De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Ik zal het morgen met een DB meter meten, ik heb die tabel ook niet bedacht. Maar ik neem aan dat die tabel ook op een meter rekent.
 :angel:
Maar het zal er niet veel vanaf zitten, ik heb hier vroeger ook boven de 120db gemeten, op de luisterplek. 

https://licht-en-geluid.com/wiki/geluid-en-pa/db-spl-en-watt/

TurboMarco

Ok helder, ik zie het nu ook  :-D  1 Watt 1 meter afstand
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Citaat van: TurboMarco op maart 10, 2024, 11:18:51Ben benieuwd naar de meting want getoonde tabel zet mij aan het twijfelen, daarmee wil ik niet zeggen dat het niet klopt hoor maar het is voor mij mij niet duidelijk op welke afstand dat geldt.
Een gevoeligheid van een luidspreker word doorgaans op 1 meter afstand bepaald en dan komen mijn eigen speakers ook op 97db 1 Watt.



Maar die Beyma's zijn ook niet bepaald mietjes....

TurboMarco

Ik had het over de Vector 0 die in de woonkamer staan, de beyma's hebben een gevoeligheid van 98db die een vast plekje in de serre gekregen hebben en aangestuurd door een 2x25 Watt @ 8 Ohm SMSL versterkertje waarmee het overigens nog steeds loeihard gaat  HB



 
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ik ga morgen de plafondspeakers weer direct op de Denon aansluiten.
Scheelt weer een schakelaar en 2 versterkers uit de kast. 
Nog een dikke eindversterker voor de center zou leuk zijn, maar geen must, die Marantz is voor nu dik genoeg.

Dus als iemand nog wilt experimenteren, ik heb 4 Marantz versterkertjes staan.  clown1

Ben ook aan het klooien met een Logitech Harmony Hub.
Vooralsnog vind ik hem erg duur en nog niet heel veel toevoegen, maar ik moet nog wat opdrachten invoeren.
Kan nog wat worden, maar de eerste indruk valt tegen.
Wel handig dat je nergens op hoeft te richten en dat je ook een telefoon voor alle apparaat bedieningen kán gebruiken.
Maar enkel daarvoor is €200 best prijzig.   

JohnWx

Citaat van: Marvin op maart 12, 2024, 01:48:19Ik ga morgen de plafondspeakers weer direct op de Denon aansluiten.
Scheelt weer een schakelaar en 2 versterkers uit de kast. 
Nog een dikke eindversterker voor de center zou leuk zijn, maar geen must, die Marantz is voor nu dik genoeg.

Dus als iemand nog wilt experimenteren, ik heb 4 Marantz versterkertjes staan.  clown1

Ben ook aan het klooien met een Logitech Harmony Hub.
Vooralsnog vind ik hem erg duur en nog niet heel veel toevoegen, maar ik moet nog wat opdrachten invoeren.
Kan nog wat worden, maar de eerste indruk valt tegen.
Wel handig dat je nergens op hoeft te richten en dat je ook een telefoon voor alle apparaat bedieningen kán gebruiken.
Maar enkel daarvoor is €200 best prijzig.   


tis een ziekte die audio  :-o  :?  8-)  :-D  :-P

Heb nu een ipad met een airport die een digital output heeft omdat ik nog een "dure" kabel voor weinig had om de kabel te kunnen gebruiken

Niet goed hoor

Terwijl ik al 3 manieren heb om spotify af te spelen  clown1  shutup

Biljarten is ook leuk, toch
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

En dan zijn opeens alle Marantzen weer afgekoppeld....  :schater:
Heb de centerspeaker ook gewoon weer via de Denon, evenals de 4 plafondspeakers.
Dus surround en front worden behoorlijk zwaar aangestuurd, de rest gaat via de Denon, die op deze wijze ook niet heel veel te doen heeft.
Het was een leuke periode zo in de pre modus van de Denon, werd totaal niet warm vanwege de externe versterking.
Nu staat pre modus uit en werken alle eindversterkers weer, jammer dat je die niet per stuk kan uitzetten.
Maar goed, dan wordt ie maar warm.

Moet ik wéér een meting doen, want audyssey werkt natuurlijk niet meer.
Maar zo blijf je wel lekker bezig.
Blijf wel met een schuin oog kijken naar een eindversterker voor de center.
Maar nu eerst maar eens berusten in de veranderingen.
Scheelt wel een hele berg kabels zo!!  pompom

Nu maar eens zien wie ik kan plezieren met 5 Marantzjes.   clown1

NB

Citaat van: Marvin op maart 13, 2024, 16:38:44Maar zo blijf je wel lekker bezig.
Blijf wel met een schuin oog kijken naar een eindversterker voor de center.
Maar nu eerst maar eens berusten in de veranderingen.
Scheelt wel een hele berg kabels zo!!  pompom

Daarom is het een hobby toch?
Af & toe wat spulletjes veranderen/verschuiven hoort erbij.


Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Citaat van: NB op maart 13, 2024, 18:31:38Daarom is het een hobby toch?
Af & toe wat spulletjes veranderen/verschuiven hoort erbij.




Ja ik vind dit zeker erg leuk. 
De basis klopt zo, dikke speakers, moderne versterker en een lekker groot scherm...
Daar omheen wat uitproberen is gewoon geinig, je leert zo nu en dan ook nog eens wat.  :-D


Marvin

Ongelofelijk zeg....
Volgens mij is het broedseizoen begonnen, staan er opeens 3 van die bakken...  :schater:



Ik ga er vooralsnog 'maar' 2 gebruiken, surround en fronts.
Maar de middelste, de 430 heeft actieve koeling en ik had gehoopt die niet te horen in de kast.
Maar helaas...
De oudere modellen 620 en 420 hebben passieve koeling met van die dikke ribben achterop, iets praktischer voor huiselijk geweld.
Kan geen kwaad iets achter de hand te hebben, er komen deze zomer ongetwijfeld wat niet officiële feestjes aan.
Er word dan weleens geronseld in de omgeving, een potige amp met actieve koeling is dan wel handig.
Ga eerst een paar dagen van m'n vakantie genieten, breng ik eind van de week die 620 naar de garage voor een APK.
Komt gelijk de reserve versterker van pas.  HB
Hobby hè..!?

JohnWx

Citaat van: Marvin op maart 25, 2024, 08:54:11Ongelofelijk zeg....
Volgens mij is het broedseizoen begonnen, staan er opeens 3 van die bakken...  :schater:



Ik ga er vooralsnog 'maar' 2 gebruiken, surround en fronts.
Maar de middelste, de 430 heeft actieve koeling en ik had gehoopt die niet te horen in de kast.
Maar helaas...
De oudere modellen 620 en 420 hebben passieve koeling met van die dikke ribben achterop, iets praktischer voor huiselijk geweld.
Kan geen kwaad iets achter de hand te hebben, er komen deze zomer ongetwijfeld wat niet officiële feestjes aan.
Er word dan weleens geronseld in de omgeving, een potige amp met actieve koeling is dan wel handig.
Ga eerst een paar dagen van m'n vakantie genieten, breng ik eind van de week die 620 naar de garage voor een APK.
Komt gelijk de reserve versterker van pas.  HB
Hobby hè..!?

heerrlliijjkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.