zoek.

Er kan gezien de grootte helaas geen harddisk in, dan maar streamen via de LMS server.
De harddisk van de Aries Mini stop ik dan wel in m'n laptop.
De Auralic Aries Mini gaat als alles is ingeregeld rond de Chord Mojo/Poly de verkoop in.

Plaatjes:


Vinyl_Fuchs

Woon jij wel in audiofiele buurt. :-D
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Een mooie upgrade Joost 👍🏻
Dac & streamer van hetzelfde merk = synergie.

Citaat van: jowa op juni 13, 2020, 21:09:48
Zat eerst te denken om de Auralic Aries Mini en de Chord Mojo beide weg te doen en een andere streamer te kopen welk minimaal op geluidsniveau zit van de Chord en qua mogelijkheden op niveau van de Aries Mini.

Ik zat al met een schuin oog naar een Auralic Altair G1 en een Linn Akurate DSM/1 streamer te kijken.
Alleen wordt je van die prijzen niet vrolijk.

Bij de buren kwam opeens een Chord Poly (een watte??) te koop.
Dit zorgt er voor dat de Chord Mojo verandert van een DAC naar een volwaardige Wifi streamer die je als endpoint kan gebruiken via iPeng en SpotifyConnect.
Hij wordt nl een LMS endpoint en dan kan je er alles naar streamen en dat is precies wat ik zoek.

Er kan gezien de grootte helaas geen harddisk in, dan maar streamen via de LMS server.
De harddisk van de Aries Mini stop ik dan wel in m'n laptop.
De Auralic Aries Mini gaat als alles is ingeregeld rond de Chord Mojo/Poly de verkoop in.

Plaatjes:



jowa

De Chord Poly is gearriveerd. Zeer netjes verpakt door Bjorn.

Eerst even aan de oplader, daarna verbonden met de Chord Mojo, aangezet en via de app verbonden met Wifi.
Daarna de Poly ingesteld als non-Roon endpoint en hij werd zichtbaar in LMS.  pompom

Via de koptelefoon kort geluisterd via iPeng en alles draait als een zonnetje.

Boven nog eens kijken wat enablen van de DSD-setting doet en of ik dan DSD-files er naar toe kan streamen.

jowa

En gelukt, de Poly kan nu ook DSD files afspelen.
Gewoon alle rendering in LMS voor de Poly uitgezet en in de UPnP/DLNA bridge de mode op passthrough gezet.

Zit nu naar Genesis met het album Genesis te luisteren in DSF te luisteren.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32

Ik heb moeten opzoeken wat een dsf bestand is en heb het nog niet geheel duidelijk 😳

jowa

Gewoon een SACD in file formaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

Nog even gekeken of de server het er zwaar mee heeft. Antwoord: nope.

CPU Utilization: 8%
Memory Usage: 56%

De verschillende bridges in LMS pakken behoorlijk wat geheugen, maar zolang er niet naar disk wordt geswapped vind ik het prima.

O ja, overdracht gaat gewoon via Wifi en met de DSD files geen enkele glitch of hapering.
Groot verschil met m'n oude NAS van twee jaar geleden die bij verwerken van DSF files compleet door z'n hoeven ging.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

Gisteravond bezig geweest met de settings in LMS en die zijn nu prima.
SpotifyConnect integratie met de Chord Poly/Mojo ook op orde gemaakt. Ik kan nu gewoon de Spotify app gebruiken [emoji1360].

Vanavond eerst kort via Spotify geluisterd, wat me daarbij opviel was dat de muziek wat meer weg had van achtergrond muziek.
Daarna zelfde muziek vanaf de server in FLAC formaat afgespeeld en dat was meer upfront en dynamischer.
Blijkbaar heeft Spotify toch een andere master en sausjes over de muziek gedaan.

De rest van de avond lekker iPeng op shuffle gezet en op die manier door m'n muziek collectie gegaan. Geen problemen met formaten, of het nu DSF, AIF, FLAC, ALAC, APE, OGG, MP3, WMA is, alles wordt gewoon afgespeeld. Lijkt Foobar op m'n laptop wel. [emoji16]

Lekker hoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32

... voor mij allemaal abracadabra, ieder z'n vak 👍🏻 Wanneer ik er zelf een keer niet uit kom, denk ik een inhoudelijk deskundige gevonden te hebben  :yes:

pameijer

Het kenmerk van een master is dat er maar 1 van is. Denk dat Spotify alleen van de platenmaatschappijen geen masters krijgt, maar het is echt een gok. Ze streamen in Ogg Vorbis op 320kbps wat op zich op het oor gelijkwaardig moet klinken aan CD.

Heb je wel in de Spotify app streaming op highest quality staan?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jowa

Duhhh. Tuurlijk.

Spotify wordt afgespeeld via de Spotty plugin in LMS en deze staat op Extreme (320 kbps) ingesteld.
De Mojo geeft ook netjes aan dat het op 44kHz als sample frequentie wordt afgespeeld.
Het FLAC bestand is ook 44kHz, maar die is lossless.

Ik vermoed dat Spotify er toch een sausje over heen gooit.