De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

2 zelfbouw-subwoofers?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

zucht...........

Ik dacht twee nieuwe speakers gekocht te hebben  nopompom

Goed één is er nieuw ,de andere is een recone waarvan het werk niet goed is uitgevoerd .
De betreffende woofer is namelijk niet goed gecentreerd ,gevolg is dat hij aanloopt ....althans deed want ik heb het werk even over gedaan ,nu loopt hij niet meer aan  pompom
Morgen als de lijm helemaal droog is even een sweep erover halen ,wellicht is er met de spoel niks mis mee .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Shit happens  :|. Hopelijk dat die het nu goed doet.

lo

Dat is niet zo mooi Marco, hopelijk valt het mee!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Ik denk dat het wel mee zal vallen ,de lijm is goed opgedroogd en de woofer loopt niet meer aan ,ook heb ik een frequentie sweep gedaan waarbij de woofer keurig weer blijft geven .

Moet ik wel vermelden dat dit op het gehoor gedaan is .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Citaat van: TurboMarco op augustus 05, 2017, 00:10:03

Moet ik wel vermelden dat dit op het gehoor gedaan is .

Zo luister je er gelukkig ook naar.

TurboMarco

Boxen zijn klaar  :-)

DoubleBassReflexSystem ,genaamd Beymaton  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zep

Citaat van: TurboMarco op juli 31, 2017, 17:21:49
Ik verwacht deze week 2 splinter nieuwe Visaton W300s 4 Ohm woofers  pompom



Wat ik daarmee ga doen blijft nog even een verassing .

En wat ging je hier ook alweer mee doen?  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Paul

Citaat van: Zep op augustus 05, 2017, 18:39:27
En wat ging je hier ook alweer mee doen?  :wink:

Ik denk muziek luisteren.      :-D      :-P      clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zep

Citaat van: Paul op augustus 05, 2017, 18:55:28
Ik denk muziek luisteren.      :-D      :-P      clown1

Serieus?  :-D

Ik dacht zo om zijn oren binden  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Ik heb van mijn Beyma front speakers twee in één boxen gemaakt ,eerder was het 1 groot compartiment met 2 dezelfde Beyma drivers in een 2,5 weg configuratie ,nu spreek je dus van een 2 weg systeem waarbij de Beyma coaxiale driver met nog minder dan de oorspronkelijke inhoud moet doen ,dat resulteert dan een minder diep laag maar wel een beter impulsgedrag met een hogere belastbaarheid .
De Visaton woofers zitten nu in een eigen bassreflex behuizing en nemen het laag tot ca 85 Hz voor hun rekening aangestuurd door 2 Hypex HS200 versterkers die nog steeds aangesloten zijn op de front pre-out van de Primare versterker .
De settings daarvan zijn van small naar large gegaan zodat de 40 Hz crossover niet meer van toepassing is .

Mijn subwoofer werkt enkel nog in een multichannel configuratie middels lfe.

Met het ontwerpen van deze boxen had ik al een dergelijke setup rekening gehouden ,de middelste schot vd box heb ik af kunnen sluiten door een extra laag mdf erop te monteren en te verlijmen ,de toegang geschiede door de Hypex modules te verwijderen  hello

Dat het rendement vd Visaton's een stuk lager ligt tov de Beyma's is geen enkel probleem ,het is dan een kwestie van de gain wat bij regelen .

Klankmatig maakt het eigenlijk niet zoveel uit ,gevoelsmatig juist weer wel want je voelt dat de Visaton W300s veel meer druk geeft .

Eigenlijk zou je zoiets moeten beleven ,dus mensen die nieuwsgierig zijn geworden kom gerust eens aan om te luisteren (met of zonder oordoppen  :wink: ) .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.