Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

Nu nog even posten en dan is het helemaal voor de bakker :mrgreen:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

geoffreyvanvugt

#826
Zondagmiddag vertrok ik om 12.00 uur vanuit Lemmer naar plaats van bestemming. Een dikke 2 uur rijden met een beetje vertraging kwam ik om 14.15 aan. Na een warm welkom en een lekker bakkie koffie voelde het gelijk als thuis. Even kennis gemaakt met de knapen van Rob die op dat moment Spider-Man op de PS4 en een HUGE TV aan het spelen waren. Rob zei gelijk tegen de jongens dat ze elders maar moesten gaan spelen want het was tijd voor een rondleiding in Rob,s HT.

En wat voor een HT.
Wat natuurlijk gelijk opviel was de TV van 75 inch meende ik... Wat een ding en wat een beeld... Erg verliefd was ik daar op. Maar toch, ook aan dit formaat raak je snel gewend.

De speakers van het merk Klipsch met 2 subwoofers waar je opzich wel in zou kunnen wonen. Wat een joekels en mooier nog, wat een dynamisch diep strak bassgeluid. Maar niet vervelend aanwezig. Je kan echt merken dat Rob wel weet waar hij over praat want ik hoorde ook geen resonantie of niks dergelijks in het geluid. Bij mij als ik echt met hoge volume's draai dan wil het soms nog wel eens resoneren. Misschien komt dat omdat mijn vloer van hout is en die van Rob beton? Rob draait dus met een 5.2.4 Atmos setup. Ikzelf met een 7.2.4 setup.
Ik begon mij eigenlijk gelijk al af te vragen of het nou daadwerkelijk nodig is om met 7 speakers te draaien ipv 5.
Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt na het horen van Rob's HT. Dan de Atmos speakers. Wat zijn deze mooi in het plafond afgewerkt. Mijn complimenten voor dit vakwerk. Scheelt natuurlijk wel als je in de installatie branche werkt. Maar toch een hele dikke duim voor de afwerking.

We hebben een stukje TF Age of Extinction en een stukje Justice League gekeken met de Atmos track. Rob en ik hebben toch dezelfde smaak van films dus kwam dat goed uit. Zo kon ik vergelijken.
Alles was gewoon perfect en heel gebalanceerd afgesteld. Geen aanmerking op. Gewoon heel mooi. Punt.
Tijdens deze film kregen we het over Marvel en DC. En dat vind ik altijd hele boeiende gespreksstof omdat ik al vanaf kinds af aan een enorme Marvel fan ben. Rob is neigt meer richting DC.

Na stukjes film gekeken te hebben ging het schijfje van Roger Waters - The Wall er in. Ik was toen bij mijn eigen M&G heel erg onder de indruk van dit concert op Bluray en ook bij Rob was ik ook enorm onder de indruk van het geluid en natuurlijk van het beeld. Zo blijkt ook vind ik, dat je concertregistratie's het beste kunt zien en te ervaren op groot scherm. Hoe groter, hoe beter. Het is dan de beste belevenis na het daadwerkelijk aanwezig zijn bij een concert.

Het was tijd voor een klein wandelingetje naar het centrum. Naar Mediamarkt om precies te zijn. Bij Rob zit dit letterlijk om de hoek van zijn straat en ik ben blij dat dat niet bij mij het geval is. Daar heel even rond gekeken te hebben heb ik gelijk The Wall van Roger Waters meegenomen uit de €5,- bak om thuis nog eens even na te genieten. Zelf heb ik nu maar 3 of 4 concert registraties's op Bluray maar in de toekomst komen er zeer zeker nog meer.

Later in de middag kwam de vrouw van Rob thuis. Die was op jacht geweest naar een nieuw audio/TV meubel want immers, de huidige was nu te klein natuurlijk in combinatie met zo,n enorme TV.

Toen was het etenstijd. Lekker friet gegeten en toen op dat moment kon ik echt merken dat het klikte.
Heel fijn welkoms gevoel kreeg ik in het gezin. Tijdens het eten hadden we het niet meer over de set's en HT, maar meer over persoonlijke zaken dat heen en weer ging.

Rond de klok van acht werd het tijd om naar huis te gaan. Weer dik 2 uur rijden naar Friesland en deze keer zonder vertraging en zeker met een goed gevoel.

Bij deze wil ik Rob heel erg bedanken voor de M&G en ik heb echt genoten. En nog bedankt voor het display van
"Now Playing". Dit heeft een mooi plekje in mij HT gekregen.

P.S.  Ook de Lego collectie was een mooie toevoeging in Rob's HT.... Vooral The Tumbler..
En de UHD schijf komt jou kant nog op...
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Inderdaad een mooi verslag geworden van jouw ervaringen bij Rob!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

Nou, geen half werk. Leuk verslag, Geoffrey  :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Een leuk en goed leesbaar verslag G. en erg herkenbaar de door jouw ervaren en beschreven Brabantse gastvrijheid (bij Rob thuis)  :yes:.

Rob46


Marvin

Ja goed gedaan hoor..!
Leuk om te lezen.

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jrm

Goed leesbaar verslag en geeft inderdaad de sfeer goed weer!
Afgezien van het nieuwe beeldscherm, was het al erg indrukwekkend!

Stadium III

Zo mannen

Naar eindige tijd afwezig te zijn en op de achtergrond wel eens rond te hangen zijn we onze nieuwe woning betrokken

We zijn van het drukke stads centrum Tilburg naar het rustige dorpse Udenhout vertrokken
Vandaag komen toevallig de luidsprekers binnen om een nieuwe 5.0.4 set te maken
Subwoofers heb ik al  :-D

Deze week nog meer afwerken en dan zijn we goed om te gaan en te genieten in Udenhout

Foto's komen later zo ook een nieuwe M&G
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

jowa


TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Mooie stap! Veel plezier in je nieuwe huis. Mocht je buren hebben dan wens ik je een hele goede burenrelatie toe  8-) HB
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.