(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drees62

Afgelopen kerstvakantie heb ik nuttig besteed. In een apart gedeelte van mijn woonkamer heb ik een homecinema gebouwd. Mijn plannen waren om een aparte stereogedeelte te creëren maar uiteindelijk is het een thuisbioscoopje geworden :-D

De set bestaat uit de volgende componenten:

AV Receiver: Marantz SR8001
Eindversterker: Audio Analogue Donizetti monoblokken
DVD-speler: Marantz DV6600
CD Speler: Marantz CD5001 OSE & Musical Fidelity V-DAC
Blu Ray speler: Panasonic DMP-BD60
Draaitafel: Technics SL-D303 & Musical Fidelity V-LPS

De luidsprekers zijn van Focal

Front: Focal 716W (Limited Edition)
Center: Focal CC70S
Rear: Focal SIB
Subwoofer: Focal SW700S

Dit heb ik nu gecombineerd met een full HD-beamer:

Sanyo PLV-Z700

Het scherm (muur, DIY) heeft een doorsnee van 110" (240 x 135) en is behandeld met High Contrast Projectieverf van Cinedream uit België.

Tevens nog de nodige bekabeling waarbij de fronts draaien met W&M LS-01 luidsprekerkabels.
Interlink tussen CD speler en MF V-DAC is een vd Hul Traxial Professional en V-DAC is weer verbonden middels een SoundRight (Xindak) interlink met de receiver. Tussen de DVD-speler en de receiver zit een Supra HDMI-kabel. Ook is de DVD-speler nog met de receiver verbonden middels een Oehlbach Blue Magic 5.1 interlink voor SACD en DVD-audio (7.1 input).
Tot slot kan ik ook (HD-) TV kijken op de beamer m.b.v. de Humax IRHD 5000C van Ziggo. Hier zit een W&M HDMI-kabel tussen. Ook de 15m. lange HDMI-kabel naar de beamer is geen rib uit mijn lijf geweest. De HQ-kabel van 5 tientjes voldoet prima!
Overigens zijn alle componenten (behalve de frontluidsprekers en de beamer) aangeschaft aan het eind van hun modelcyclus of tweedehands, vaak voor ongeveer de helft van de nieuwprijs). Op de manier blijft mijn hobby nog enigszins betaalbaar.  :lol:

Ik heb dus geprobeerd een veelzijdige audio/video ruimte te maken waarbij je alle mogelijkheden (zowel twee- als meerkanaals) van deze tijd kunt benutten:

- Blu Ray
- DVD video
- DVD-audio
- SACD
- CD
- (HD-) TV
- Radio
- LP's

Het klinkt in mijn oren zeer fraai. De combinatie Marantz/Focal (met de juiste bekabeling, o zo belangrijk) is voor mij nog steeds de juiste. Ik heb het binnen de door mij gestelde prijsklasse nog niet beter gevonden.
Mensen zijn bijvoorbeeld verrast hoe goed een CD klinkt in mijn configuratie. Het langdurig genieten, waarbij je de volumeknop steeds iets verder opendraait, blijft leuk.
Films en muziek DVD's klinken waanzinnig mooi, ook qua surround blijft de 800x-serie een pareltje.
Uiteraard kan het beter maar in deze combinatie heb ik voor mij "the best of both worlds" gevonden. Wel ga ik nog wat experimenteren met de acoustiek, hierbij valt m.i. nog wel wat winst te behalen. Tevens zullen de (meeste) kabels nog worden weggewerkt.

Groeten,
André


Update:
Sinds 5 mei 2009 heb ik mijn frontspeakers vervangen door de Focal 716W. Een special, limited edition, van de veel verkochte 716/816 Chorus serie. De componenten zijn voor een deel van hetzelfde materiaal als de (duurdere) Elektra serie van Focal.
Zie verder het Focal-eigenaren topic.

Update 8-2-2010:
Vanaf vandaag staan er 2 Audio Analogue Donizetti monoblokken in mijn set, die nu is opgesteld in een Flexy Table rack.



BernHardN

mooie set.
ervaar je ook verschil in SACD tov CD?

bramdg

 hello

WOEHOE dat is nog eens een opstelling om naar een film te kijken zo met bioscoopzetels  :-D

HEEL MOOI !!!!!!

heel leuk te horen dat je set ook erg goed klinkt bij gewone stereo weergave  pompom

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marvin

het HT geweld komt steeds meer los heb ik in de gaten, er zijn hoopjes mensen die terug gaan naar stereo.
maar de HT uitbreiden tot zoiets als dit vind ik toch de betere (coolere) keuze..!

ziet er strak uit...!!

bramdg

Zoals je zegt marvin.  :-D

Als je een HT wil is zoiets  :roll: wie heeft dan nog de Bioscoop nodig  :? Nobody !
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Vlearmoes

Citaat van: marvin op februari 09, 2009, 13:57:58
het HT geweld komt steeds meer los heb ik in de gaten, er zijn hoopjes mensen die terug gaan naar stereo.
maar de HT uitbreiden tot zoiets als dit vind ik toch de betere (coolere) keuze..!

ziet er strak uit...!!

stupid


(maar waar laat je de visite zitten?)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

bij mij staat er een driezit-bank in de sweetspot, ruimte voor bios stoelen heb ik hier niet.
dat maakt het wel helemaal af, die stoelen...

hier een leuke link naar een paar simpele Tannoy inbouw speakers, tja...
baas boven baas blijven we houden...  frusty


http://www.youtube.com/watch?v=C6pLEkE4Z2A

drees62

#7
Citaat van: Vlearmoes op februari 09, 2009, 14:39:28
stupid


(maar waar laat je de visite zitten?)

Visite kan een filmpje (mee-) kijken, haha. Maar als ze dat niet willen heb ik nog een ander gedeelte in mijn woonkamer waar een 3-zits bank staat en 2 losse fauteuils. Daar is ook de Samsung TV moederziel alleen (voorlopig?) achtergebleven :-(
De bioscoopstoelen komen overigens uit de voormalige bioscoop Alhambra in Enschede dat zo'n 1,5 jaar geleden de deuren moest sluiten. Afgelopen november is de kleine zaal leeg gehaald en heb ik er 4 op de kop kunnen tikken. Stoelen waren op dat moment slechts een goed jaar gebruikt (interieur was recent nog vernieuwd) en blijven dus in Enschede!
En met bijv. voetbal zetten we de bank er nog voor en kunnen we met een man of 8 tegelijk kijken, errug gaaf!!
Maar met z'n tweeën gaat ook prima!! (Love-Seat  hello pompom)

Vorige week nog naar de postersale van Cinestar geweest, er komen nog bioscoopposters te hangen (Dark Knight en Death Race gescoord  :-))

Stadium III

Mooie opstelling zo weer een mooie HT
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

HiFi gek

Leuk om te zien dat jij ook Focal boxen hebt .

                                                                                                                                           Schitterend trouwens die HT opstelling .



Groeten  EDWIN  B

Totofan

Hele mooi HT opstelling, en erg grappig zo die bioscoop stoelen
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

WimPeu

Mooi gedaan zo, die stoelen krijg ik er bij mij thuis niet door gedrukt. (WAF) :-D Wordt het geen tijd voor een dedicated HT kamer???
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pg


minguel

Dat is nog eens er goed voor zitten. Ook hier krijg ik dit niet door de WAF.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750