De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Citaat van: jowa op augustus 19, 2017, 23:08:05
Allemaal weer goed gekomen, had in beide een typo gemaakt.  violent1

Kunnen ze niet goed tegen he, typfoutjes  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

jowa

Check  :-D

Van het weekend weer verder gegaan en alle muziek op de server gezet.
Een kleine 7 TB ter beschikking, dus ik hoef me geen zorgen te maken om ruimte te kort te komen.

LMS is ook geïnstalleerd, hiervoor de volgende handleidingen gevolgt:
How to install LMS
en de volgende repository gebruikt:
LMS 7.9.0

Daarna de verschillende CODECS geïnstalleerd:
- FFMEG,
- LAME,
- sox-dsd-linux-gnu-amd64 --> wel een ln gemaakt naar sox.
- Mplayer.

LMS server gestart, de verschillende plug-ins verwijderd/toegevoegd, waaronder Spotty en C-3PO (auto conversie plug-in), Airplay bridge, DSD Player.
LMS server gereload en daar de folders aangewezen waar de muziek staat.

Nu dus via de Squeezeclients:
- Spotify  hello pompom
- DoP oftewel DSD over PCM.  pompom

De SQT kan tot 96kHz aan, dus kan ook hires FLAC aan.

Bij afspelen van DSD files gaat LMS de files transcode naar DoP. CPU load van dat proces: 2,6%
Da's een stuk beter dan bij de oude NAS, die ging naar 100+%, oftewel: hij trok het niet.

Ik ben erg blij met de overstap naar een echte server.

Nu alleen nog kijken of ik wel/niet Plex ga doen.



xander32

Uhm, gefeliciteerd, maar waarmee ? Voor mij is hetgeen je schrijft abracadabra  :-D.


jowa

Ik kan nu via m'n clients (squeezebox touch/radio/iphone) alle type files afspelen, waaronder DSD files en hires Flac.

Indien nodig converteert de server de file automatisch naar een formaat welk de client aankan.
Bijv DSD naar PCM voor de Squeezebox Touch.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

xander32

Okey, dat is wel vet. Dsd via een SBT.

Citaat van: jowa op augustus 21, 2017, 19:08:22
Ik kan nu via m'n clients (squeezebox touch/radio/iphone) alle type files afspelen, waaronder DSD files en hires Flac.

Indien nodig converteert de server de file automatisch naar een formaat welk de client aankan.
Bijv DSD naar PCM voor de Squeezebox Touch.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jowa

Yep.

En met de juiste DAC er achter wordt het helemaal leuk.
Die heb ik echter niet, dus moet me "behelpen" met DoP op 96kHz max.

O ja, Spotty aanzetten was echt makkelijk nu.
Plug-in checken, LMS server reloaden, Spotify client openen en Spotty ook als client accepteren, klaar.
Dan komt de Spotty app in je squeezebox te staan.
Echt top.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jowa



Zo ziet dat dan er uit in iPeng


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

RoGEK

Altijd lekker een volwaardige server.

Ik heb de grote broer staan een ML110 G7 met een E3-1120 erin 4x4TB WD red en 20gb ram.
Hier draait esxi op met meerdere vm's.
Een sophos UTM home firewall, 2x Windows 2012 server 1 als fileserver, domaincontroller en beveiliging camera Recoding software de 2de als applicatie server met ö.a. een webserver voor mijn weerstation, twonky en plex.

Werk als een speer. 10x beter dan de qnap nas die ik ervoor heb gehad.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

jowa

Wow, jij hebt er aardig wat op draaien  notworthy

LMS draait nu als een zonnetje, echt als je ziet hoe snel de clients nu syncen   hello

Nu nog een goed Media Server er naast voor de DVD/BD rips.

Hoe zijn jouw ervaringen met Plex?

RoGEK

Voor in huis audio streaming gebruik ik voornamelijk twonky omdat deze niet doet recoden en dus niet soms gekke acties uithaalt. Plex heb ik echt voor erbij en om buiten de deur films te kunnen streamen op bijvoorbeeld de telefoon.

De bibliotheek functie van plex is wel geweldig. Zeker omdat deze ook alle extra info binnenhaalt.

Oja streamen van audio gebeurt hier alleen nog maar naar de SR5007 in de ht hoek....
Een Na11 is buiten budget. Dus misschien daar eerst eens naar gaan kijken of ik een 7004 ergens goedkoop kan vinden voor in de stereo hoek.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32

NA6005? Die zijn m.i. zeer betaalbaar en weer wat meer recent dan een NA7004.

Citaat van: RoGEK op augustus 30, 2017, 22:04:35
Voor in huis audio streaming gebruik ik voornamelijk twonky omdat deze niet doet recoden en dus niet soms gekke acties uithaalt. Plex heb ik echt voor erbij en om buiten de deur films te kunnen streamen op bijvoorbeeld de telefoon.

De bibliotheek functie van plex is wel geweldig. Zeker omdat deze ook alle extra info binnenhaalt.

Oja streamen van audio gebeurt hier alleen nog maar naar de SR5007 in de ht hoek....
Een Na11 is buiten budget. Dus misschien daar eerst eens naar gaan kijken of ik een 7004 ergens goedkoop kan vinden voor in de stereo hoek.

jowa

Hmmm, toch maar eens met Plex gaat hobbyen.
Emby vroeg gelijk om geld toen ik er met de app gebruik van wilde maken.
UMS is mij te basic qua uiterlijk.
Twonky ook maar op de shortlist zetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RoGEK

Twonky is beperkt en simpel, maar daardoor wel erg goed voor wat ie doet, gewoon muziek ( en evt video) delen via upnp
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17