De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik heb ook maar meteen van die nakamichi banaanstekkers besteld ,dit omdat ik vaak van luidsprekers wissel en/of zo nodig weer wat mot veranderen .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Audiophylia Nervosa

Citaat van: TurboMarco op november 15, 2017, 10:00:24
Ik heb ook maar meteen van die nakamichi banaanstekkers besteld ,dit omdat ik vaak van luidsprekers wissel en/of zo nodig weer wat mot veranderen .



Dat motten is dwangmatig en dan zit genoegdoening al in de kleine dingen, ik ken het. Bij mij was het de tweeter switch en dan komt er weer even een opleving.

Goede stekers overigens, heb ik ook in gebruik naast de WBT.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

TurboMarco

De fronts van mij hebben imitatie wbt's en de scanspeaks hebben originele wbt's , beiden functioneren overigens even goed hoor .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Ik heb de holle nakamichi die hebben ook een fijne strakke pasvorm.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

Vandaag een setje tweeters opgehaald voor een diy project .

Mijn jongste zoon wil ook wel een paar grotere speakers hebben ,en ik heb toch nog een set 12" Beyma's reserve liggen ,dus was de zoektocht naar hoogrendement tweeters in een rap tempo begonnen .



In feite zijn dit zo goed als dezelfde uitvoering maar dan met een andere naam .

Die ik nu heb zijn de Vifa H26TG-05-06 .
http://loudspeakerfreaks.com/datasheets/scanspeak/h2606-920000.pdf
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Nu nog effe een kastje 'knutselen', units erin en gaan met die banaan...  :-D
Weer een mooi project Marco, wordt je zoon helemaal blij van  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin


Samro

Ik zie deze reactie nu pas, maar ook ik vind dit de betere banaanpluggen omdat deze mooi strak zitten. Wel heb ik ontdekt dat je de alluminiĆ¼m hulzen beter kunt verwijderen, en dit een betere opener klank weergave geeft!
Citaat van: sjoek op november 15, 2017, 12:35:06
Ik heb de holle nakamichi die hebben ook een fijne strakke pasvorm.

xander32


Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Zep

Marco, koop gelijk wat tweeters bij.....XTZ stopt er gewoon 6 in  :-D

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

Het word dan wel iets voor de koude wintermaanden wanneer ik de feestdagen achter de rug heb .

En misschien dat ik voor de gelegenheid dan ook een buizenversterker koop  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)