De vintage set van Paul

Gestart door Paul, februari 01, 2009, 13:05:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Bij Rene klonk de geïntegreerde Rotel toch heel anders dan zijn brute buizenversterker 🤔
Zelfde speakers, zelfde ruimte, zelfde software.

Citaat van: Paul op januari 31, 2020, 20:42:07
Als buizen liefhebber is hier al wat de revue gepasseerd,van kleine tot middelgrote versterkers.
3 watt daar kon ik met de Klipschen de woonkamer wel mee vullen.
De Klipschen hebben hoorn tweeters absoluut geen vergelijk met de JM Lab monitoren.
Met 4x KT120 levert deze 2x 100 watt @ 8 ohm.
Een enorme reserve maar vergeet niet dat dit Amerikaans ontwerp nieuw bijna 2600 US dollar kost.
Vergelijk het maar met een kleine stadsauto en een dure middenklasser, ze doen het zelfde maar bij de één gaat het makkelijker.
Dat gevoel heb ik nu ook met deze versterker.
Kan ook het gevoel zijn of tussen de oren zitten omdat en daar gaan we weer ...... iedere correct ontworpen versterker het zelfde doet.

Paul

Weer eens een andere samenstelling in set 2.

De Marantz 1070 als pre en 4x KT88 als eind, daarnaast nog ruimte voor het vinyl de Philips CD502 speler met bewezen specificaties eigenlijk een appel en ei aankoop via mp,en internet radio en spotify via de black box.

Foto,s speken voor zich, voor mij een budget set zonder poespas.






















Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Vandaag weer de vintage Marantzen laten spelen, nu met een andere draaitafel in de set vinyl blijft me boeien.
En je hebt echt geen 100 watt vermogen nodig, de kleintjes kunnen goed mee.











Voor de rest niet veel veranderd en gezond blijven.  :wink:


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm

Leuk!
Veel plezier met vinyl.

Paul

Citaat van: jrm op juli 10, 2020, 14:14:28
Leuk!
Veel plezier met vinyl.
Dank je wat dat aangaat ben ik van het stenen tijdperk.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm

Juist weer modern  :schater:

Vinyl groeit en groeit. De persfabriek in de Waarderpolder, Haarlem maakt overuren.

Paul

Via een ex forumlid een Marantz CD-80 recent in de set + de PS Audio dac weer op z,n oude plek, de Teac dac nu op de reservebank.
De ruimte op de Quad 44 blijft vrij voor een eventuele FM4 tuner mocht deze ooit voorbij komen.  ::)





Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

NB

Heel mooie speler :yes:
De rest van de set ook.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op juli 19, 2020, 17:00:22
Mooie PS Audio  notworthy

Komt nog uit een Baarns audio kot als mijn geheugen klopt.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op juli 19, 2020, 17:30:26
Komt nog uit een Baarns audio kot als mijn geheugen klopt.  :-D

Ja klopt blijft een mooie DAC
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Beste Paul, wanneer zet jij die oude meuk eens bij het grof vuil, en koop jij eens nieuw spul, net zoals jouw vrienden op dat zotte Marantzforum? Groetjes van je vriendin.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op juli 20, 2020, 14:48:52
Beste Paul, wanneer zet jij die oude meuk eens bij het grof vuil, en koop jij eens nieuw spul, net zoals jouw vrienden op dat zotte Marantzforum? Groetjes van je vriendin.
Dag Cor,
Wist niet dat je inmiddels klaar was met je transformatie, tja die ouwe meuk is degelijk gebouwd wilt niet kapot dus nog ff wachten.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site