Auteur Topic: De set van JoWa  (gelezen 157231 keer)

Offline jowa

• Donateur!
  • Geen leven buiten Marantz
  • It's the music that counts
    • Mijn set
De set van JoWa
« Gepost op: februari 12, 2009, 19:15:16 »
Hierbij een overzicht van mijn huidige audio set .

Bronnen audio set
Server (srv):              HP Microserver Gen8
Audiostreamer (as):   Auralic Aries Mini met iFi voeding
Audiostreamer/HP Amp (mojo):  Chord Poly/Mojo 2
SACD speler (cd):       Marantz SA-KI Pearl
Platenspeler (ps):      Thorens TD-166 met Ortofon OMB10 element

Bronnen tv set
Bluray-speler (bd):    Marantz UD-5005
HD-receiver (hdr):     HMB 2260 V2
Chromecast (gcv)      Google Chromecast Ultra
Chromecast (gca):     Google Chromecast Audio

Versterker
Geïntegreerde versterker (pm): Marantz PM-KI Pearl

Luidsprekers
Xanadu DS-17E MKIIv2

Bekabeling audio set
srv -> as/mojo: Wifi  clown1
as -> pm:       Nordost Heimdall IC
as -> cd:        AudioQuest Forest OptiLink
mojo -> pm:   AudioQuest Big Sur (Jack-RCA)
cd ->  pm:      Nordost Frey IC
ps -> pm:       Van Den Hul The Rock Hybrid IC
pm -> ls:         Nordost Frey LSC / Van Den Hul The Inspiration Hybrid / OCOS
netkabels:      Supra LoRad Silver
stekkerblok:   Supra LoRad MD06-EU SPC Black
Harmonizer:   QRT Qv2 AC Line Harmonizer

Hoofdtelefoons
AKG K701
Sennheiser HD 25 ALUMINIUM
B&W P3 White
Hifiman Sundara met AQ Golden Gate verlengkabel

Tweaks:
Supra LoRad Silver netkabels
Supra LoRad MD06-EU SPC Black stekkerblok
Nordost QRT Qv2 AC Line Harmonizer

TV
Sony kdl-50W828B

Soundbar/base
Focal Dimension + Subwoofer

Bekabeling tv set
bd ->  tv:            AudioQuest Slinky HDMI
hdr -> tv:            AudioQuest Slinky HDMI
tv -> sbr:            AudioQuest Slinky HDMI
gca -> sbr:          AudioQuest Evergreen (Jack-Jack)
stekkerblok:        zevenvoudig Rittal stekkerblok
ethernetkabels:  AudiQuest Pearl

Updates
Update 16 mei 2011: Vanwege de komst van de kleine is de andere opzet er eerder gekomen dan verwacht.
De hele set staat nu in een Norstone Kubben AV kast, de eindversterkers staan daar onder, nu nog op de vloer, ze komen op een hardhouten plaat om ongelukjes met stofzuigen te voorkomen. De luidsprekers zijn ook verhuisd van de brede naar de lange wand, heeft invloed op het geluid, zijn nu wel minder kwetsbaar.

Update 30 mei 2011: Nordost Blue Heaven verkocht, waren te lang in de nieuwe opzet, komen VDH the Inspiration voor in de plaats.

Update 1 juni 2011: Nordost Tyr verkocht, wilde toch iets meer emotie in de set. De Nordost is echt vreselijk goed, maar te clean in mijn set. Cardas Golden Reference gekocht, gaan hopelijk wat meer emotie brengen dan de Nordost Tyr.

Update 12 juni 2011: VDH the Inspiration zijn zaterdag binen gekomen en zijn nu aan het inspelen. Nu weer bi-amped, laag is een klap strakker dan een enkele versterker.

Update 4 juli 2011: Siltech SQ-110 G5 Classic MK2 aangeschaft. De Cardas beviel niet in mijn set, de Siltech is meer neutraal.

Update 27 dec 2011: Marantz SA-KI Pearl binnen   pompom. Eindelijk een zwarte speler uit de laatste premium lijn.

Update 8 mei 2012: TV opgehangen aan de muur.

Update 29 mei 2012: Logitech Squeezebox Touch bestelt. Ook ik ga aan de streaming  8-) Bevalt prima, de tuner gaat binnenkort in de verkoop.

Update 2 juni 2012: Nordost Heimdall interlink via eBay gekocht. Deze gaat tussen de vv en de ev. De Nordost Frey gaat tussen de cd-speler en de vv.

Update 15 juli 2012: AKG K701 aangeschaft ter vervanging van mijn stokoude AKG K300.

Update 7 augustus 2012: de Densen set is vervangen en wel door een: Marantz PM-KI Pearl.  pompom

Update 26 augustus: Nordost Superflatline bi-wire luidsprekerkabel via eBay gekocht. Back to copper.

Update 28 augustus 2012: Logitech Squeezebox Radio besteld

Update 16 januari 2013: al bijna vijf (5!) maanden geen update!  :-o

Update 15 maart 2013: Van Den Hul The Rock Hybrib IC's aangeschaft. Mooie tegenhanger voor de Nordost Frey IC's.

Update 29 april 2013: Dynaudio Confidence C1's aangeschaft als vervanging van m'n Xanadu DS17E's. Hopelijk minder problemen met het laag in de huidige opstelling

Update 26 juli 2013: OCOS luidspreker kables aangeschaft.

Update 25 augustus 2013: Xanadu's zijn weer de hoofdluidsprekers geworden. Dynaudio's verkocht.

Update 23 december 2013: Mede8er 8MED800X3D/WP. Was het streamen via de UD5005 zat.

Update 19 november 2014: Nordost Frey Biwire luidspreker kabel

Update 10 december 2014: Sony KDL-50W828B. Oude TV kreeg kuren.

Update 6 januari 2015: Nordost QRT Qv2 AC Line Harmonizer. Eens kijken wat dit gaat doen in de set.

Update 26 januari 2015: Rittal 7-voudig stekkerblok.

Update 1 maart 2015: Sennheiser HD 25 ALUMINIUM besteld als vervanging van m'n Philips

Update 24 maart 2015: Eindelijk na de verhuizing alles op z'n plek gezet.

Update juni 2015: Luidsprekers krijgen groot onderhoud: nieuwe units en opnieuw spuiten.

Update maart 2017: ondertussen weer verhuisd. Set moet weer worden opgebouwd. Luidsprekerbehuizin gen krijgen nog wat TLC.

Update juli 2017: Set staat tijdelijk opgesteld op zolder. De zolder wordt nog ingedeeld in twee kamers.

Update augustus 2017: de DS-212+ is vervangen door een HP Microserver Gen8  pompom

Update november 2017: Focal Dimension soundbar met bijbehorende subwoofer besteld om TV geluid te verbeteren

Update januari 2018: Focal Dimension set is binnen en is top voor tv geluid

Update december 2018: oude platenspeler uit de mottenballen gehaald. Smaakt naar meer.

Update januari 2019: Thorens TD-166 gekocht als vervanger van de oude Philips. Die mag met pensioen aka de gemeentewerf.

Update februari 2019: a/v-meubel vervangen en gelijk alle HDMI en Ethernetkabels vervangen door AudioQuest kabels.

Update februari 2019: Hifiman Sundara hoofdtelefoon binnen gekregen. 

Update maart 2019: Chord Mojo 2 DAC/Headphone Amp binnen gekregen.

Update oktober 2019: Supra Silver LoRad netkabels en verdeelblok binnen gekregen.

Update april 2020: de set staat eindelijk weer en wel in m'n eigen mancave. Om de Mojo op de set aan te sluiten een AudioQuest Big Sur (Jack-RCA) gekocht.

Update april 2020: de Aries Mini uitgerust met een 2GB SSD. Alle muziek komt daar op voor de hoofdset.

Update juni 2020: een Chord Poly gekocht om van de Mojo een volwaardige streamer te maken. Top aankoop.

Historie:
Bronnen
Realistic SCT-28 Stereo Dual Cassette Deck (m'n eerste echte audio aankoop)
Dual CD-120
Philips CD-840
Arcam Alpha 5
TEAC V-5010
Philips SACD-1000  violent1  :no:
Marantz DV-8300
Marantz CD-16 LE  :kwijl:
Marantz ST-17B
Densen B-800 MKI tuner
Densen B-410 cd-speler
Sony KDL-46Z4500

Versterkers
Philips FA-156 violent1  :no:
JVC AX-Z911
Sugden AU-41 vv + ev
Densen B-200 voorversterker
Densen B-300XS eindversterker
Densen B-300XS eindversterker

Luidsprekers
Mission 761
Mission 751
Dynaudio C1
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2020, 22:11:13 door jowa »
Primaire set:
HPE Microserver Gen8 - Logitech LMS -  Auralic Aries Mini - Chord Poly/Mojo - Marantz SA-KI Pearl - Marantz PM-KI Pearl - Xanadu DS17E MK2 - Hifiman Sundara

AV set:
Chromecast Ultra/Audio - Marantz UD-5005 - Focal Dimension - Sony KDL-50W

Offline BernHardN

• Marantz Loony!
  • alleen een Marantz klinkt als een Marantz.........
Re: De set va JoWa
« Reactie #1 Gepost op: februari 12, 2009, 20:44:19 »
 :-o hele mooie set zo!
en welkom hier op het forum.
hoe ervaar je het geluit van SACD uit de 8300 tov cd uit de cd16?

Bernhard

Mexicaanse Hond

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 12, 2009, 21:01:07 »
Hé leuk, nog iemand met Xanadu DS-17 E's. Ben er er helemaal blij mee :lol: Bij mijn vorige gewone DS-17's kreeg ik MIT Terminator 4 biwire van het vorige baasje. Ik weet niet wat die kastjes precies doen, maar ik vind ze kunstmatig klinken. Ik vind mijn eenvoudige Linn K-20 veel natuurlijker klinken, maar dat is misschien wel heel persoonlijk.  :wink:
Misschien moet ik die Densens ook maar eens gaan uittsjekken. Combineert blijkbaar goed met Marantz CD-speler en Xanadu speakers.  :-)
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2009, 21:42:42 door Mexicaanse Hond »

Offline Bearke65

• Droomt Marantz
    • Inter-Media Internet & Communicatie
« Reactie #3 Gepost op: februari 12, 2009, 21:20:43 »
Mooie set! Ook leuk dat er iemand hier de combinatie Marantz CD en Densen versterking heeft.
Het vormt een snelle krachtige combinatie. Je zou eens over kunnen gaan op Siltech, dat gaat heel goed i.c.m. Densen. Ik ben langzaam maar zeker ook alles aan het vervangen.

Die Xanadu speakers zijn bijzonder muzikaal. Top.

Greetzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Offline MadVillain

• Marantzofiel!
« Reactie #4 Gepost op: februari 12, 2009, 22:39:38 »
Heel interessante set! Deze Densen versterker blijf ik mooi vinden qua uiterlijk. Jammer dat ze zo niet meer gemaakt worden.

En zie ik dat goed? Speakers staan op (natuurstenen)plateau's en die staan weer op masterbase onderleggers?

Offline jowa

• Donateur!
    • Mijn set
« Reactie #5 Gepost op: februari 12, 2009, 22:54:31 »
:-o hele mooie set zo!
en welkom hier op het forum.
hoe ervaar je het geluit van SACD uit de 8300 tov cd uit de cd16?

Bernhard

De DV-8300 is gedetailleerder in het hoog, de CD-16 is muzikaler en geeft meer emotie in de muziek
Primaire set:
HPE Microserver Gen8 - Logitech LMS -  Auralic Aries Mini - Chord Poly/Mojo - Marantz SA-KI Pearl - Marantz PM-KI Pearl - Xanadu DS17E MK2 - Hifiman Sundara

AV set:

Offline jowa

• Donateur!
    • Mijn set
« Reactie #6 Gepost op: februari 12, 2009, 23:00:31 »
Heel interessante set! Deze Densen versterker blijf ik mooi vinden qua uiterlijk. Jammer dat ze zo niet meer gemaakt worden.

En zie ik dat goed? Speakers staan op (natuurstenen)plateau's en die staan weer op masterbase onderleggers?

Wat je zit is de uitgang van de tube, ze staan op masterbase ter ontkoppeling van de vloer. Zit geen steen onder. Zoek nog wel een stabielere oplossing, de basis is nl redelijk smal.

De Densen ev wordt nog wel gemaakt, de ev heet nu B-320 om netjes in de rij van nieuwe type nummers te passen.
Ook de Denen doen aan marketing  8-)

Joost
Primaire set:

AV set:

Offline Maurice

• Global Moderator
  • Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • Because music matters!
    • Het Marantzforum!
« Reactie #7 Gepost op: februari 13, 2009, 20:55:01 »
"Danes don't lie"  notworthy

Mooie set, leuk om weer een Densen set te zien. Blijf hier toch nieuwsgierig naar  :kwijl:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Offline HiFi gek

• Marantzofiel!
« Reactie #8 Gepost op: februari 14, 2009, 12:06:13 »
Interesante set met die Densen versterkers .
Xanadu spreekt mij ook erg aan .

