De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Een fraai dac-/versterkertje 👍🏻. Chord is sowieso een mooi merk, met een gehoorlijk andere klanksignatuur dan Marantz. Snel, transparant, neutraal.

Citaat van: jowa op maart 21, 2019, 15:33:10
De hoofdtelefoonketen begint ook meer body te krijgen. Wel een kleine body, want er komt een Chord Mojo aan  :-D pompom

Deze kan bijna alles aan HT's aansturen en is daarnaast ook portable te gebruiken. Eens kijken naast de Hifiman Sundara hoe de AKG K-701 het er op doet.

Wel weer een klein gebakje erbij die z'n eigen voeding nodig heeft, gelukkig voldoet een USB voeding daarvoor. De Mojo is daarin niet kritisch.

Link naar plaatje op de officiele Chord site, is gelijk te zien hoe klein de Mojo is.



jowa

Thanks.
Eens kijken wat deze gaat brengen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vinyl_Fuchs

Citaat van: jowa op maart 21, 2019, 15:33:10
De hoofdtelefoonketen begint ook meer body te krijgen. Wel een kleine body, want er komt een Chord Mojo aan  :-D pompom

Deze kan bijna alles aan HT's aansturen en is daarnaast ook portable te gebruiken. Eens kijken naast de Hifiman Sundara hoe de AKG K-701 het er op doet.

Wel weer een klein gebakje erbij die z'n eigen voeding nodig heeft, gelukkig voldoet een USB voeding daarvoor. De Mojo is daarin niet kritisch.

Link naar plaatje op de officiele Chord site, is gelijk te zien hoe klein de Mojo is.


Have fun. Ben eigenlijk ook net pas begonnen met luisteren via hoofdtelefoon. Behoudens mijn Sony walkman voorgeschiedenis.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Tijd voor een nieuwe overzichtsfoto.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jowa

Ik kan een foto van het rommelhok neerzetten waar de set ingepakt in staat.... [emoji848][emoji848][emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vinyl_Fuchs

Citaat van: jowa op mei 06, 2019, 08:11:49
Ik kan een foto van het rommelhok neerzetten waar de set ingepakt in staat.... [emoji848][emoji848][emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik wacht geduldig af tot de set weer geïnstalleerd hebt. :lol:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jowa

De laatste periode niets met de set gedaan, zit nog steeds in de dozen.
Wel bezig geweest met Chromecasts.

De aanleiding was Disney+ doorzetten naar de tv. Lukte niet, omdat de tv niet meer wordt ondersteund. Dus een Chromecast gekocht voor de tv.
Dit beviel gelijk heel goed, dus ook één voor de tv boven gekocht en als tv een Chromecast Audio.

Ook die was binnen vijf minuten werkend. Nu beneden gewoon muziek via de Chromecast, geen BT meer nodig. [emoji1360]

De smaak te pakken, dus nog een Chromecast gekocht voor de boombox van m'n dochter.
Die blij, ik ook blij.

Het leuke is dat de Chromecasts ook zichtbaar zijn als endpoints in LMS na het enablen van de plug-in.
Ik kan nu dus m'n muziek van de server er naar toe casten. [emoji1360][emoji1360]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Rob46

Toch enigszins nog iets in beweging Joost. Wanneer komen de spullekes weer uit de dozen?

jowa

Dat gaat nog wel even duren.
Ik hoop zelf voor Kerst 2019.

Ondertussen al wel een nieuw voedingsblok met kabels besteld van Supra via een deal op het buurforum.
Lekkere lange aansluitkabel voor het blok er bij besteld, dan heb ik geen gedoe met verlengkabels.

Als de set er weer staat eens kijken of er verschil is tussen de Aries Mini en een Chromecast Audio via de DAC van de SACD-speler. Best wel onder de indruk van wat je met dat kleine ding kan afspelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

JohnWx

Citaat van: jowa op november 01, 2019, 08:44:38
Dat gaat nog wel even duren.
Ik hoop zelf voor Kerst 2019.

Ondertussen al wel een nieuw voedingsblok met kabels besteld van Supra via een deal op het buurforum.
Lekkere lange aansluitkabel voor het blok er bij besteld, dan heb ik geen gedoe met verlengkabels.

Als de set er weer staat eens kijken of er verschil is tussen de Aries Mini en een Chromecast Audio via de DAC van de SACD-speler. Best wel onder de indruk van wat je met dat kleine ding kan afspelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Klein is ook wel is fijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Vandaag bij de grootste meubelverkoper van NL geweest (die met die gele letters op een blauwe ondergrond) voor twee plafonnierers.
Loopt er op dit moment een actie met 20% korting op home automation en wel de lampen.
Dus zo'n start-up set gekocht en wat extra lampen (gaan er drie in een plafonniere  :-o) en een extra afstandbediening.

Vanavond de eerste plafonniere opgehangen en het systeem geïnstalleerd. De installatie was behoorlijk vlot gebeurd. Eerst alle drie de lampen en de AB gelinkt aan de hub via een staande lamp, en deze in de app gegroepeerd.

M'n vrouw vindt het gelijk helemaal prachtig: dimmen, lampjes aan/uit per stuk of alledrie tegelijk en ook nog een tig kleurtjes voor sfeer (HLP).

Morgenmiddag de tweede lamp maar eens ophangen en nog een langs de I..a voor nog wat lampen voor de sfeerverlichting (HLP).

Ik ga ze nog niet overal zetten, zo'n startset is toch bijna €90 en eerst maar eens kijken of het geen hype is in huize Jowa bij de dames  :-D

Ik zit wel te denken of het wat is voor de tuinverlichting, maar daar gaan er ook zeven lampen in. Maar eens uitvinden hoe het zit met een hub daarvoor.  :-)

xander32

Met de herinrichting van de woonkamer, hebben wij overal Hue White Ambiance in gestoken en we zijn daar zeer content mee. Hare maje was eerst sceptisch, dacht dat ik enkel een nieuw speeltje wilde, naar zij is nu helemaal om.

Werkt echt comfort- en sfeerverhogend  :yes:

Ik verwacht dat jullie binnen no time geheel over gaan  :-D

jowa

Zo, dochter is verhuisd naar zolder en vandaag gestart met verder inrichten van de thuiswerkplek.
Morgen gaatjes in de muren in twee kamers dichten, likje verf er over en wat kasten vastzetten aan de muur.
Nog haar oude bed op MP zetten, doet m'n vrouw, slaapbank naar zolder en de oude slaapkamer is zo goed als leeg.

Dan begint toch langzamerhand de mancave er te komen. pompom pompom
De set ligt nu in de  slaapkamer in de dozen.
Het lijkt er op dat deze eind volgende week eindelijk weer eens z'n kunnen mag tonen. [emoji3060][emoji3060][emoji3060]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32

Goede vooruitzichten Joost. Vast ook fijn om nu thuis te kunnen klussen, het geeft iig afleiding en vast ook voldoening.

Enne, hoelang zit je nu al zonder de set?

jowa

Thanks!
De set is nu ongeveer een jaar ingepakt. [emoji33][emoji50][emoji848][emoji2371]

Nu alleen nog de doos met interconnects en luidsprekerkabels zien te vinden. [emoji848]
O ja, en ook nog de doos waar de Chord Mojo, Auralic Aries mini en de Hifiman Sundara inzitten. [emoji3166][emoji2957]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro