De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik heb nu de Argon audio stream2 mk2 bijna een dag in huis en ben er nu al zeer content mee.
Verwacht niet teveel van het display vanwege de kleine afmeting zodat deze enkel nut heeft op een afstand van zeg maar 2 meter.
Het apparaatje werkt rete snel zonder (tot nu toe) haperingen. Ik heb deze meteen via een optische kabel aangesloten aangezien ik op de Primare nog wat inputs vrij heb , dus over de interne dac kan ik niets zeggen.
De meegeleverde afstandsbediening werkt accuraat en wanneer je een radiostation gevonden heb die je leuk vind is het 1x drukken op preset en het gewenste getal en klaar is kees.
Zet je het apparaat uit blijft het display branden en geeft het de tijd+datum aan.
Met het inschakelen ga je terug waar je voor het laatst gebleven bent.

Ja dit vind ik een erg fijn ding en de prijs van 159,- is hij dubbel en dwars waard  :yes:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

mooi verslag ziet er ook uit als een mooi apparaatje. Veel luisterplezier er van.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

NB

Lijkt me een fijne streamer. Zou ook voor zoiets gaan, als ik mij ooit op het streaming pad ga begeven.
Goede prijs kwaliteit verhouding, lijkt me.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

RHK

Mooi apparaat! En zeker betaalbaar. Zag op internet dat voor 40 Euro meer er nog een MK3 is. Zo te zien biedt dat alleen Bluetooth en DAB radio extra.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

JohnWx

Heb een usb dac van Argon, zeer heel erg betaalbaar voor wat je krijgt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

De chromecast blijft absoluut the biggest bang for the buck ,maar deze zijn nieuw niet te krijgen en terwijl de chromecast 2e hands veel meer kost dan dat hij nieuw was ging ik op zoek naar een alternatief met wat extra's .

Een schermpje en afstandsbediening vind ik een meerwaarde hebben. De Stream3M van Argon die 40,- meer kost omdat deze  DAB/FM heeft + een bekabelde verbinding is voor mij geen meerwaarde.

Het grootste voordeel van de optische kabel vind ik het minimalisme ,want of je nu twee draadjes heb hebt of één  :lol: + dat de optische kabels doorgaans langer zijn dan de rca.

De Argon audio stream is voor mensen die gebruik maken van Spotify connect en ook nog eens graag naar internet radio luisteren zonder al teveel poespas met veel gebruikersgemak tegen een schappelijke prijs.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Maurice op december 10, 2020, 12:34:26
Ik kan inmiddels uit eigen ervaring melden dat de dinas speakers zeer volwassen klinken als je er een goede pre en dac/bron op aansluit!

De Rotel RC995 is en blijft een hele goede pre ,de gebruikte bron is de chromecast die beschikt over een prima dac.
Kom nog maar eens luisteren wanneer de dinas op stands staan i.p.v een boekenkast opstelling.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Nou een andere woning een gewijzigde set-up, wat gebleven is de Primare versterker, Onkyo BD speler, de Vector 0 speakers en zo ook de Scan Speak Opus met als streamer de Argon audio.
De REL t9x had ik al vrijwel meteen in huis gehaald en nadat ik getriggerd werd door een 3D sub config ben ik zelf maar weer aan de slag gegaan met het bouwen van een sub voor de center kanaal en de rear kanalen, en dat is gelukt 8-)
Voor de center is er een 8 inch Velocity i.c.m een 10 inch radiator van Seas driver gebruikt, de versterker daarvoor is een Hypex HS200 plate-amp die ik in het meubel gebouwd heb vanwege de flexibiliteit en om de sub behuizing zo compact mogelijk te houden, ook heb ik de zaag in het meubel gezet om die sub daar kwijt te kunnen en dan staat die mooi onder de center.
Over de center gesproken, deze is sinds vandaag een Definitive Technology CS9040C.

De sub voor de rear kanalen is een 12 inch Beyma met een 12 inch Dayton audio radiator versterkt door een Hypex FA251 Ncore plate-amp.

Gevolg van dit alles is een ongekende laagweergave die totaal niet te lokaliseren valt en eigenlijk pas opvalt wanneer je de sub's één voor één uit zet, dan weet je wat je mist.

De center van Def Tech is heerlijk open en neutraal waarbij dialogen heel echt klinken, althans voor zover dat mogelijk is  :wink:
De center word gepromoot als zijnde een full-range center met een bereik van 50 Hz - 22 kHz ,al zal dat laagste punt eerder naar schatting 65-6db zijn, maar goed daarom staat daar een sub voor.

Foto's moet ik nog wel een keer uploaden want voorlopig ga ik mijn vrije tijd goed benutten met het beluisteren.

