De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Nog even aan het nerden met de C-3PO plug-in settings voor de squeezelite-R2 player op m'n laptop.
De server converteert dan de source (flac-file) naar wat je wil: dsf, dff, flac, aiff, wav.
Uitkomst:
a) Converteren van flac naar dsf of dff geeft geen geluid meer.
b) Converteren van flac naar flac max compressed geeft prima geluid en gebruikt gemiddeld 8,5 Mbps via het LAN
c) Converteren van flac naar flac not compressed geeft prima geluid en gebruikt gemiddeld 7,7 Mbps via het LAN
d) Converteren van flac naar aiff uncompressed pcm geeft prima geluid en gebruikt gemiddeld 19 Mbps via het LAN
e) Converteren van flac naar wav uncompressed pcm geeft prima geluid en gebruikt gemiddeld 19 Mbps via het LAN

Via de laptop is flac not compressed prima als output, scheelt ook nog de helft aan bandbreedte gebruik.

lo

Lekker enthousiast bezig, maar euhhh... vindt je het erg dat ik op een bepaald punt afhaak. :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Thanks, nee hoor je mag afhaken  :-D

xander32

Je bent volgens mij heerlijk aan het experimenteren met de SBT, maar ook ik haak af, get gaat mij boven de pet :-).

Audiophylia Nervosa

Ik sluit mij erbij aan, ook ik haak af.

Ik koop niet voor niets weer nieuw vinyl, dat snap ik tenminste nog maar gelukkig ieder zijn/haar ding.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pietjepc

Als squeezebox bezitter, volg ik het, waar mogelijk :-D met grote belangstelling  :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jowa

Al een paar dagen bezig geweest met het positioneren van de luidsprekers.
Drie opstellingen geprobeerd:
1. Recht naar voren,
2. Ingedraaid ri de luisterpositie,
3. Ingedraaid kruisend voor de luisterpositie, zoals bij Marantz.

Positie 1: breed beeld, hoog wat saai, niet echt boeiend qua geluid,
Positie 3: breed beeld, diepte aanwezig, hoog goed aanwezig, maar wat aparte beeldvorming. Niet helemaal m'n cup-of-tea.
Positie 2: minder breed beeld, mooi hoog, diepte aanwezig, laag ook goed, stemmen goed. Dit is 'm.

Ik merk dat het geluid nu zo veel beter is dan in de situatie op de flat met de luidsprekers zowat tegen de muur en de vorige woning met de luidsprekers in de hoeken.
Geen dikke bas meer die maar vermoeide.
Zoals zo vaak doet akoestiek icm opstellen van luidsprekers heel veel.

Blij dat we vorig jaar zijn verhuisd. Weer lol in de hobby.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jowa

Verder merk ik steeds meer dat de sbt achter blijf qua geluid bij de cd-spelers, zelfs bij afspelen via de dac in de speler.
Misschien eens op zoek naar een waardige opvolger...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vinyl_Fuchs

Citaat van: jowa op december 05, 2017, 21:47:45
Al een paar dagen bezig geweest met het positioneren van de luidsprekers.
Drie opstellingen geprobeerd:
1. Recht naar voren,
2. Ingedraaid ri de luisterpositie,
3. Ingedraaid kruisend voor de luisterpositie, zoals bij Marantz.

Positie 1: breed beeld, hoog wat saai, niet echt boeiend qua geluid,
Positie 3: breed beeld, diepte aanwezig, hoog goed aanwezig, maar wat aparte beeldvorming. Niet helemaal m'n cup-of-tea.
Positie 2: minder breed beeld, mooi hoog, diepte aanwezig, laag ook goed, stemmen goed. Dit is 'm.

Ik merk dat het geluid nu zo veel beter is dan in de situatie op de flat met de luidsprekers zowat tegen de muur en de vorige woning met de luidsprekers in de hoeken.
Geen dikke bas meer die maar vermoeide.
Zoals zo vaak doet akoestiek icm opstellen van luidsprekers heel veel.

Blij dat we vorig jaar zijn verhuisd. Weer lol in de hobby.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ga mijn ls nog eens  1x in de lengterichting plaatsen als eenmalig experiment. Praktisch niet handig, maar ik vermoed dat de klipschen dan beter tot hun recht komen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Nu even tijd investeren in de opstelling, dat gaat zich nadien terug verdienen met een goed geluid. Daar kan geen component upgrade tegenop.

WilliamB

Citaat van: jowa op december 05, 2017, 21:47:45
Al een paar dagen bezig geweest met het positioneren van de luidsprekers.
Drie opstellingen geprobeerd:
1. Recht naar voren,
2. Ingedraaid ri de luisterpositie,
3. Ingedraaid kruisend voor de luisterpositie, zoals bij Marantz.

Positie 1: breed beeld, hoog wat saai, niet echt boeiend qua geluid,
Positie 3: breed beeld, diepte aanwezig, hoog goed aanwezig, maar wat aparte beeldvorming. Niet helemaal m'n cup-of-tea.
Positie 2: minder breed beeld, mooi hoog, diepte aanwezig, laag ook goed, stemmen goed. Dit is 'm.

Ik merk dat het geluid nu zo veel beter is dan in de situatie op de flat met de luidsprekers zowat tegen de muur en de vorige woning met de luidsprekers in de hoeken.
Geen dikke bas meer die maar vermoeide.
Zoals zo vaak doet akoestiek icm opstellen van luidsprekers heel veel.

Blij dat we vorig jaar zijn verhuisd. Weer lol in de hobby.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En de opstelling ingedraaid achter de luisterpositie ?
Veel luisterplezier  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Hmm, dat is ook nog een optie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jowa

Mogelijke vervanging van de SBT gaat voorspoediger dan verwacht.
Binnen kort in nieuwste aanwinsten de eerste beelden :-D :-D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

xander32

Je laat er dus geen gras over groeien 8-). Ben benieuwd!

jowa

:-D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk