De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: mountainbiker op oktober 19, 2023, 23:39:29Kwam ik gisteren tegen.
https://youtu.be/FddClzNLO4Q?feature=shared
Die S.M.S.L  met Infineon versterkers zijn echt de moeite waard, het kost relatief geen drol maar heeft heel veel plezier te bieden en je kan er vrijwel iedere speaker moeiteloos mee aansturen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik heb hier mensen die serieus met A/V bezig zijn over de vloer gehad die met veel ongeloof aan het kijken waren waar het geluid vandaan komt, en als ik vertel dat de versterker zo'n tiny class D versterkertje is die het werk verricht dan zitten ze mij heel appelig aan te kijken :schater:
 
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

#1802

Op deze foto amper te zien, een Topping dac/amp van het formaat 10x niks die moeiteloos en op een redelijk hoog volume de Vector's aanstuurt

https://youtu.be/jemvuUU_knA?si=_p89pcUi1bjOID6G
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Wil ik ook nog wel eens mee gaan experimenten, want met 5 van die A/B versterkers wordt de kast wel erg warm.
Heb me een tijdje afgevraagd waarom de planten aan de linkerkant steeds dood gingen.  :schater:
Eerst wat kleine beeld verbeteringen doorvoeren, dan kijk ik later wel weer naar de versterking.

TurboMarco

Ik heb sinds vandaag mijn jaren 80 setje compleet met een Luxman L200 versterker en T404l tuner aangesloten op MB Quart 280 speakers die ik overigens vroeger ook had.

Er is nog geen kraakje te vinden en de Lux set komt van de 1e eigenaar met doos/boekjes  HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik kan niet anders concluderen dat er in 40 jaar tijd niet veel veranderd is op stereo gebied.

Ik ben vooral naar muziek uit de tachtiger jaren aan het beluisteren, en hey wat klinkt dat toch lekker  pompom

Goed de MB's kleuren wat warm en het laag gaat niet echt diep, het hoog is kristal helder zonder enige scherpte, nu weet ik weer waarom ik vroeger voor deze speakers ben gevallen (nieuw gekocht bij Hobo)  :-)

Nu op zoek naar een passende Luxman cd spelert ..
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Nostra


TurboMarco

Na een tijdje met een 3D subwoofer set-up gespeeld te hebben ben ik verrast hoeveel (sub)laag er naar de center en rear speakers gaat, en dan niet alleen bij films maar ook met muziek.
Het heeft mij dan ook doen besluiten om voor de center nog een REL erbij te zoeken, en dan het liefst een T7x om deze te matchen met de T9x die op de fronts+lfe zijn kunsten vertoond.

Aleen die 2e hands prijzen daarvoor  frusty
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

RHK

 :gp:
 Deze is ook aardig.

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

mountainbiker

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

TurboMarco

De MB 390 is het grotere broertje van de 280 met als extra een middentoon speaker, woofer en tweeter is dacht ik het zelfde.

Vroeger tot voor zo'n 20 jaar geleden kwam ik vaak in de duitse audiozaken waar ze MB Quart en ook Canton verkochten, ik vond de nieuwe series wel minder hoor en de verkopers trouwens ook :wink:
De eerste series waren gebouwd als een Tiger tank, en daarmee bedoel ik echt alles van drivers tot kasten.

De MB 280 kocht ik in 1984-1985 nieuw bij Hobo voor 999,- guldens en in die prijsklasse hadden ze veel staan van Elac tot JMR , en toch ging ik zonder enige twijfel voor de MB's  hello

En heb ik ze weer  HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mountainbiker

Citaat van: TurboMarco op januari 10, 2024, 21:51:46De MB 390 is het grotere broertje van de 280 met als extra een middentoon speaker, woofer en tweeter is dacht ik het zelfde.

Vroeger tot voor zo'n 20 jaar geleden kwam ik vaak in de duitse audiozaken waar ze MB Quart en ook Canton verkochten, ik vond de nieuwe series wel minder hoor en de verkopers trouwens ook :wink:
De eerste series waren gebouwd als een Tiger tank, en daarmee bedoel ik echt alles van drivers tot kasten.

De MB 280 kocht ik in 1984-1985 nieuw bij Hobo voor 999,- guldens en in die prijsklasse hadden ze veel staan van Elac tot JMR , en toch ging ik zonder enige twijfel voor de MB's  hello

En heb ik ze weer  HB
De woofer van  de 390 is een 10 inch. Die van de 280 volgens mij een 8 inch.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Nostra

Citaat van: TurboMarco op januari 10, 2024, 21:51:46De MB 390 is het grotere broertje van de 280 met als extra een middentoon speaker, woofer en tweeter is dacht ik het zelfde.

Vroeger tot voor zo'n 20 jaar geleden kwam ik vaak in de duitse audiozaken waar ze MB Quart en ook Canton verkochten, ik vond de nieuwe series wel minder hoor en de verkopers trouwens ook :wink:
De eerste series waren gebouwd als een Tiger tank, en daarmee bedoel ik echt alles van drivers tot kasten.

De MB 280 kocht ik in 1984-1985 nieuw bij Hobo voor 999,- guldens en in die prijsklasse hadden ze veel staan van Elac tot JMR , en toch ging ik zonder enige twijfel voor de MB's  hello

En heb ik ze weer  HB

:gp:

altijd leuk als je zo een herinneringen kan ophalen Marco  HB

TurboMarco

Citaat van: mountainbiker op januari 10, 2024, 22:27:08De woofer van  de 390 is een 10 inch. Die van de 280 volgens mij een 8 inch.
Klopt wat je zegt, my bad
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)