De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Naar een ssd gaat dat vast lekker snel :yes:. Welke ssd heb je?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa

Windows geeft aan: meer dan 10 uur...
Komt door de hoeveelheid, nl meer dan 1 TB aan muziek met info er bij zoals hoesafbeeldingen.

Het is een Samsung 860 QVO 2TB geworden.
Snel zat voor de Streamer en zo veel schrijfacties gaan er toch niet plaats vinden dan zo nu en dan een album er bij plaatsen.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

sjoek

Mooie schijf.. en dat is een beste hoeveelheid :-o.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa

Er zitten ook nog veel WAV-files tussen. Zoals van Radiohead.
Nog een keer omzetten naar Flac.
Scheelt een hoop ruimte en geen kwaliteits verlies.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

geoffreyvanvugt

Citaat van: jowa op april 24, 2020, 09:21:50
Er zitten ook nog veel WAV-files tussen. Zoals van Radiohead.
Nog een keer omzetten naar Flac.
Scheelt een hoop ruimte en geen kwaliteits verlies.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Als je wav files omzet naar flac krijg je geen kwaliteit terug.
Kun je beter opnieuw rippen naar flac. Lossless
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

jowa

WAV is lossless.

Verder gaat rippen niet, zijn 24 bits downloads...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32

Wat heb je als server draaien?

jowa

Je bedoelt voor muziek?
Op de HP Microserver draai ik nog steeds LMS op Ubuntu 18.04.4 LTS.
Op de Aries staat Lightning Server, compatible met Openhome controllers en Roon.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32

Ja, t.b.v. de muziek 👍🏻 LMS vond ik steevast prettig werken en ook stabiel. Gebruik je dan Ipeng voor de bediening?

Citaat van: jowa op april 25, 2020, 14:56:49
Je bedoelt voor muziek?
Op de HP Microserver draai ik nog steeds LMS op Ubuntu 18.04.4 LTS.
Op de Aries staat Lightning Server, compatible met Openhome controllers en Roon.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

Bij gebruik van LMS, de iPeng app. Nog steeds één van de beste apps die er is.

Voor rechtstreekse bediening van de Aries, de LightningDS app.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

Als vervolg op deze Threat, ga ik hier verder met m'n DSP avonturen in LMS a.k.a. Logitech Media Server a.k.a. Squeezeboxserver.

Om DSP aan te kunnen zetten binnen LMS, moet er als eerste een plug-in worden geïnstalleerd.
Dit heb ik gedaan volgens deze pagina: HOWTO: Logitech Media Server + BrutefirDRC Plugin in Linux.

Dit was redelijk vlot geïnstalleerd en na wat rechten (chmod) en userid's (chown) goed te hebben gezet en de filter examples te hebben geïnstalleerd, startte LMS goed op en was de plug-in zichtbaar.
Na het enablen er van in LMS, kan je in LMS een aantal default zaken instellen, zoals de paden waar de filter files staan en of Loudness moet worden enabled voor alle clients.

Daarnaast kan je per player/client instellen of DSP is enabled (FLAC, PCM, MP3) of disabled en of Loudness is enabled/disabled.

Voor nu laten we het allemaal op Disabled staan, want ik heb nog geen meting gedaan.

jowa

Meetapparatuur

Voor de meting heb je nl een meetprogramma nodig (in  ijn geval REW), een meetmicrofoon, een omzetter van analoog naar USB met fantoonvoeding (meeste meetmicrofoons zijn condensatortype), XLR-kabel en een statief.
Deze besteld en hoop ik eind volgende week in m'n bezit te hebben.

Je kan ook gebruik maken van de audio-kaart in je PC/laptop, maar als nerd zijnde toch maar een dedicated meetmicrofoon (Behringer ECM8000)  met een dedicated 24-bit USB Audio Interface (ESI MAYA22 USB) gekocht.
Prijs valt verrassend mee, is i.i.g. goedkoper dan een dedicated DSP van bijvoorbeeld miniDSP.
Bij die laatste moet je nl naast de miniDSP ook een meetmicrofoon hebben, wil je één en ander in kunnen regelen.

Wordt vervolgt...


Vinyl_Fuchs

Dan toch maar liever analoog met een beetje digitale ondersteuning. Allemaal abracadabra voor mij.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Volgens mij haalt Joost juist ook veel plezier uit het op deze wijze tweaken van zijn set. Een wezenlijk onderdeel van de hobby voor hem 👍🏻

jowa

Klopt.
Het hobbyen in LMS om zaken voor elkaar te krijgen vind ik een soort van ontspannend.

Waar ik eerst beperkt werd door de NAS, heb ik met de Microserver - voor nu - voldoende processing power in huis om dit soort zaken te doen.

Met de hoofdset kan ik kiezen om straightforward via de platenspeler, sacd-speler of streamer te spelen zonder extra processing.

Met LMS kan ik naar alle endpoints muziek streamen en zometeen ook per endpoint DSP mogelijkheden.
Eens kijken wat dat gaat brengen in de hoofdset met de Aries-mini / Chromecast Music als streamer.

Met muziek die ik op CD heb en op LMS kan ik dan vergelijken in wat de DSP doet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro