Terrazzo sub

Gestart door PM95, oktober 04, 2005, 21:31:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Terrazzo sub van beton :roll:

Ja mensen deze staat hier nu te spelen als een tierelier :twisted: .
Deze heb ik vandaag aangeschaft,deze was tot voor kort passief met 2x21cm Vifa woofers in een bandpass behuizing,ik heb deze nu aktief aangestuurt met een Hypex HS200.
Het ding weegt ruim 90kg!!!

Zijn er nog meer mensen bekend met het Terrazzo fenomeen?

In ieder geval zijn ze made in Holland (Oss) :D

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Company profile TERRAZZO ART FIDELITY (TAF)

TAF is in 1988 opgericht door ontwerper/eigenaar Koos J. Schenk. De doelstelling van TAF is om, ongeacht de prijsklasse, aantoonbaar betere zo niet de beste luidsprekers te produceren. Om deze doelstelling te bereiken, en daarmee de schakel tussen ?muziekmaker? en 'toehoorder' te minimaliseren dan wel onhoorbaar te maken, is om deze reden dan ook structureel gewerkt aan het elimineren van alle zwakke schakels in luidsprekersystemen. Daarom produceert TAF uitsluitend monoliet polycreter kasten. Dit is een eigen ontwikkeling van TAF waardoor alle ongewenste resonanties en trillingen ge?limineerd worden (zie overdruk bij naslagwerk: ?de betonnen luidspreker?, gepubliceerd in de Elektuur 1990). De kast-(lees luidspreker)ontwerpen, de toegepaste hardwired filterelectronica alswel de toegepaste speakerunits (dus het totale luidsprekerconcept) zijn aantoonbaar van het allerhoogste kwaliteitsniveau. Zo zijn er in het kastontwerp g??n parallellopende wanden en geen terugkomende afmetingen. En dit alles monoliet, dus zonder lijmverbindingen. De meest recente ontwikkeling van TAF is EBS, wat staat voor Extreme Bass Support. Deze ontwikkeling wordt nu al door velen gezien als het meest revolutionaire luidsprekerontwerpprincipe van de laatste jaren (zie ?EBS maakt ?t verschil? bij het onderdeel 'produkten').
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco



Ik bied hem tevens te koop aan,zonder de Hypex :wink:

Zon SS 23W lijkt mij ook wel wat voor een diy projektje :D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: PM95

Ik bied hem tevens te koop aan,zonder de Hypex :wink:

Zon SS 23W lijkt mij ook wel wat voor een diy projektje :D
Hahaha, hij is ook wel lelijk ja ;)

Ach, DIY project kun je al starten, alle onderdelen heb je al (tijdelijk) liggen!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Muziekfreak

Is oud topic maar toch better late then never.
Ik ben bij Koos geweest, een ontzettend aardige man met een passie voor betonnen speakers. Ik ga er binnekort nog een keer heen om een verslag van temaken. Meeste mensen vinden hem maar een boer, maarja vooroordelen staat vort vrij op foras.

Ik kan je gerust een keer aanraden daar een keer heen tegaan. Je kijkt je ogen uit wat een componenten die man gebruikt  notworthy