De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jowa

-

BernHardN

 :-o hele mooie set zo!
en welkom hier op het forum.
hoe ervaar je het geluit van SACD uit de 8300 tov cd uit de cd16?


Bernhard

Mexicaanse Hond

#2
Hé leuk, nog iemand met Xanadu DS-17 E's. Ben er er helemaal blij mee :lol: Bij mijn vorige gewone DS-17's kreeg ik MIT Terminator 4 biwire van het vorige baasje. Ik weet niet wat die kastjes precies doen, maar ik vind ze kunstmatig klinken. Ik vind mijn eenvoudige Linn K-20 veel natuurlijker klinken, maar dat is misschien wel heel persoonlijk.  :wink:
Misschien moet ik die Densens ook maar eens gaan uittsjekken. Combineert blijkbaar goed met Marantz CD-speler en Xanadu speakers.  :-)

Bearke65

Mooie set! Ook leuk dat er iemand hier de combinatie Marantz CD en Densen versterking heeft.
Het vormt een snelle krachtige combinatie. Je zou eens over kunnen gaan op Siltech, dat gaat heel goed i.c.m. Densen. Ik ben langzaam maar zeker ook alles aan het vervangen.

Die Xanadu speakers zijn bijzonder muzikaal. Top.

Greetzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

MadVillain

Heel interessante set! Deze Densen versterker blijf ik mooi vinden qua uiterlijk. Jammer dat ze zo niet meer gemaakt worden.

En zie ik dat goed? Speakers staan op (natuurstenen)plateau's en die staan weer op masterbase onderleggers?

jowa

Citaat van: BernHardN op februari 12, 2009, 20:44:19
:-o hele mooie set zo!
en welkom hier op het forum.
hoe ervaar je het geluit van SACD uit de 8300 tov cd uit de cd16?


Bernhard

De DV-8300 is gedetailleerder in het hoog, de CD-16 is muzikaler en geeft meer emotie in de muziek

jowa

Citaat van: MadVillain op februari 12, 2009, 22:39:38
Heel interessante set! Deze Densen versterker blijf ik mooi vinden qua uiterlijk. Jammer dat ze zo niet meer gemaakt worden.

En zie ik dat goed? Speakers staan op (natuurstenen)plateau's en die staan weer op masterbase onderleggers?

Wat je zit is de uitgang van de tube, ze staan op masterbase ter ontkoppeling van de vloer. Zit geen steen onder. Zoek nog wel een stabielere oplossing, de basis is nl redelijk smal.

De Densen ev wordt nog wel gemaakt, de ev heet nu B-320 om netjes in de rij van nieuwe type nummers te passen.
Ook de Denen doen aan marketing  8-)

Joost

Maurice

"Danes don't lie"  notworthy

Mooie set, leuk om weer een Densen set te zien. Blijf hier toch nieuwsgierig naar  :kwijl:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HiFi gek

Interesante set met die Densen versterkers .
Xanadu spreekt mij ook erg aan .


Groeten  EDWIN  B

Mexicaanse Hond

Ik heb gelezen dat versterkers van Densen geen terugkoppeling hebben en daardoor sneller zijn. Wat houdt terugkoppeling in bij een versterker en wat zijn de voor-en nadelen van terugkoppeling.

* Mexicaanse hond associeert terugkoppeling meer met ongezouten kritiek.  nopompom *

BernHardN

#10
Citaat van: Mexicaanse Hondn terugkoppeling hebben en daardoor sneller zijn. Wat houdt terugkoppeling in bij een versterker en wat zijn de voor-en nadelen van terugkoppeling.

* Mexicaanse hond associeert terugkoppeling meer met ongezouten kritiek.  nopompom *

ik denk dat je hier geen terugkoppeling op krijgt  :-D

Mexicaanse Hond

#11
Citaat van: BernHardN op februari 17, 2009, 11:36:24
[quote author=Mexicaanse Hond n terugkoppeling hebben en daardoor sneller zijn. Wat houdt terugkoppeling in bij een versterker en wat zijn de voor-en nadelen van terugkoppeling.

* Mexicaanse hond associeert terugkoppeling meer met ongezouten kritiek.  nopompom *


ik denk dat je hier geen terugkoppeling op krijgt  :-D

Feedback is welcome, too.  :-P

Maar even zonder dollen: mijn belangstelling voor Densen is gewekt en er staan twee B-100's op Marktplaats. Las wel in een recensie dat het geluid naar voren kwam. Wat moet ik me daar nu weer bij voorstellen? Het snelle en dynamische spreekt me wel aan. Mijn Musical Fidelity A1 Final Edtition heeft een prachtig geluid, maar is een beetje langzaam en lui.

jowa

Voor de Densens heb ik een behoorlijk laid-back geluid gehad door de combinatie van Marantz met Sugden (Au-41 vv/ev) en de Xanadu's  :zzz:. Kon je echt heerlijk op wegdromen.

Na de overgang op de Densen vv/ev eerst geschrokken, dacht dat ik al het laag kwijt was. Dat was dus het te veel aan warmte van de Sugdens  byebye.

Nu al weer een tijd gewend aan de Densens, geluid is niet in-to-your-face, maar lekker neutraal, zoals een versterker hoort te zijn. Laag is zeker aanwezig, maar meer gecontroleerd.

Advies is om een versterker te nemen die plenty vermogen heeft en delicaat genoeg is in het hoog voor de Esotar tweeter van de DS-17E. In mijn ogen is de B-100 daar te licht voor.



Mexicaanse Hond

Citaat van: jowa op februari 17, 2009, 19:39:54
Advies is om een versterker te nemen die plenty vermogen heeft en delicaat genoeg is in het hoog voor de Esotar tweeter van de DS-17E. In mijn ogen is de B-100 daar te licht voor.
Dat van het delicate hoog snap ik, maar waarom plenty vermogen?

jowa

Ik heb gemerkt dat op Dynaudio gebaseerde luidsprekers graag een versterker hebben met genoeg vermogen bij acht en vier Ohm. Ze klinken absoluut niet slecht met een versterker met weinig vermogen, alleen het laag wordt strakker als je er een versterker met veel controle aanhang. En bas heb je zat met de DS-17E's  :yes:
Vandaar de Densens: goede controle in het laag en een schoon geluid.

Als je van Musical Fidelity houd (uiterlijk vind ik wat minder) is een A3 vv/ev ook aan te bevelen.
De MF A5 is ook zeer goed.

Als je van warm en engels  :zzz: houd en je kan ze vinden: Sugden AU-41 VV/EV of AU-51 VV/EV.
Doet nog steeds een beetje zeer dat ik ze heb weggedaan  :cry:.