Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Foto's  :yes:

Citaat van: Stadium III op november 29, 2019, 19:07:17
De Melody x is gearriveerd voor Collin

Aangesloten op een setje mordaunt short boekplankjes en whop whop gas erop
Dat klinkt zeker niet verkeerd,nu nog een sub erbij en dan games like a boss !

Eerste indrukken goed ,ook meteen ge-update en draaien

xander32

Vandaag een gezellige M&G bij Rob gehad; morgen zal ik er verder verslag van doen  :yes:

jrm

Mooi, altijd weer fijn om te lezen dat de M&G's leuk zijn.

Ben benieuwd naar de verslagen  :yes:

xander32

Wat een verschil!

... van een steevast bedrijvige en rumoerige, ietwat grauwe buurt in de stad, naar een ruim opgezette wijk, met veel groen aan de rand van een dorp. Prachtig! Dat hebben jullie goed voor elkaar zeg.

Ja, Rob en zijn gezinnetje hebben een andere woning. Wat een positieve verandering voor allen.
En, hij heeft die gelegenheid direct waargenomen om een grotendeels nieuwe ht set er neer te zetten. En wat voor een: vier identieke, uit de kluiten gewassen Klipsch zuil speakers, met ieder een bezetting van een tweeter, 2 stuks 8 inch mid-/bas drivers (!) en een ingebouwde atmos speaker (voorzien van tweeter en mid-/bas driver). Daarnaast een indrukwekkende centerspeaker en twee beesten van subwoofers met ieders een 15 inch driver. Als beeldweergever een 75 inch Sony scherm en het hart van de set betreft een evenzo indrukwekkende (afmetingen/specs) Marantz SR8012.

Tja, hoe zou dat klinken? Indrukwekkend natuurlijk en vanzelfsprekend. Deze set speelt zo gemakkelijk, zo dynamisch, van heel klein tot aan haast angstaanjagend groot. En daarvan hebben wij, Leo en ik zei de gek, slechts een fractie gehoord, want voor ons oudjes hoef het niet meer zo luid, hè Leo :-D
O ja, Leo was er dus ook, altijd gezellig!

Waar (voorheen) vele ht sets vooral indruk proberen te maken door allerlei effecten erin te gooien en die flink uit te vergroten, maakt de set van Rob vooral indruk door het allemaal heel vanzelfsprekend en natuurlijk te laten klinken. Wat een verademing.
En verwar 'vanzelfsprekend en natuurlijk' s.v.p. niet met kleurloos of saai: wat een dynamiek en druk geeft deze set zeg HB, zo ben ik ze nog maar weinig tegen gekomen.


Meerdere filmfragmenten hebben we genoten en ook nog wat muziek afgespeeld. Dat laatste doet deze set ook bovengemiddeld goed, al ligt daar zeker niet zijn uiteindelijke kracht.


Verder was het samen met Leo vooral ook weer een gezellige middag, mede dankzij de gastvrijheid van Rob (en zijn gezinnetje). Dank daarvoor allen en vast en zeker tot een volgend weerzien  :yes:


Citaat van: xander32 op januari 11, 2020, 17:10:53
Vandaag een gezellige M&G bij Rob gehad; morgen zal ik er verder verslag van doen  :yes:

lo

Yep, gisteren weer bij "onze" Rob op de koffie geweest, was inmiddels eigenlijk alweer te lang geleden. Zoals Robert al aangaf is er tav de nieuwe locatie en woning een hele grote stap vooruit gemaakt. Dat hebben Rob en z'n vrouw toch maar mooi voor elkaar gekregen, daar gaan ze, samen met de kids, nog veel plezier aan beleven!

Eens even kijken of mijn ervaringen vanuit het verleden bij binnenkomen nog steeds dezelfde zijn.... Ja hoor, wederom een aller hartelijkste begroeting en wederom een overweldigende aanblik van Rob zijn geluidsweergevers. Het kan ook niet anders bij Rob..... hahaha.... Eerst een lekker bakkie koffie aan de verhoogde tafel in de keuken, even alle belevenissen doornemen die gepasseerd zijn sinds mijn laatste bezoek, ff bijkletsen. De jongste zoon komt er ook gezellig bij en ook met hem kun je een leuk gesprek hebben, mooi! Inmiddels is ook Robert aangeschoven en zoals uit zijn verslag blijkt is ook hij diep onder de indruk van de nieuwe omgeving.

Dan wordt het tijd om ons te laten verassen door het "HT setje" van Rob. Zoals ik al aangaf wordt je blik direct aangezogen door de luidsprekers, 1 center, 2 subwoofers, 2 front speakers en 2 rear speakers, allen getooid met massief ogende koperkleurige woofers, de Marantz SR8012, een heel mooi en op maat gemaakt audio/video meubel en natuurlijk zijn 75inch TV scherm. Een grootse massieve en professionele indruk maakt dat op mij. Hier is met zorg, kennis en toewijding een systeem neergezet waarnaar ik uitzie om het potentieel daarvan te ontdekken, te ervaren....

Even later klinkt en voel je een onheilspellend gedonder waarvan het angstzweet je spontaan uit zou breken. Rob heeft even een demootje in de alleseter gestopt om ons alvast een aantal indrukken te laten ervaren. Zoals Robert al aangaf worden hier op een bijzonder hoog nivo films gepresenteerd. Het gemak en de vanzelfsprekendheid waarmee het auditieve "beeld" wordt gecreëerd alsof je midden in de actie zit. Je hoort de actie links, rechts, voor, achter, boven en onder je. Je wordt met een ongekend gemak de scene in gezogen, je wordt midden in de beleving geplaatst, je ondergaat datgene wat zich afspeelt...... INDRUKWEKKEND!! Dit alles wordt gecompleteerd met een 75inch 4K TV scherm wat zeer snel en zeer gedetailleerd is. Robert en ik hebben een tijdlang zwijgend en volgens mij met open mond deze beleving mogen ervaren. Mocht je de kans hebben om Rob een keer te bezoeken, zeer zeker doen, je valt van je geloof af!!

Als jullie nu denken dat wij een hele middag als schapen naast elkaar hebben gezeten, dan hebben jullie het goed mis hè. Zoals iedere keer bij een M&G zijn er nu ook weer hartstikke mooie en warme gesprekken en verhalen de revue gepasseerd. Hebben we weer van overheerlijke Brabantse worstenbroodjes mogen genieten als lunch. Hebben we een aantal bakkies koffie op (is het laatste padje nog op gegaan of niet?). En hebben wij wederom een hele gezellige en mooie ochtend middag gehad opgeluisterd door een indrukwekkende HT set.

Ik wil Rob nogmaals danken voor deze mooie gezellige en uitstekend verzorgde dag. Robert, hartelijk dank voor de gezelligheid en de mooie gesprekken die we weer gehad hebben!

Thanks mannen!!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

jrm

Leuke verslagen en herkenbaar, in de vorige woningmarkt Rob het ook al mooi voor elkaar (qua geluid bedoel ik).

bert50

Leuk om weer het verslag te lezen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

WilliamB

Mooie verslagen en zeer herkenbaar  :yes: Is toch wel een van de mooste HT sets die ik de afgelopen jaren heb gehoord  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Whisper.nl

Yep leuke verslagen. notworthy

Ik heb dat wel gemist  violent1
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet