De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Lekker bezig de laatste tijd Joost. HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

Toch maar van gedachten veranderd, of gewoon geen tijd gehad... :wink: :-D Groetjes van Cor. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Ze liggen klaar.
Postnl had vd week storing toen ik ze wilde posten. Dat wordt morgen.
Dus nog even geduld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jowa

Vanavond bezig geweest met een klein wit bakje wat na wat testen heel veel kan:
Ondersteunde bestanden
AAC AIFF ALAC APE DIFF DSF FLAC MP3 OGG WAV WV en WMA

Sampling Rates
PCM in 44.1Khz - 384Khz op 16 - 32bits
DSD64 DSD128 DSD256

Het bakje kwam met een als extra bijgevoegde iFi Audio iPower voeding.
Het was wat gedoe om het kleine witte bakje zo ingeregeld te krijgen als ik het wilde, ben nu eenmaal eigenwijs  :angel:, maar hij doet nu wat ik wil:
- muziek streamen vanaf m'n server in zo goed als alle formaten,
- muziek streamen vanuit Spotify via Airplay en via een omweg via Spotify Connect,
- aangestuurd worden via de bijbehorende app en - tadaa - via Ipeng, want het is ook een squeezelight client  pompom

Doordat het een squeezelight client is, kan ik dus ook LMS blijven gebruiken als ik wil en dus Ipeng.
De bij de streamer behorende app is goed, maar Ipeng steekt er toch met kop en schouders boven uit.

Voordeel van de bijbehorende app is dat de streamer dan native DsD files eet.
Even Michael Jackson met Thriller beluistert en klinkt erg goed.

Daarnaast aan de gang geweest met een korte shootout tussen het witte bakje en de SBT met muziek van Goldfrapp (Road to Somewhere van het album Seventh Tree) en de overtuigende winnaar is het witte bakje.





jowa

Het witte doosje in kwestie is een Auralic Aries Mini met iFi Audio iPower adapter.
Ik kon deze voor een mooi prijsje overnemen en ik ben nu al content.

De shootout was verder best wel eerlijk, want beide streamers (de SBT en de Aries) waren via dezelfde type bekabeling (Nordost Heimdall) verbonden met de versterker. Beluistering ging via m'n Sennheiser HD-25 aluminum.

Cornelis1921

Citaat van: jowa op december 08, 2017, 17:20:21
Ze liggen klaar.
Postnl had vd week storing toen ik ze wilde posten. Dat wordt morgen.
Dus nog even geduld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Okido, Joost; het wordt dus een kerstcadeautje i.p.v. een Sinterklaas-cadeautje. Alvast bedankt. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Veel luisterplezier met de nieuwe speeltjes! Ik ben wel benieuwd naar de Auralic; m.n. naar diens prestaties in het licht van diens prijs.

Citaat van: jowa op december 08, 2017, 23:33:42
Het witte doosje in kwestie is een Auralic Aries Mini met iFi Audio iPower adapter.
Ik kon deze voor een mooi prijsje overnemen en ik ben nu al content.

De shootout was verder best wel eerlijk, want beide streamers (de SBT en de Aries) waren via dezelfde type bekabeling (Nordost Heimdall) verbonden met de versterker. Beluistering ging via m'n Sennheiser HD-25 aluminum.

Brutus

Auralic Aries Mini heb ik ook wel eens naar gekeken maar volgens mij is deze alleen geschikt i.c.m. Apple, toch?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

RoGEK

Laat ik het daar nou net toevallig ook over gehad hebben met iemand bij Poulissen..

Stom toeval.

Hij was er ook laaiend over.
Kwam ter sprake nadat ik de node2 liet vallen in het gesprek.

Hij zij dat dit beter was dan een Node2 trouwens ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

jowa

Citaat van: Brutus op december 09, 2017, 16:25:01
Auralic Aries Mini heb ik ook wel eens naar gekeken maar volgens mij is deze alleen geschikt i.c.m. Apple, toch?

Klopt. Op dit monent alleen bruikbaar met een iPhone/iPad/iPod.
Er wordt gewerkt aan een webclient, die ze gaan poorten naar Android.
Het beheer van de streamer kan je nu ook via de webbrowser doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jowa

Citaat van: xander32 op december 09, 2017, 10:39:44
Veel luisterplezier met de nieuwe speeltjes! Ik ben wel benieuwd naar de Auralic; m.n. naar diens prestaties in het licht van diens prijs.

De prestaties zijn voor de prijs die ik er voor heb betaald uitmuntend. :-D



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jowa

Citaat van: RoGEK op december 09, 2017, 17:01:17
Laat ik het daar nou net toevallig ook over gehad hebben met iemand bij Poulissen..

Stom toeval.

Hij was er ook laaiend over.
Kwam ter sprake nadat ik de node2 liet vallen in het gesprek.

Hij zij dat dit beter was dan een Node2 trouwens ;)
De sound van de Node2 is anders, niet slechter of beter.
Ik ben voor de Aries Mini gegaan vanwege de mogelijkheid om DSD files te streamen.
Spotify is iets meer een uitdaging met de Aries, want deze ondersteunt dit alleen via Airplay.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jowa

Bezig om met ISO2DSD m'n DSD-ISO's om te zetten naar DSF-files. Werkt als een speer.
De Linux versie op de server gezet, XMING op de laptop en via Putty iso2dsd opgestart.
Je krijgt dan de GUI op je scherm van je laptop (zie plaatje).
Je selecteer de juiste ISO, channel mode op 2, output mode op Sony DSF en gaan met die conversie  HB

Voordeel is dat de processoren in de server de omzetting doen van ISO's die locaal op server staan. Dus geen data heen en weer via wifi, behalve dan om de HUI te updaten.
Haal daarbij snelheden van rond de 35MB/s (ongeveer 280 Mb/s) bij het omzetten.
Dat gaat niet lukken als ik dat doe met iso2dsd op m'n laptop via wifi  :-D

Daarna de tags nalopen en op de juiste plek op de server neerzetten, zodat de streamers de files kunnen vinden.

Als test zet ik ze ook op de interne schijf van de Aries Mini.


geoffreyvanvugt

Citaat van: jowa op december 21, 2017, 11:31:18
Bezig om met ISO2DSD m'n DSD-ISO's om te zetten naar DSF-files. Werkt als een speer.
De Linux versie op de server gezet, XMING op de laptop en via Putty iso2dsd opgestart.
Je krijgt dan de GUI op je scherm van je laptop (zie plaatje).
Je selecteer de juiste ISO, channel mode op 2, output mode op Sony DSF en gaan met die conversie  HB

Voordeel is dat de processoren in de server de omzetting doen van ISO's die locaal op server staan. Dus geen data heen en weer via wifi, behalve dan om de HUI te updaten.
Haal daarbij snelheden van rond de 35MB/s (ongeveer 280 Mb/s) bij het omzetten.
Dat gaat niet lukken als ik dat doe met iso2dsd op m'n laptop via wifi  :-D

Daarna de tags nalopen en op de juiste plek op de server neerzetten, zodat de streamers de files kunnen vinden.

Als test zet ik ze ook op de interne schijf van de Aries Mini.


:-o Voor mij, Abracadabra, Sim Salabim....  :-o
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

jowa

 :schater:

Misschien staat het er moeilijker dan het is. Gaat er om dat je locaal je files omzet, anders duurt dat een eeuwigheid.

Voor de mensen die of DVD Audio schijven hebben of deze in ISO vorm hebben, er is een component/plugin beschikbaar voor Foobar2000 om deze in te kunnen lezen in Foobar2000.
Je kan vervolgens de content omzetten naar FLAC.

Deze kan je hier downloaden.
Na uitpakken van de zip-file, dien je de file foo_input_dvda.dll te copiëren naar C:\Program Files (x86)\foobar2000\components.
Na opstarten van Foobar2000, bij Preferences -> Tools -> DVD-Audio de preferable mode kiezen: Stereo of Multichannel en je kan de DVD-Audio ISO's of disk inlezen.

Je moet daarna nog wel aan de slag om de tags goed te zetten voor de MLP files (dat zijn de files in hires formaat) en daarna coderen maar.

Net een DVD-Audio ISO van Diana Krall gedaan en het werkt!  pompom
Screenshotje bijgevoegd.