De set van Maurice

Gestart door Maurice, januari 27, 2009, 21:04:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Mooi dat je dit topic weer even tot leven wekt pompom
Ennnnnn...... mooie verschillen omschreven. De cd11LE is inderdaad een heel mooie speler, heb hem bij whisper.nl gehoord.

Die akoestische maatregelen van je wisselen nog wel eens van plaats denk ik zo :schater:

Have fun,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

En het belangrijkste ......de CD75 speelt alle Dream Theater cd's  pompom  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Wel leuk om te lezen dat een component "van weleer" op een aantal vlakken een meer recentere uitvoering de baas is. Enne: wensen moet je ook behouden. :yes:

Sander.
Citaat van: Maurice op juni 08, 2011, 22:10:29
Zo, even deze ook weer afstoffen  redface

Momenteel een gouwe ouwe te leen, namelijk een CD75


Vanavond eens een 1 op1 vergelijk gedaan met mijn gemodde CD6000 OSE:

CD75 is duidelijk de betere in plaatsing en stage, maar het geluid klinkt mijns inziens wat te dun en te blikkerig. Scheiding van instrumenten is wel beter dan bij de CD6000 OSE.
De CD6000 OSE versmeert het middengebied meer, maar het hoog is vloeiender en natuurlijker (blijkt vooral bij bekkens en piano). Het laag kent ook meer definitie en het geheel is dynamischer, maar naar mijn smaak een tikkeltje te warm qua klank.

Ik loop eigenlijk al een tijdje tegen de CD6000 OSE aan te hikken, zeker na ik hier een CD11LE op bezoek heb gehad. Helaas laat de financiën (en eerlijk gezegd ook de prioriteiten van de afgelopen jaren) een nieuwe speler nog niet toe  nopompom
Het was in ieder geval weer leuk om eens wat in mijn set te plaatsen en te beoordelen  pompom

Whisper.nl

Leuk dit verhaal. De cd11le bevalt me wel.

Kreeg toch nog wel weer kippenvel toen ik de cd van Janis Ian (die van JWX 24 gold versie) in de speler legde.

Je zult je wederom verbazen wat er dan uitkomt.

Succes met je zoektocht.

Groet Whisper.

ps ik zag in de sig van Dex dat hij er eentje in de kast heeft staan misschien ff met hem gaan praten.  ??
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Maurice

Citaat van: xander32 op juni 09, 2011, 07:17:34
Wel leuk om te lezen dat een component "van weleer" op een aantal vlakken een meer recentere uitvoering de baas is. Enne: wensen moet je ook behouden. :yes:

Sander.
Vaak wordt het afgeschreven, maar er zijn voor de juiste set zeker de nodige voordelen van deze gouwe ouwe, die je voor weinig 2ehands kunt vinden. In sets met wat dof hoog en te warm mid zal deze speler zeker een pré zijn.

Moet er trouwens wel bij vermelden dat mijn set al heel neutraal/helder van geluid is, en dat de CD6000 OSE met een siltecht interlink en de CD75 met een dropveter verbonden was. Gaat helaas lastig worden om de siltech om te pluggen...
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: Whisper.nl op juni 09, 2011, 12:34:07
ps ik zag in de sig van Dex dat hij er eentje in de kast heeft staan misschien ff met hem gaan praten.  ??
Tja, praten kan altijd, alleen denk ik niet dat hij het voor mijn huidige budget wil overdragen  clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Whisper.nl

Citaat van: Maurice op juni 09, 2011, 19:44:34
Tja, praten kan altijd, alleen denk ik niet dat hij het voor mijn huidige budget wil overdragen  clown1

Sorry, las net in een ander topic dat ie defect bij 'm in de kast staat.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Maurice

Citaat van: Whisper.nl op juni 09, 2011, 20:47:57
Sorry, las net in een ander topic dat ie defect bij 'm in de kast staat.

Groet Whisper
Tja, dan heb je er niet veel aan  :no:

Trouwens zojuist nog eens een vergelijk gedaan.
Het verschil in dynamiek valt  eigenlijk wel mee. De 6000 lijkt wat meer upfront qua geluid te zijn, de 75 wat meer laid-back (vergeleken met elkaar), maar de dynamieksprongen lijken toch wel even groot.
De detailering van de 75 zit voornamelijk in het hoog, maar in het midden maakt deze er toch een beetje een brei van (geen stabiel beeld daar), terwijl de 6000 in het midden versmeert (wel stabiel beeld).

De beleving van de hoge tonen bij de 75 blijft wel overeind, blikkerig met soms zelfs een echt digitaal randje.
Vergelijk heb ik gedaan met Nardis van Patricia Barber op Café Blue, standje oorlog met de buren.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Gisteravond heb ik bij Maurice geluisterd en ik onderschrijf zijn bevindingen ,nu vind ik het verschil in de cd spelers niet zo erg groot maar het is er wel .
Op bepaalde momenten vind ik de CD6000ose mooier dan de CD75 ,maar wat mij steeds opvalt is dat in beide gevallen de nadruk in het middengebied gelegd word ,
ik weet ook bijna zeker dat de akoestiek daar de boosdoener van is ,ik heb hem dan ook aangeboden om eens met een EQ te gaan stoeien .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Wat voor een EQ hebben we het dan over, Marco?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Werkt die met een meetmicrofoon?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

TurboMarco

Nee dat is 7 bands EQ die je afstemt op het gehoor  :angel:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

Citaat van: Marco op juni 15, 2011, 10:11:46
,maar wat mij steeds opvalt is dat in beide gevallen de nadruk in het middengebied gelegd word ,
ik weet ook bijna zeker dat de akoestiek daar de boosdoener van is ,ik heb hem dan ook aangeboden om eens met een EQ te gaan stoeien .

wel eens vaker gelezen dat zo'n top/speelt de sterren v/d hemel CDP
gewoon een bultje i/h midden meegekregen heeft van kennie.. :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Dat is zeer hoogstwaarschijnlijk  :yes: ,maar waarom hoor ik dat bij mij thuis niet ? (de CD75 is/was trouwens van mij)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)