De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Wat een fraaie componenten zijn dat die Pearls. Die doen hun naam eer aan!
Mooi vrije opstelling ook. Hoe staat het met de akoestiek?

jowa

Thanks.

De KI's zien er uit als een stel gekrompen 11-serie componenten, komt doordat ze hetzelfde deksel hebben als de 11-serie en ook het verkoperde chassis.
Ik blijf ze zelf ook mooi vinden, al zou ik een 10/11S3-serie zeker niet afslaan af opwaardering  :-D

De akoestiek is beter dan in de vorige woning doordat er gewoon meer ruimte is waar ze nu staan.
De bas is een stuk beter.
Ik ben nog wel bezig met ze beter te positioneren, want ik verwacht dat er meer uit te halen is.

Daarnaast moet er nog een nieuwe bredere voet onder de luidsprekers en moeten ze nog een keer worden overgespoten na wat TLC met houtlijm, want de voet van één van de luidsprekers zit een soort van los  shutup.

xander32

In het goed opstellen kan best ff tijd gaan zitten, maar dat is het dubbel en dwars waard  :yes:.

Citaat van: jowa op juli 28, 2017, 17:55:31
Thanks.

De KI's zien er uit als een stel gekrompen 11-serie componenten, komt doordat ze hetzelfde deksel hebben als de 11-serie en ook het verkoperde chassis.
Ik blijf ze zelf ook mooi vinden, al zou ik een 10/11S3-serie zeker niet afslaan af opwaardering  :-D

De akoestiek is beter dan in de vorige woning doordat er gewoon meer ruimte is waar ze nu staan.
De bas is een stuk beter.
Ik ben nog wel bezig met ze beter te positioneren, want ik verwacht dat er meer uit te halen is.

Daarnaast moet er nog een nieuwe bredere voet onder de luidsprekers en moeten ze nog een keer worden overgespoten na wat TLC met houtlijm, want de voet van één van de luidsprekers zit een soort van los  shutup.

WimPeu

Mooi voor elkaar Joost, top!!  :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Kamidioblitz

Erg mooie opstelling. Heel mooi ook die Marantz componenten. Echte beuties zijn het[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

WilliamB

Indrukwekkende SET Joost  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Rob46

Imposant Joost! Blijft mooi, die Marantz componenten in het zwart!  :yes:

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

jowa

Vanavond de tijd genomen om verder te gaan met de HPE Microserver.
Echt een degelijk apparaat, is echt voor de enterprise markt bedoeld.

Ik ga de bootdisk plaatsen op de plek waar normaal de ODD zit.
Deze sluit ik aan via een verloop op de interne USB2 connector.
Ik kies nu voor USB, omdat je niet kan booten via ODD SATA connector.
Caddy voor de disk met kabel is besteld.

De keuze is gevallen op Ubuntu linux server en wel de 16.04.2 release.
Daarop komt in ieder geval LMS te draaien met de verschillende plugins, waaronder die voor DSD.
Dan kan ik de DSF files gaan streamen naar de SBT  :yes:

Daarnaast zit ik te kijken welke media server er naast komt te draaien.
Ik zit in eerste instantie aan Plex te denken.

Daarnaast ook nog CloudSync voor het syncen met de Cloud bij STACK.


sjoek

Een hele operatie.. maar zo te lezen word het wel een fijne streamer.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa

Zo, ik schiet lekker op met de microserver.
De oude NAS is leeg getrokken, alle files staan nu op externe schijven.

Ubuntu 16.04.2 is geïnstalleerd op de via USB aangesloten SSD. Snelheid is hoog zat voor een boot-disk.

Vervolgens de nieuwe WD RED schijven in de RAID-compartiment gezet, te samen met de WD REDs uit de NAS.
Daarna aan de slag gegaan met ZFS om een RAIDZ1 te maken, volumes en mountpoints aangemaakt. Verder NFS en SAMBA ingericht.
Via ZFS maakt je ook daar makkelijk de shares voor aan, echter in smb.conf wel folders hard gezet met rw voor iedereen.
De SMB folders moeten nl benaderbaar zijn voor iedereen in het netwerk op dit moment.
De home folders niet beschikbaar gemaakt.

Nu druk bezig met copiëren van de files naar de server. De laptop aangesloten via een 1 Gb touwtje aan de switch en de server is aangesloten op de router.

Dan krijg je de volgende throughput snelheden (zie image) en daar wordt je vrolijk van  :-D :-D :-D
De snel is drie keer zo hoog als via de oude NAS  HB
Wordt vervolgd....

xander32

Dat gaat een gedegen basis worden om vanaf te streamen.

Zep

Citaat van: jowa op augustus 19, 2017, 22:30:16
Ubuntu 16.04.2 is geïnstalleerd op de via USB aangesloten SSD.

Fijn en snel O.S.  HB
Heb zelf ook Ubuntu op SSD...start in 5 sec. op  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

jowa

Als de server eenmaal is opgestart, is deze best snel.
Alleen dat opstarten duurt even, want het blijft een server met allemaal dubbele checks.
Via iLO4 is dat gelukkig allemaal goed te volgen.
Vooral nadat ik wat rond NFS had gesloopt in  exports en fstab.
Allemaal weer goed gekomen, had in beide een typo gemaakt.  violent1