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

RHK

Ik heb jaren met 1 sub gespeeld, totdat ik een tip kreeg dat 2 subs een verbetering zou zijn in de HT surround opstelling. Sinds dat ik er 2 heb, hou ik het zo, het laag is overal en is dus een verbetering.  Jij doet er 3, wat dus nog meer laag geeft, gaaf!
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

JohnWx

Citaat van: RHK op oktober 14, 2023, 07:26:55Ik heb jaren met 1 sub gespeeld, totdat ik een tip kreeg dat 2 subs een verbetering zou zijn in de HT surround opstelling. Sinds dat ik er 2 heb, hou ik het zo, het laag is overal en is dus een verbetering.  Jij doet er 3, wat dus nog meer laag geeft, gaaf!

is het meer laag of breder ?

je kan tot zoveel hertz

of moet ik lezen voller


Gr John

no subman
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

In ons vorige huis had ik een 15 inch sub die veel dieper ging dan wat ik nu heb staan en om naar kleiner te gaan was een bewuste keuze want lager dan 25 Hz bevat in het geval van mijn bronkeuze toch niet veel meer, dus lager in Hz is met 3 subs geen sprake van.

De verbetering zit in de overname frequenties, omdat alle speakers op large en full-range staan ingesteld worden de subs zo ingesteld dat ze enkel aanvullen tot de natuurlijke roll-off van de surround speakers.

De REL word ingezet tot 35 Hz (27 Hz -6db) want de Vector's gaan vanzelf al heel diep met elk een 15 inch bass speaker, de Scan Speak's beginnen af te vallen rond 50 Hz dus de 12 inch Beyma sub wat in feite dezelfde driver is als die in de Vector zit maar dan een maatje kleiner word gefilterd tot 47 Hz en gaat dan ook niet dieper dan 25 Hz.

De center sub heeft een roll-off van 30 Hz -6db en staat ingesteld op 65 Hz.

Dus in het geval van lager dan 27 Hz is niet meer zo boeiend, wat het wel bijzonder maakt is bijvoorbeeld Toto live waarbij alles op de center gemixt is en de front/rear kanalen de effecten weergeven nu een homogeen geluidsbeeld neergezet word.
Van de rear sub die laat het effect goed horen bij Roger Waters producties en in het geval van de film Midway denk je middenin de bombardementen te zitten, aldus mijn vrouw die een verdieping hoger zit  :-D  Ik kan hier wel een hoop over schrijven maar je zou het gewoon mee moeten maken.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

RHK

Citaat van: JohnDavids op oktober 14, 2023, 09:23:23is het meer laag of breder ?

je kan tot zoveel hertz

of moet ik lezen voller


Gr John

no subman

Voller is inderdaad de beste woordkeuze, een ware surroundbubble met het laag overal vullend.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

RHK

#1782
Citaat van: TurboMarco op oktober 14, 2023, 10:00:28In ons vorige huis had ik een 15 inch sub die veel dieper ging dan wat ik nu heb staan en om naar kleiner te gaan was een bewuste keuze want lager dan 25 Hz bevat in het geval van mijn bronkeuze toch niet veel meer, dus lager in Hz is met 3 subs geen sprake van.

De verbetering zit in de overname frequenties, omdat alle speakers op large en full-range staan ingesteld worden de subs zo ingesteld dat ze enkel aanvullen tot de natuurlijke roll-off van de surround speakers.

De REL word ingezet tot 35 Hz (27 Hz -6db) want de Vector's gaan vanzelf al heel diep met elk een 15 inch bass speaker, de Scan Speak's beginnen af te vallen rond 50 Hz dus de 12 inch Beyma sub wat in feite dezelfde driver is als die in de Vector zit maar dan een maatje kleiner word gefilterd tot 47 Hz en gaat dan ook niet dieper dan 25 Hz.

De center sub heeft een roll-off van 30 Hz -6db en staat ingesteld op 65 Hz.

Dus in het geval van lager dan 27 Hz is niet meer zo boeiend, wat het wel bijzonder maakt is bijvoorbeeld Toto live waarbij alles op de center gemixt is en de front/rear kanalen de effecten weergeven nu een homogeen geluidsbeeld neergezet word.
Van de rear sub die laat het effect goed horen bij Roger Waters producties en in het geval van de film Midway denk je middenin de bombardementen te zitten, aldus mijn vrouw die een verdieping hoger zit  :-D  Ik kan hier wel een hoop over schrijven maar je zou het gewoon mee moeten maken.

En zo is het, ik heb al mijn speakers vanwege hun range ook op large staan en de subs nemen daaronder het laag over. En voor de rest: ik heb ook nog wel realief in speakers oude meuk staan. Geluid? Geweldig.  :gp:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

TurboMarco



De 2x12 inch sub



center + sub



Citeerik heb ook nog wel realief in speakers oude meuk staan. Geluid? Geweldig

Ouder dan mijn speakers? ,de Vector en de Opus komen uit 1984 en de Primare 2003
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)