Groeten  EDWIN  B

Mexicaanse Hond

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 17, 2009, 07:46:51 »
Ik heb gelezen dat versterkers van Densen geen terugkoppeling hebben en daardoor sneller zijn. Wat houdt terugkoppeling in bij een versterker en wat zijn de voor-en nadelen van terugkoppeling.

* Mexicaanse hond associeert terugkoppeling meer met ongezouten kritiek.  nopompom *

Offline BernHardN

• Marantz Loony!
  • alleen een Marantz klinkt als een Marantz.........
« Reactie #10 Gepost op: februari 17, 2009, 11:36:24 »
Citaat van: Mexicaanse Hond
n terugkoppeling hebben en daardoor sneller zijn. Wat houdt terugkoppeling in bij een versterker en wat zijn de voor-en nadelen van terugkoppeling.

* Mexicaanse hond associeert terugkoppeling meer met ongezouten kritiek.  nopompom *

ik denk dat je hier geen terugkoppeling op krijgt  :-D
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2009, 17:17:37 door BernHardN »

Mexicaanse Hond

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: februari 17, 2009, 12:46:54 »
[quote author=Mexicaanse Hond n terugkoppeling hebben en daardoor sneller zijn. Wat houdt terugkoppeling in bij een versterker en wat zijn de voor-en nadelen van terugkoppeling.

ik denk dat je hier geen terugkoppeling op krijgt  :-D

Feedback is welcome, too.  :-P

Maar even zonder dollen: mijn belangstelling voor Densen is gewekt en er staan twee B-100's op Marktplaats. Las wel in een recensie dat het geluid naar voren kwam. Wat moet ik me daar nu weer bij voorstellen? Het snelle en dynamische spreekt me wel aan. Mijn Musical Fidelity A1 Final Edtition heeft een prachtig geluid, maar is een beetje langzaam en lui.
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2009, 13:17:35 door Mexicaanse Hond »

Offline jowa

• Donateur!
    • Mijn set
« Reactie #12 Gepost op: februari 17, 2009, 19:39:54 »
Voor de Densens heb ik een behoorlijk laid-back geluid gehad door de combinatie van Marantz met Sugden (Au-41 vv/ev) en de Xanadu's  :zzz:. Kon je echt heerlijk op wegdromen.

Na de overgang op de Densen vv/ev eerst geschrokken, dacht dat ik al het laag kwijt was. Dat was dus het te veel aan warmte van de Sugdens  byebye.

Nu al weer een tijd gewend aan de Densens, geluid is niet in-to-your-face, maar lekker neutraal, zoals een versterker hoort te zijn. Laag is zeker aanwezig, maar meer gecontroleerd.

Advies is om een versterker te nemen die plenty vermogen heeft en delicaat genoeg is in het hoog voor de Esotar tweeter van de DS-17E. In mijn ogen is de B-100 daar te licht voor.

Primaire set:

AV set:

Mexicaanse Hond

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: februari 17, 2009, 20:35:14 »
Advies is om een versterker te nemen die plenty vermogen heeft en delicaat genoeg is in het hoog voor de Esotar tweeter van de DS-17E. In mijn ogen is de B-100 daar te licht voor.
Dat van het delicate hoog snap ik, maar waarom plenty vermogen?

Offline jowa

• Donateur!
    • Mijn set
« Reactie #14 Gepost op: februari 17, 2009, 20:56:51 »
Ik heb gemerkt dat op Dynaudio gebaseerde luidsprekers graag een versterker hebben met genoeg vermogen bij acht en vier Ohm. Ze klinken absoluut niet slecht met een versterker met weinig vermogen, alleen het laag wordt strakker als je er een versterker met veel controle aanhang. En bas heb je zat met de DS-17E's  :yes:
Vandaar de Densens: goede controle in het laag en een schoon geluid.

Als je van Musical Fidelity houd (uiterlijk vind ik wat minder) is een A3 vv/ev ook aan te bevelen.
De MF A5 is ook zeer goed.

Als je van warm en engels  :zzz: houd en je kan ze vinden: Sugden AU-41 VV/EV of AU-51 VV/EV.
Doet nog steeds een beetje zeer dat ik ze heb weggedaan  :cry:.
Primaire set:

AV set: