De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoGEK

Citaat van: xander32 op augustus 31, 2017, 06:18:01
NA6005? Die zijn m.i. zeer betaalbaar en weer wat meer recent dan een NA7004.

Heeft een 7004 niet een veel betere DAC erin en digitale ingangen zodat je hem ook als dac kan gebruiken?
Sorry @jowa dat we je topic kapen ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

AkTeVox

Citaat van: RoGEK op augustus 31, 2017, 18:29:07
Heeft een 7004 niet een veel betere DAC erin en digitale ingangen zodat je hem ook als dac kan gebruiken?
Sorry @jowa dat we je topic kapen ;)

De NA7004 is zeer traag als je door menu's en mappen gaat bladeren. Opstarten duurt ook wel even.
Is één van de grootste redenen dat hij heel snel terug de deur is uitgegaan en een NA11 in de plaats kwam.  :wink:

xander32

#827

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32


RoGEK

Citaat van: xander32 op augustus 31, 2017, 20:36:51
Een Node 2?

Why not een Node 1e gen. ?
Geluidstechnisch gelijk lees ik en zelfde app....
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

jowa

Zullen we de Node/NA discussie voortzetten in het topic van Xander? :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RoGEK

top plan, sorry van het kapen van de jouwe ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

jowa

Vanmiddag weer lekker muziek geluisterd via de set.
EDO enabled op de SBT en  C-3PO Transcoding helper goed ingericht in de LMS server.

Dead Can Dance beluisterd op 96kHz (DSD naar FLAC trancoding).
Helemaal top.   :kwijl:

Paul

Goed bezig hoewel de materie boven mijn pet gaat.   :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jowa

#835
Thanks.

SQT = Squeezebox Touch
EDO = Enhanced Digital Output. Via deze plug-in op je SQT kan je de muziek streamen tot 192kHz (FLAC) naar DACs welk dit ondersteunen. De optical ingang van m'n SACD speler gaat tot 96 kHz/24 bits in PCM formaat.
LMS: Logitech Media Server. Dit is de audio server op m'n Linux server. Zorgt er voor dat de speler een lijst krijgt (database) met m'n muziek en houdt bij type en waar deze staat.
C-3PO Transcoding: De plug-in op de LMS server zorgt voor de juiste conversie. In dit geval van DSD naar FLAC, omdat de SQT geen DSD aan kan maar welk PCM.

In het geval van Dead Can Dance:
De LMS weet waar de muziek op de server staat en welk formaat het is.
De LMS weet dat de SQT het formaat niet aan kan en converteert deze van DSD naar PCM (FLAC) formaat in hoge sampling rate (96 kHz).
De SQT ontvangt als streamer de muziek en de EDO plugin zorgt er voor dat de optical uitgang de data stream in PCM formaat doorstuurt naar de DAC van de SACD speler.

Resultaat: lekker muziek luisteren na lekker nerdy bezig te zijn geweest  :-D


jowa

Bij de plug-in ontwikkelaars voor LMS/Squeezebox zitten ze ook niet stil.
De ontwikkelaar van de Spotty plug-in heeft Spotify Connect er aan toegevoegd [emoji1303]

Morgen maar eens kijken of en hoe het werkt.
Vanavond alvast de plug-in geupdate en in Linux 1 extra package geïnstalleerd (pv).

De clients zijn al zichtbaar in Spotify op m'n iPhone: 




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

lo

Dat ziet er in ieder geval al veelbelovend uit Joost!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jowa

#839
De eerste test
De eerste test liep ietwat teleurgesteld.
Na de Squeezebox Radio aanwijzen in de Spotify app als Spotify Connect eindpunt, speelde deze drie seconde muziek af en toen was het stil.

De tweede test
In de middag verder gegaan op de Squeezbox Touch om te zien wat deze als bron weergaf.
Bleek dus dat de Shairtunes plug-in werd gebruikt i.p.v. de Spotty plug-in  :?
Via iPeng gekeken wat de kwaliteit was van de bron en deze is echt niet slecht voor een lossy bron: 320kbps VBR.
Je ziet ook netjes de gegevens van de song, band en album.

Gelijk van het moment gebruik gemaakt om te checken of er verschil is bronnen (Spotify direct op de SBT, Spotify via Shairtunes op de SBT, streaming van server en CD), afgespeeld via de DAC van de CD-speler. Het nummer was Stripsearch van FNM.


Stripsearch

Mijn persoonlijke voorkeur gaat qua klank naar de CD op de voet gevolgd door streaming, op ruimere afstand Spotify via de SBT en als laatste via Shairtunes op de SBT.

Verder met Spotty en Spotify Connect.
Vanavond Shairtunes als plug-in  verwijderd en Squeezeboxserver gereboot, moest toch omdat een andere plug-in was geupdate.
Als test op de iPhone nu de Spotify app open, op de laptop squeezelite-R2 client aangezet, in de Spotify app de laptop aangewezen als afspeelapparaat voor Spotify Connect. (ik weet het, op de laptop staat gewoon de Spotify app. Maar ja, is een functionaliteits test  8-)).
Nu speelt Spotify Connect wel goed af.
Het grappige is dat de C-3PO plug-in de Spotify stream converteert naar 705kbps CBR FLAC.

Resources
De Spotty plug-in pakt ongeveer 0,1% CPU en Squeezeboxserver zelf 1,7% CPU van de server, dus verwaarloosbaar.
Bij reboot van Squeezeboxserver pakt deze wel 50% CPU voor ongeveer een minuut of twee.
De Squeezelite-R2 client pakt nog geen 1% CPU van m'n laptop.

Conclusie
De Spotify Connect optie in Spotty werkt, je dient alleen wel de Shairtunes plug-in te disablen.
Ik kan nu Spotify op m'n iPhone opstarten en indien nodig de stream naar de Squeezebox endpoint sturen in de ruimte waar ik dan ben.
Voor mij een goede toevoeging.

Hieronder nog een screenshot van de bronnen in de Spotify app op m'n iPhone en de conversie naar FLAC.