De set van Neoguri (Joost)

Gestart door neoguri, januari 31, 2012, 13:24:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frits Denon

Citaat van: John Wx op december 30, 2020, 21:40:39
Die logica ontgaat mij totaal hoe zwaarder hoe beter want ? klinkt beter ? doet het beter ? of zit er lood in !

Mijn Denon PMA 2000ae weegt 24 kg, waarvan het merendeel veroorzaakt wordt door de flinke voeding die in de versterker zit. De versterker kan (slechts) 80 Watt aan 8 ohm leveren, maar verdubbeld dit nagenoeg bij 4 ohm. Dat komt door de flinke voeding die dit kan leveren. Dit betekent dat de versterker veel reserve heeft en bij hogere volumes niet snel zal clippen als de weerstand van de speakers onderuit gaat bij bepaalde frequenties. Daarom vind ik gewicht wel een dingetje om in de gaten te houden bij de niet Hypex versterkers.

Maar dat hoeft niet iedereen te doen natuurlijk. Vond het wel opvallend bij het vergelijk van de spec's tussen de genoemde Marantz en de Denon. Of de een of de ander beter klinkt in de oren van de TS is uiteraard aan hem.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

Citaat van: Frits op december 30, 2020, 22:28:59
Mijn Denon PMA 2000ae weegt 24 kg, waarvan het merendeel veroorzaakt wordt door de flinke voeding die in de versterker zit. De versterker kan (slechts) 80 Watt aan 8 ohm leveren, maar verdubbeld dit nagenoeg bij 4 ohm. Dat komt door de flinke voeding die dit kan leveren. Dit betekent dat de versterker veel reserve heeft en bij hogere volumes niet snel zal clippen als de weerstand van de speakers onderuit gaat bij bepaalde frequenties. Daarom vind ik gewicht wel een dingetje om in de gaten te houden bij de niet Hypex versterkers.

Maar dat hoeft niet iedereen te doen natuurlijk. Vond het wel opvallend bij het vergelijk van de spec's tussen de genoemde Marantz en de Denon. Of de een of de ander beter klinkt in de oren van de TS is uiteraard aan hem.

Vind je het gek dat hij 25 kg weegt is gemaakt van gepantserd staal en 2 voedingen  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Frits Denon

Gebouwd als een tank, maar dan zonder loop. :-D
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

Citaat van: Frits op december 31, 2020, 16:12:44
Gebouwd als een tank, maar dan zonder loop. :-D

Als je die van 1 hoog gooit op iemand is die ........ hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

neoguri

Denk dat het een Denon moet worden, de DRA-800H. Op papier is deze perfect voor mijn wensen. Ik krijg de indruk dat als ik hetzelfde wil bereiken maar met beter geluid er een verdubbeling van budget nodig is en dat zit er momenteel niet is.

De verhalen en recensies zijn iets positiever dan van het neefje (nichtje?) de marantz NR1200 daarom Denon. Er blijft hier nog wel genoeg Marantz over in huis. Dit mag wel een Denon worden :-D

Enne... hij weegt 8,6 kg  :wink: en ik ga er niet mee gooien.

Frits Denon

Veel luisterplezier gewenst, ......tenminste als je er niet mee gaat gooien. :wink:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4