De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MadVillain

en de reden dat je ze hebt weggedaan is 10 op de schaal van richter bij de buren?

TurboMarco

nee ik wou met mn stomme kop weer eens wat anders  :eerie:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jowa

Schitterende set met hele mooie luidsprekers  notworthy.
Die Denon is en blijft een pracht van een cd-speler.

Wat staat er op je luidsprekers? Zijn dat waxinelichtjes?
Voordeel van de DS-17E's is dat daar gelukkig geen plek voor is  :-D.

MadVillain

Dat zijn toch geen waxinelichtjes. Dat zijn klankverbeteraars!  :lol:


Heel mooie speakers. Als ik ooit eens een upgrade overweeg dan zijn het denk ik zelfbouwspeakers met Seas drivers. Ik heb een van de hogere series gehoord in zelfbouw speakers en die konken echt heel goed:

dat zijn deze drivers:


TurboMarco

Citaat van: jowa op maart 29, 2009, 16:44:20

Wat staat er op je luidsprekers? Zijn dat waxinelichtjes?

jep dat zijn waxinelichtjes ,dat zorg voor een verlichte sound  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: MadVillain op maart 29, 2009, 16:49:46
Dat zijn toch geen waxinelichtjes. Dat zijn klankverbeteraars!  :lol:


Heel mooie speakers. Als ik ooit eens een upgrade overweeg dan zijn het denk ik zelfbouwspeakers met Seas drivers. Ik heb een van de hogere series gehoord in zelfbouw speakers en die konken echt heel goed:

dat zijn deze drivers:


oei! allemaal excel drivers  notworthy
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

MadVillain

Citaat van: Marco op maart 29, 2009, 16:57:35
oei! allemaal excel drivers  notworthy

Check maar eens O.L.S: http://ols-audio.nl/?p=ols_corporate

Als het goed is maken hun ook de speakers voor Kharma.

TurboMarco

#22
Citaat van: MadVillain op maart 29, 2009, 17:19:34
Check maar eens O.L.S: http://ols-audio.nl/?p=ols_corporate

Als het goed is maken hun ook de speakers voor Kharma.
klopt,de huidige toplijn is de kharma Grand Exquisite,daar word dan weer gebruik gemaakt van Thiel drivers ,ontwerper Charles van Oosterum hangt daar dan ook een prijskaartje aan van een slordige 200.000  :-o
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Lapti

Citaat van: Marco op maart 29, 2009, 17:25:05
klopt,de huidige toplijn is de kharma Grand Exquisite,daar word dan weer gebruik gemaakt van Thiel drivers ,ontwerper Charles van Oosterum hangt daar dan ook een prijskaartje aan van een slordige 200.000  :-o

Ja dat gaat echt nergens meer over als je het aan mij vraagt, dat doe je alleen als je echt geen raad meer weet met je geld en je al in een kasteel van een paar miljoen woont.
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Marantz 81

das een mooie set zeg  :-) met name de front speakers kleurstelling en drivers ervan :kwijl:

TurboMarco

update,

De Magnat Transpuls luidsprekers hebben in de woonkamer een vaste stek gekregen,de EX-4 staan werkeloos op zolder waar ik bezig ben om een luister kamer van te maken.



De center speaker is nog een DLS maar word tzt vervangen voor een zelfbouw geval.

De rears zijn BNS 382 en die heb ik ook wat opgeknapt,ze zagen er niet meer uit en de zwarte lak was afgebladderd van het o zo mooie fineer  :-\ ,dus heb ik het fineer weer in originele staat terug gebracht.

bronnen zijn een Marantz CD75 ,en een Sony BDP-S350.

De versterking geschied via een Onkyo TX-SR604E


TV kijken gaat via een Sharp 107 cm lcd scherm  :D

Foto's volgen asap
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ze staan weer beneden ,mijn vrouw heeft er toch ook veel schik van,de Onkyo heeft er toch heel wat meer moeite mee dan met de transpuls die een rendement hebben van 93db tegen 83db vd EX4 ,maar daarvoor ga ik de Sony gebruiken,de Onkyo is dan puur voor HT.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

#27
De set in de woonkamer ziet er nu als volgt uit:

Stereo:
Sony TA-F770es integrated amp.
Marantz CD10 cd speler.
Monster Powerline ls kabel.
Real Cable interlink.

Het kan zijn dat ik nog wat andere ls kabels uitprobeer ,de taralabs kabel zijn verschrikkelijk stug en mede doordat de flinke Sony maar net in de kast past komt de Taralabs kabel niet lekker in de aansluitingen van de amp te zitten,een kortsluiting was het gevolg  HLP .....gelukkig heeft de Sony een protect  :-)

HT:
Onkyo TX-SR604 receiver.
Sony BDP-S350 br speler.
Rotel RDV995 dvd speler.
kabels: Profigold,Vivanco HDMI ,Monster ls kabel.

De main speakers zijn de Seas EX4 .
Rears (tijdelijk) Vector 2 ,center DLS R-55



edit: voor mij geen stugge  puke rotkabel meer,de Real Cable is ook al zo verrekte stug,als je alles netjes in de kast wil hebben dan loopt ook die kabel te etteren .....hup mijn eigen DIY kabels er tussen....en dat lucht enorm op.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Van kortsluiting was dus geen sprake,ik weet nog niet wat het probleem is maar daar kom ik wel achter,de Sony staat iig weer te spelen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Citaat van: Marco op april 19, 2010, 11:06:49
De set in de woonkamer ziet er nu als volgt uit:

Stereo:
Sony TA-F770es integrated amp.
Marantz CD10 cd speler.
Monster Powerline ls kabel.
Real Cable interlink.

Het kan zijn dat ik nog wat andere ls kabels uitprobeer ,de taralabs kabel zijn verschrikkelijk stug en mede doordat de flinke Sony maar net in de kast past komt de Taralabs kabel niet lekker in de aansluitingen van de amp te zitten,een kortsluiting was het gevolg  HLP .....gelukkig heeft de Sony een protect  :-)

HT:
Onkyo TX-SR604 receiver.
Sony BDP-S350 br speler.
Rotel RDV995 dvd speler.
kabels: Profigold,Vivanco HDMI ,Monster ls kabel.

De main speakers zijn de Seas EX4 .
Rears (tijdelijk) Vector 2 ,center DLS R-55



edit: voor mij geen stugge  puke rotkabel meer,de Real Cable is ook al zo verrekte stug,als je alles netjes in de kast wil hebben dan loopt ook die kabel te etteren .....hup mijn eigen DIY kabels er tussen....en dat lucht enorm op.








Yep kan idd knap lastig zijn die stugge kabels :yes: nopompom.

wat heb jij nu als DIY kabels als ik vragen mag?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun