De set van Maurice

Gestart door Maurice, januari 27, 2009, 21:04:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Bij deze dan ook mijn set die beneden staat:







Te zien is:

Rotel RC995 voorversterker
Rotel RB990 BX eindversterker
Marantz CD6000 OSE met XO mod
Marantz DV4001
Tvix Dvico MS4000 mediacentre
Siltech SQ-28 Classic interlink
Diverse DIY interlinks
Taralabs Prism luidsprekerkabel
Scan-Speak Reference Monitor DIY luidsprekers
Mission Stance ls-stands
Scan-speak Revelator sub met Hypex HS200 (DIY in test kast)
Thorens TD147 met Benz Micro MC20E2 L (foto volgt)

Van de set boven komen nog foto's.
Hier staat in ieder geval:

Marantz 2215B receiver
Marantz DV4200 OSE
Philips AH467 luidsprekers




Ik heb ook nog een Marantz PM-95 en Thorens TD147 met een Benz Micro MC20E element staan die beiden nagekeken moeten worden. De eerste gaat dan de verkoop in en de laatste komt weer beneden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Bearke65

Hoi Maurice

Wat leuk: een vriend van me van de audioclub waar ik lid van ben heeft dezelfde luidsprekers aangestuurd met een flinke DIY buizen voor- en twee buizen eindversterkers. Die luidsprekers kunnen inderdaad heel wat aan en klinken erg goed, ik denk dan ook dat je erg tevreden kunt zijn met het tersultaat.

Groetjes

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Stadium III

Heb het eerder gezien en moet zeggen leuke makkelijke set ! pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Stadium III op januari 27, 2009, 21:16:10
Heb het eerder gezien en moet zeggen leuke makkelijke set ! pompom
Dan heb je het nog niet eens op de Rotel versterking gehoord ;)

Citaat van: Bearke65 op januari 27, 2009, 21:11:51
Hoi Maurice

Wat leuk: een vriend van me van de audioclub waar ik lid van ben heeft dezelfde luidsprekers aangestuurd met een flinke DIY buizen voor- en twee buizen eindversterkers. Die luidsprekers kunnen inderdaad heel wat aan en klinken erg goed, ik denk dan ook dat je erg tevreden kunt zijn met het tersultaat.

Groetjes

AJ
De speakers klinken zeker erg goed. Ik ben hierop gekomen na het luisteren van de Master 3, welke een soortgelijke bezetting kent.
Ik wil echter nog wel (nog steeds) de speakers aanpassen. Er gaat dan een vloerstaander komen in een gesloten behuizing met daarin een gesloten actieve sub per zijde. Dit worden revelator woofers met per zijde een Hypex HS200, ook weer in een gesloten behuizing.
Hierdoor neemt de strakheid en snelheid enorm toe, vooral op midden en laag gebied.

Wel gemerkt dat de Reference Monitor erg gevoelig is voor versterking. De PM95 krijgt er niet het maximale uit. Demping en vermogen is gewenst!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Bearke65

Citaat van: Maurice op januari 27, 2009, 21:31:40

Wel gemerkt dat de Reference Monitor erg gevoelig is voor versterking. De PM95 krijgt er niet het maximale uit. Demping en vermogen is gewenst!
Als je dat maar weet: die kennis neemt zijn set wel eens mee naar een clubavond (ja ja, een echte liefhebber) en die kleine references vullen i.c.m. de waanzinnig goede versterkers zelfs de middelgrote zaal van goed geluid! Dus ik weet wat ze kunnen presteren.
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Maurice

Citaat van: Bearke65 op januari 27, 2009, 21:42:12
Als je dat maar weet: die kennis neemt zijn set wel eens mee naar een clubavond (ja ja, een echte liefhebber) en die kleine references vullen i.c.m. de waanzinnig goede versterkers zelfs de middelgrote zaal van goed geluid! Dus ik weet wat ze kunnen presteren.
Er zijn voldoende mensen die zich inderdaad verkijken op de grootte. Deze klinken beter en gaan dieper dan menig grote vloerstaander  notworthy
Dit is mijn eerste serieuze luidspreker set, en daar blijft het voorlopig ook bij. Deze zitten met mijn set nog lang niet op de max van hun kunnen. Maar als het wat beters moet gaan worden, dan toch wel met de nieuwste revelator units van Scan-speak. Wat klinken die tweets en mids machtig mooi zeg (bijv in de Vertigo)  :kwijl:
Trouwens ook nog bij een vriend een set Jamo Concerts V staan. Speakers die onterecht niet populair zijn terwijl ze mede door de Seas units erg mooi klinken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marantz 81

echt een hele mooie set met name de speakers  notworthy

wat staat er verstopt daar onder de kast ,eindversterker ?

Maurice

Citaat van: Marantz 81 op januari 27, 2009, 21:57:35
echt een hele mooie set met name de speakers  notworthy

wat staat er verstopt daar onder de kast ,eindversterker ?
Jep, die paste niet meer in de kast qua grootte. Daarnaast heeft deze ook veel koeling nodig.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MadVillain

Mooie set! Je speakers zien er iig erg mooi uit.

Als je speakers een beetje te vergelijken zijn met Master dan ga ik mij toch maar eens verdiepen in zelfbouw.
Want afgelopen weekend ook al zelfbouw speakers gehoord en die klonken ook echt te gek!

bramdg

Die speakers blijven een streling voor het oog   :-o !!!!!! en zeker ook voor het OOR gevoed door een rotel

KNAP  hello
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Maurice

Citaat van: bramdg op januari 27, 2009, 22:14:34
Die speakers blijven een streling voor het oog   :-o !!!!!! en zeker ook voor het OOR gevoed door een rotel

KNAP  hello
Thanks!
Je hebt de combi al eens gehoord?

@Madvillain: zeker doen, ga gewoon eens luisteren bij Speakerland of Speaker & Co.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

bramdg

euhhh nee niet deze combi ....wel al Rotel stuff  :yes:, vrienden van ons spelen daar mee en altijd heeeeeeel leuk om te horen maar ik weet nu even totaal niet welke speakers die staan heeft ..... jbl, kef, b&w, infinity een van deze denk ik ...  frusty (even een totale black out)

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Vlearmoes

En ik zie een Philips 32pw9527 tv ??    (die hier veel te vroeg overleed)

Verder prachtig  pompom
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

cheese

hallo Maurice,

ik heb nog nooit van deze speakers gehoord.....


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Maurice

Citaat van: Vlearmoes op januari 28, 2009, 18:23:27
En ik zie een Philips 32pw9527 tv ??    (die hier veel te vroeg overleed)

Verder prachtig  pompom
Het is een 32pw, verder geen idee ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude