De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

NB

Citaat van: TurboMarco op september 03, 2018, 12:14:17
De buitenmaten zijn ook al bekend .

Hoogte : 59 cm .
Breedte : 52 cm .
diepte : 72 cm  :-o .

Inhoud : 135 Liter .

Wat nog te doen ,
Plamuren ,schuren,frezen, Warnex aanbrengen met gladde roller ,daarna de laatste laag met structuur roller .
En aan de onderzijde komen teflon voetjes om het gevaarte nog te kunnen verschuiven .

Foto's volgen wanneer hij helemaal klaar is .

Flinke afmetingen.  :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

TurboMarco

#1441
De behuizing is idd erg groot ,dat was ook een bewuste keuze aangezien dit de ideale inhoud voor de woofer is .
Een kleinere inhoud kan wel ,maar dan moet je een veel zwaardere versterker nemen om flink te kunnen ,en moeten boosten @ 30 Hz en lager ,voordat je het weet ben je dan ca 500 Watt verder .

Nu i.c.m de Hypex DS 2.0 175 Watt rms @ 4 Ohm kan deze subsysteem 24 Hz -3db halen zonder boost ,16 Hz is ook mogelijk ,echter met -20db .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Heb voor mijn pc ook maar een upgrade gedaan van een Ryzen R5 1600x 6c/12t cpu naar een Ryzen R7 1700x 8c/16t cpu .

https://valid.x86.fr/fapa4v

Uiteraard heb ik deze ook van een overklock voorzien  8-)

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Citaat van: TurboMarco op september 05, 2018, 18:54:56
Heb voor mijn pc ook maar een upgrade gedaan van een Ryzen R5 1600x 6c/12t cpu naar een Ryzen R7 1700x 8c/16t cpu .

https://valid.x86.fr/fapa4v

Uiteraard heb ik deze ook van een overklock voorzien  8-)

Dat is een aardig monster zo... daar kan je wel een tijdje mee vooruit.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mountainbiker

Citaat van: TurboMarco op september 03, 2018, 12:52:41
De behuizing is idd erg groot ,dat was ook een bewuste keuze aangezien dit de ideale inhoud voor de woofer is .
Een kleinere inhoud kan wel ,maar dan moet je een veel zwaardere versterker nemen om flink te kunnen ,en moeten boosten @ 30 Hz en lager ,voordat je het weet ben je dan ca 500 Watt verder .

Nu i.c.m de Hypex DS 2.0 175 Watt rms @ 4 Ohm kan deze subsysteem 24 Hz -3db halen zonder boost ,16 Hz is ook mogelijk ,echter met -20db .
Of die dat haalt is nog maar de vraag. Hangt af van de ruimte.
https://www.popschoolmaastricht.nl/college_geluid_snelheid_frequentie_golflengte.php?menu=menuGeluidstechniek
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

TurboMarco

Ik vind in principe een hoge output @ 40 Hz nog het belangrijkst ,ik heb voornamelijk bronmateriaal waar lagere frequenties dan 40 Hz niet of nauwelijks in voor komen .

Het ging mij er meer om dat de woofer dat kan halen ,en dat kan alleen door een grote behuizing toe te passen ,of  een kleinere behuizing met een veel zwaardere versterker om alleen te kunnen boosten .

Tijdens het kijken van een film is het wel erg lekker dat je de sub kan voelen  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

geoffreyvanvugt

Citaat van: TurboMarco op september 03, 2018, 12:14:17
De buitenmaten zijn ook al bekend .

Hoogte : 59 cm .
Breedte : 52 cm .
diepte : 72 cm  :-o .

Inhoud : 135 Liter .

Wat nog te doen ,
Plamuren ,schuren,frezen, Warnex aanbrengen met gladde roller ,daarna de laatste laag met structuur roller .
En aan de onderzijde komen teflon voetjes om het gevaarte nog te kunnen verschuiven .

Foto's volgen wanneer hij helemaal klaar is .

Mooi project Marco. Heb je ook aan een autoschade bedrijf gedacht voor afwerking van bekisting? Heb ik vroeger ooit gedaan voor bekisting in de auto en ik was zeer blij met het resultaat..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Marvin

Hoop dat ze iets scherper geprijsd werken dan met de schades aan je auto?
Boeven....!! [emoji23]

Marvin

Beste blaffer hoor Marco...!!


Iets hoger en een flink stuk dieper dan die lellen hier, dus kan me er wel een voorstelling van maken.

Aangezien ik te lui was om een rolmaat te zoeken om zodoende de afmetingen vast te stellen, ben ik maar gaan Googlen.
Zo kom je weer eens te weten wat er ook alweer in huis staat, op papier dan. 



Misschien leuk voor je om eens te bekijken. 

TurboMarco

Ik vind het zeker leuk om naar te kijken  :yes: ,het valt mij ook meteen op dat die sub een inhoud van 95 liter heeft ,zoals de meeste commerciële 15 inch subs ,het moet ook mooi in het interieur passen  :-D

Ik kom er later nog op terug ,eerst ff naar de kroeg nu .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Maar ik heb er dan wél twee.... [emoji39]

Ga jij lekker de kroeg in man!
Komen we er later met een borrel op terug, altijd lachen.  [emoji4]

Marvin

Overigens past dit al niet op een normale manier in een normaal interieur, dus ze hadden hem net zo goed nog wat ruimer kunnen maken. [emoji23]

xander32

... zou hij er nu nog steeds zitten 😏 🍺

Marvin